کد خبر 120446
۲۶ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۴:۳۸
مجوز حرکت ون خودران در آمریکا صادر شد

پرشین خودرو: اداره امنیت ترافیک بزرگراه‌های آمریکا برای اولین بار مجوز حرکت یک ون خودران را در خیابان‌ها صادر کرده است. این خودرو می‌تواند کالاهای مختلف را تا مقصد حمل کند.

به گزارش پرشین خودرو، این ون خودران که نورو آر ۲ نام دارد، بدون نیاز به دخالت انسان قادر به مسیریابی، شناسایی موانع و حرکت در خیابان‌ها و یافتن مقصد نهایی است. مجوز صادر شده استفاده از نورو آر ۲ را برای حمل بار در سرتاسر آمریکا ممکن می‌کند.

این اولین بار است که یک خودروی خودران بدون حضور یک راننده مجوز حرکت در خیابان‌های آمریکا را دریافت می‌کند. در حال حاضر تمامی خودروهای خودران با حضور راننده کمکی در خیابان‌ها حرکت می‌کنند تا در صورت وقوع هرگونه نقص فنی یا مشکل از شکل گیری بحران جلوگیری شود.

 

ون خودران


این ون برقی با توجه به ابعاد کوچکی که دارد می‌تواند در شهرهای بزرگ و پررفت و آمد جایگزین کامیون‌ها و وانت‌های حمل بار شود. قرار است در مرحله اول ۵۰۰۰ دستگاه از این ون تولید شود. پیش بینی می‌شود رستوران‌ها، خواربار فروشی‌ها و برخی کسب و کارهای دیگر از این محصول استقبال کنند. شرکت نورو سازنده این ون توسط دو تن از مهندسان سابق گوگل تأسیس شده است.

منبع: مهر

کد خبر 120446

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha