کد خبر 120544
۲۹ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۵:۱۹
معامله «قرن» از فردا در بورس

پرشین خودرو: مراسم معارفه شرکت پدیده شیمی قرن با نماد «قرن» با حضور شمار زیادی از فعالان بازار سرمایه در هتل همای تهران برگزار شد. این معارفه در آستانه عرضه اولیه سهم در روز چهاشنبه انجام شد.

به گزارش پرشین خودرو، سید محمدباقر فاضلیان رئیس هیات مدیره شرکت پدیده شیمی قرن، در مراسم معارفه این شرکت برای ورود به بازار بورس و اوراق بهادار با قرائت پیام هیات مدیره، گفت: با وجود تمامی مشکلات، محدودیت ها و شرایط خاص حاکم بر اقتصاد کشور در یک دهه اخیر، پر فروش ترین برند محصولات شوینده را در کشور دارا هستیم و در سال ۹۸ به فروشی افزون بر ۱۰ هزار میلیارد ریال دست خواهیم یافت.

وی چشم انداز این شرکت را افزایش سهم فروش، رهبری بازار داخلی و شناخته شدن به عنوان قطب تولیدی محصولات شوینده و بهداشتی در کشورهای منطقه اعلام کرد و گفت: ماموریت ما نیز افزایش رضایت مندی مشتریان از طریق شناسایی و برآورده سازی نیازمندی آن ها و بهبود سطح کمی و کیفی محصولات با هدف ارتقای بهداشت خانه و خانواده است.


در ادامه مراسم معارفه، سید عبدالرضا مظفری چنیجانی مدیرعامل شرکت پدیده شیمی قرن(قرن)، اندازه بازار صنعت شوینده در سال جاری را افزون بر 182 هزار میلیارد ریال اعلام کرد و سهم شرکت پدیده شیمی قرن از این بازار و براساس پیش بینی فروش تا پایان سال را حدود 8 درصد دانست و افزود: تولیدات این شرکت در سال98 به بیش از 118 هزار تن انواع محصول خواهد رسید.

وی با بیان اینکه شرکت پدیده شیمی قرن با فعالیت خود توانسته است هر ساله سودآوری خود را با رشد مواجه کند، با مروری کلی بر عملکرد مالی شرکت متذکر شد: مجموعه "قرن" با رشد 140 درصدی درآمدهای عملیاتی، رشد 287 درصدی سود خالص نسبت به دوره مشابه سال قبل مواجه بوده است. بطوریکه در آبان ماه سال جاری، این شرکت افزایش سرمایه ای از 60 میلیارد تومان به 100 میلیارد تومان داشته است.

 

شرکت پدیده شیمی قرن



مظفری چنیجانی ادامه داد: این مجموعه در سال 98 و تاکنون، به اندازه 1040 میلیارد تومان فروش داشته است. این فروش نسبت به سال مالی 97 با رشد 68 درصدی رو به رو بوده، ضمن اینکه رویه افرایش نرخ فروش طی سال های گذشته ادامه دار شده است به گونه ای که این رقم در سال 1396 برابر با 352 میلیارد و در سال 1397 به اندازه 620 میلیارد تومان بود.

به گفته مدیرعامل شرکت پدیده شیمی قرن، این شرکت در سال 95 سود عملیاتی به اندازه 69 میلیارد تومان داشته که این روند رو به رشد تا سال 98 ادامه دارد بوده است. " قرن " در سال 98 تاکنون به سود عملیاتی 292 میلیارد تومانی رسیده است.

وی با توجه به اینکه رقم سود عملیاتی مجموعه در سال 96 و 97 به ترتیب برابر با 74 و 167 میلیارد تومان بوده است، اضافه کرد: شرکت پدیده شیمی قرن ( قرن ) پیش بینی کرده تا پایان سال مالی 1398 خود به فروش 1053 میلیارد تومانی برسد که در نهایت منجر به سود خالص 275 میلیاردی خواهد شد.


معامله قرن

 

مدیرعامل شرکت پدیده شیمی قرن متذکر شد: صورت های مالی شهریور ماه 1398 قرن، سود انباشته ای به میزان 137 میلیارد تومان در مقابل سرمایه 60 میلیارد تومانی دارد. و نکته قابل توجه در صورت های مالی این شرکت هزینه های عمومی اداری است که تنها بین 5 تا 9 درصد از فروش شرکت را تشکیل می دهد.

وی مهمترین اقدامات و دستاوردهای این شرکت در 2 سال گذشته را احداث و بهره برداری از کارخانه تولیدی مایعات شوینده در زنجان در سال 97 به منظور افزایش ظرفیت تولید و برنامه ریزی بهتر در پاسخگویی به نیاز مشتریان، بازطراحی فرایندهای تولیدی در کارخانه با حذف مخازن ذخیره، راه اندازی سیستم پایپینگ، سیستم توزین اتوماتیک و راه اندازی سیستم نظارت و مانیتورینگ مرکزی خطوط ساخت و تولید و تجهیزات فنی(اسکادا) دانست.

مظفری چنیجانی، در خصوص شاخصه های کلیدی شرکت پدیده شیمی قرن گفت: این شرکت مالک پرفروش ترین برند صنایع شوینده کشور(Active)، عرضه بیش از 130 محصول در قالب بیش از 15 گروه محصول، بیش از 20 خط تمام اتوماتیک تولید مایعات شوینده، بیش از 70 هزار متر مربع فضای تولید و انبارش، رشد سود خالص 205 درصدی در سال 97 نسبت به سال 96 و سهم هشت درصدی از فروش صنعت شوینده کشور است.

به گفته وی، افزون بر 500 نفر در این شرکت فعالیت می کنند و حدود 80 درصد از تولید مایعات شوینده در کارخانه های تحت مالکیت پدیده شیمی قرن و مابقی در سایر شرکت های تولیدی بصورت کارمزدی تولید می شود. در حوزه تامین مواد اولیه از لحاظ مقداری 10 درصد از مواد اولیه از خارج از کشور تامین می گردد که حدود 24 درصد از هزینه مواد اولیه شرکت را شامل می شود.

وی یادآور شد: ترکیب سهامدارن " قرن " شامل گروه صنعتی گلرنگ، شرکت پدیده شیمی پایدار، شرکت سرمایه گذاری توسعه صنایع پایدار، شرکت پدیده شیمی نیلی، شرکت پخش پدیده پایدار، شرکت تیان گاز استیل و شرکت پدیده شیمی غرب می شود. شرکت پدیده شیمی قرن مالک 42.7 درصد سهام شرکت پدیده شیمی جم است که تولیدکننده مواد اولیه مورد نیاز این شرکت می باشد.

اعضای هیات مدیره شرکت پدیده شیمی قرن در پایان مراسم معارفه، پاسخ گوی سئوالات حاضران بودند.

براساس این گزارش، توسعه محصولات، افزایش پوشش مشتری و افزایش صادرات به میزان 10درصد از فروش سالانه شرکت به عنوان طرح های توسعه ای آتی شرکت پدیده شیمی قرن معرفی شد.

همچنین توسعه بازارهای موجود، ارتقا محصولات و ارزش پیشنهادی به مشتری، افزایش کارایی زنجیره تامین، ورود به بازارهای جدید، گردش سریع و دقیق اطلاعات و توسعه صادرات از جمله اهداف شرکت پدیده شیمی قرن در مراسم معارفه اعلام شد.

این گزارش می افزاید: شرکت پدیده شیمی قرن در 28 فروردین ماه 1389 از مجموعه شرکت های گروه صنعتی گلرنگ فعالیت خود را آغاز کرده است. موضوع فعالیت این شرکت تولید محصولات بهداشت خانگی، فردی و البسه است که شامل طیف وسیعی از انواع مایعات دستشویی، ظرفشویی، لباسشویی، نرم کننده و شامپوهای سر و بدن، نرم کننده لباس، سفیدکننده و جرم گیر، پاک کننده سطوح، صابون و انواع پودرهای دستی و ماشینی شست و شوی البسه با برندهای اکتیو و حیات است. و از 20 آذرماه امسال با دریافت مجوز از سازمان بورس و اوراق بهادار، از سهامی خاص به سهامی عام تبدیل و در فهرست شرکت های بازار دوم بورس اوراق بهادار تهران درج شد.

یادآور می شود که 30 بهمن ماه جاری 100 میلیون سهم معادل 10 درصد از سهام شرکت پدیده شیمی قرن به عنوان پانصدوسی و چهارمین شرکت پذیرفته شده در بورس اوراق بهادار تهران عرضه خواهد شد.

کد خبر 120544

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha