شوک بزرگ به بازار خودروی چین وارد شد

پرشین خودرو: فروش خودرو در کشور چین با شیوع ویروس کرونا نسبت به مدت زمان مشابه در سال گذشته با کاهش چشمگیری همراه بوده است.

به گزارش خبرنگار پرشین خودرو، شروع سال جدید برای چینی ها متفاوت آغاز شد و با شیوع ویروس کرونا در این کشور، مشکلات زیادی برای مردم و اقتصاد این کشور به وجود آمده است، به طوری که در گزارش های "سی ان ان بیزینس" آمده است که با شیوع بیماری کرونا در کشور چین، فروش خودروی محلی در این کشور به شدت کاهش یافته است.

براساس آمار انجمن تولید کنندگان خودروی چین، تولید کنندگان محلی این کشور در ماه آغازین سال 2020 میلادی موفق به فروش کمتر از 2 میلیون دستگاه در بازار این کشور شده اند که در مقایسه با ژانویه سال 2019 میلادی با کاهش چشمگیر 18 درصدی همراه بوده است.

 

ب ام و



این انجمن گزارش می دهد که دلیل اصلی کاهش فروش خودرو در کشور چین ارتباط مستقیم با ویروس کرونا داشته است و در ادامه هشدار می دهد که شرایط در ماه فوریه به مراتب بدتر خواهد شد و می تواند یک شوک بزرگ به صنعت خودروی کشور چین تحمیل کند. علاوه بر این، انجمن تولید کنندگان خودروی چین معتقد است که شیوع این ویروس در کشور چین باعث اختلال در زنجیره تامین محلی و صنعت خودروی جهانی خواهد شد.

شیوع ویروس کرونا در کشور چین، بدترین اتفاق در تمامی دوران برای صنعت خودروسازی این کشور بوده است، زیرا برای 19 ماه متوالی شاهد کاهش فروش تدریجی خودرو در کشور چین بوده ایم و این روند همچنان ادامه داشت، اما با شیوع ویروس کرونا بازار خودروی این کشور با یک شوک بزرگ روبرو شده و کاهش ناگهانی 18 درصدی فروش را تجربه کرده است تا بعد از سال 2003 میلادی تا به امروز، بزرگ ترین ریزش فروش در کشور چین لقب گیرد.

خبرنگار: سجاد حیدری
 

کد خبر 120514

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha