منحنی قیمت خودرو در مسیر کاهش / برخی دلالان با مدیریت عده ای نمایندگی رشد کاذب قیمت ها را رقم زدند

پرشین خودرو: به رغم رشد شدید قیمت خودرو در هفته های اخیر، در سه تا چهار روز گذشته بازار خودرو کمی آرام گرفته و منحنی قیمت‌ها ثابت و در مسیر کاهشی است.

نایب رئیس اتحادیه نمایشگاه داران خودرو تهران در گفت گو با خبرنگار پرشین خودرو، با بیان این مطلب اظهار داشت: در صورتی که جلوی دلالی در بازار خودرو گرفته شود پیش بینی می شود روند کاهشی قیمت ها در روزهای آتی ادامه یابد.

اسد کرمی با اشاره به رشد حبابی قیمت خودرو از سال گذشته افزود: قیمت خودرو از اواخر سال گذشته همواره با حباب همراه بوده است و متاسفانه با افزایش قیمت بنزین به رغم برخی پیش بینی ها، شاهد حباب دیگری در بازار خودرو بودیم و برخلاف انتظار این جریان با وجود افزایش عرصه خودروسازان در هفته های اخیر ادامه یافت.

عوامل اثر گذار بر رشد قیمت خودرو در بازار / خودروهای تحویلی خودروسازان در پارکینگ ها دپو می شوند

وی تصریح کرد: البته به دنبال این جریانات در بازار خودرو شرکتهای خودروساز پیش فروش های مدت دار و فروش فوری را افزایش دادند اما به جهت تاخیر در زمان تحویل خودرو و کمبود خودرو در بازار، رشد دیگری در قیمت ها رقم خورد و فاصله قیمت کارخانه و بازار در بازار به بیشترین حد خود در چند ماه گذشته رسید.

 

بازار خودرو



وی در ادامه به عوامل اثر گذار در رشد قیمت خودرو در بازار پرداخت و خاطر نشان کرد: متاسفانه اغلب واسطه ها و دلالان از طریق نمایندگی های خودروسازان در بازار مدیریت می شود و همین ها بر رشد کاذب قیمت و افزایش حبابی در بازار خودرو دامن می زنند.

نایب رئیس اتحادیه نمایشگاه داران خودرو تهران همچنین برخی از دلایل رشد قیمت را دپو خودروهای تحویلی به متقاضیان در پارکینگ عنوان کرد و گفت: اگر چه بازار خودرو با رکود تقاضا همراه است اما بخش زیادی از خودروهای تحویلی خودروسازان در پارکینگ ها توسط مردم و عمده آنها از سوی واسطه ها انبار شده است به همین جهت در نمایشگاهها خودرویی وجود ندارد که معامله شود در حالی که بسیاری از نمایندگی ها در صورت در خواست، به نرخ روز خودرو تحویل متقاضیان می دهند.

دلالانی که با مدیریت نمایندگی ها موجب رشد کاذب قیمت خودرو در بازار شدند / تاثیر قیمت داخلی ها بر رشد قیمت وارداتی ها

به گفته کرمی امروز قیمت خودرو در بازار دست مصرف کننده و مشتری نیست و این نمایندگی ها و دلالان هستند که تعیین کننده قیمت در بازار هستند.

وی در ادامه بر لزوم تسریع در تحویل خودروهای ثبت نامی جهت بازگشت آرامش به بازار خودرو تاکید کرد و اظهار داشت: با وجود رشد تولید و افزایش عرضه به بازار، همچنان بسیاری از خودروهای ثبت نامی با وجود صدور حواله ماههاست تحویل خریداران نشده است و در صورت تسریع خودروسازان و پاسخ به نیاز بازار ، قیمت ها در بازار سیر کاهشی خواهد داشت.

وی در پایان با اشاره به تاثیر رشد قیمت خودروهای داخلی بر قیمت وارداتی ها در بازار به نقش سایت های خرید و فروش اشاره و خاطر نشان کرد: بیش تر از سایت های خرید و فروش، نمایندگی ها با دخالت دلالان در بازار رشد قیمت ها در بازار رقم زدند.
 

کد خبر 120436

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha