از سیل سیستان تا برف گیلان؛ همراهی همیشگی آمیکو با هلال احمر

پرشین خودرو: همراهی هلال احمر در ماه های اخیر و در زمان بحران های طبیعی، تبدیل به یک روال مرسوم در گروه صنعتی آمیکو به عنوان بخشی از مسئولیت های اجتماعی این شرکت خصوصی شده است.

به گزارش خبرنگار پرشین خودرو، حتما شما هم با مبحث مسئولیت اجتماعی شرکت ها تا حدودی آشنایی دارید.

مسئولیت اجتماعی یا CSR مخفف (corporate social responsibility) به مجموعه ای از فعالیت برند ها گفته می شود که در قبال جامعه و فضایی که در آن مشغول فعالیت هستند، انجام می پذیرد.

شاید پررنگ ترین بخش مسئولیت های اجتماعی شرکت ها را بتوانیم به مشارکت در امور خیریه و همراهی با سازمان های مردم نهاد اطلاق کنیم. هر چند تعاریف مسئولیت اجتماعی بسیار گسترده است و نمی توان آن را در چند بخش خلاصه کرد اما این مهم که شرکت ها در کنار سودآوری، تعهداتی نیز در برابر جامعه و محیط زیست دارند، به بخشی جدایی ناپذیر از فعالیت شرکت های مطرح جهان تبدیل شده است.

مباحث و فعالیت های مربوط به مسئولیت اجتماعی در چند سال اخیر و در پی تعامل بیشتر فعالان اقتصادی با شرکت های فرامرزی، به صورت جدی تری وارد فضای کسب و کارهای بزرگ کشور شد.

در کشورهای خارجی رسم بر این است که فعالیت های اجتماعی شرکت ها به صورت رسمی در رسانه ها منتشر می شود بالاخص که در برخی کشورها، فعالیت های اجتماعی می تواند با تسهیلات مالیاتی از طرف دولت ها همراه شود که این امر خود محرکی قوی برای انجام هر چه بیشتر فعالیت های بشر دوستانه شرکت های بزرگ است.

در ایران اما وضعیت متفاوت است. به واسطه آموزه های انسانی و رسوم و منش پهلوانی در خصوص مخفی نگه داشتن انجام امور خیرخواهانه برای دوری جستن از ریاکاری، بسیاری از افراد و مالکان شرکت های بزرگ (بخش خصوصی) این گونه امور را در خفا انجام می دهند و از رسانه ای شدن آن پرهیز می کنند.

یکی از نمونه های مناسب از این دست شرکت ها، گروه صنعتی آمیکو است که ید طولایی در بحث آموزش اقشار ضعیف و فراهم کردن شرایط تحصیلی مناسب برای کودکان کم درآمد، دارد. البته فعالیت های خیرخواهانه در قالب مسئولیت اجتماعی این گروه صنعتی در موارد بسیار کمی تا کنون به رسانه ها کشیده شده است که نشات گرفته از نگاه مالک فقید این شرکت خودروسازی بخش خصوصی است.

 



مرحوم تقی تقی زاده از جمله افراد متمولی بوده است که از ابتدای تاسیس گروه صنعتی آمیکو، نقش پررنگی در انجام مسئولیت های اجتماعی داشته است و امروز این روند همچنان از سوی مدیریت ارشد این گروه پی گرفته می شود.

یکی از مهمترین فعالیت های گروه صنعتی آمیکو که در سال های اخیر به یک رویه معمول در این شرکت تبدیل شده است، همراهی آمیکو با سازمان هلال احمر در خدمت رسانی به مردم آسیب دیده از حوادث طبیعی است که متاسفانه در ماه های اخیر شدت و حدت زیادی داشته است.

 

آمیکو



گروه صنعتی آمیکو به واسطه تولید خودروهای سنگین و پیکاپ دو دیفرانسیل یکی از معدود شرکت هایی بوده است که در زمان وقوع مشکلات، همواره از سوی سازمان هلال احمر به یاری طلبیده شده است.

آمیکو در آخرین حوادث طبیعی که در کشور اتفاق افتاده است، توانست نقش پررنگی در امدادرسانی و حمل کالاهای موردنیاز آسیب دیدگان ایفا کند.

با وجود اینکه سیل و بارش برف موجب مسدود شدن راه های زمینی شده بود و مشکلات زیادی در انجام حمل و نقل زمینی ایجاد کرد اما آمیکو از سیل سیستان تا برف گیلان، همواره یکی از شرکت های آماده به خدمت در کنار سازمان هلال احمر بوده است که در ادامه می توانید تصاویری از خدمات این شرکت به آسیب دیدگان از حوادث طبیعی را مشاهده کنید.

کد خبر 120463

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha