کیفیت خودرو فدای افزایش تیراژ تولید نمی شود

پرشین خودرو: تولید و عرضه محصولات جدید ایران خودرو با همکاری قطعه سازان سطح یک (Tier1) با بالاترین سطح کیفی در جهت جلب رضایت مشتریان و کسب سهمی مناسب از بازارهای داخلی و بین المللی صورت خواهد گرفت.

به گزارش پرشین خودرو، فرشاد مقیمی مدیرعامل ایران خودرو در جلسه با مدیران و مسئولان کیفیت گروه صنعتی ایران خودرو گفت:‌ این در حالی است كه ارتقای سطح كیفی محصولات فعلی هم با جدیت دنبال می شود.

وی افزود:‌ همه مشتریان حق دارند که محصولات و کالاهایی که خریداری می‌کنند با کیفیت باشد و به همین منظور علاوه بر ارتقاء کیفیت، نوآوری محصولات جدید نیز در ایران خودرو در دستور کار ما قرار گرفته به طوری که در تلاش هستیم خودروهای جدیدی را در سال آینده به بازار عرضه کنیم.

مقیمی با اشاره به اهمیت کیفیت در تامین قطعات محصولات ایران‌خودرو گفت: هرگز در زمینه کوتاه نخواهیم آمد، با اجرای مكانیزم های سخت گیرانه اجازه ورود قطعات بی كیفیت را به خطوط تولید نخواهیم داد و هیچ وقت كیفیت را فدای افزایش تیراژ تولید نخواهیم كرد.

 



مدیرعامل ایران خودرو تاكید كرد: ارتقای كیفیت در زنجیره تامین، تولید، مهندسی محصول، خدمات پس از فروش و لجستیک در اولویت این خودروساز قرار دارد و فرهنگ كیفیت و نظام خود كنترلی باید در تمام سطوح نهادینه شود.

وی تصریح كرد:‌ استراتژی ایران خودرو بر استفاده از توان قطعه سازان ایرانی در طراحی و تولید و تامین بنا شده است و الزامات سخت گیرانه كیفی برای صادرات محصول به بازار های هدف تدوین و اجرا خواهیم كرد.

مقیمی بر لزوم تدوین برنامه های تحولی در ساختار كیفی از زنجیره تامین تا طراحی و تولید محصول نهایی تاكید كرد و خاطرنشان ساخت: همه مدیران ایران خودرو باید در برابر موضوع كیفیت پاسخگو باشند.

مدیر عامل ایران خودرو از بازنگری در نظام كنترل کیفی قطعات خبر داد و گفت: باید دست کم برای تامین هر قطعه دو منبع داشته باشیم و تک سورس بودن قطعات به هیچ عنوان قابل پذیرش نیست.

در ادامه حسن وفادار نایب رئیس هیات مدیره و قائم مقام مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو در کیفیت خاطر نشان كرد:‌ فرآیند توسعه و ارتقای سطح كیفی فرآیندهای تولید، محصولات و خدمات با توجه به اهداف تدوین شده در برنامه كلان و راهبردی ایران خودرو به‌ صورت مستمر تدوین، اجرا و در حال پایش است.

وی افزود: پروژه های ارتقای كیفی محصولات تولیدی در سال جاری تدوین و بیش از 90 درصد آنها اجرایی شده که دست یابی به سه ستاره در محصول پارس، بیانگر جدیت مجموعه ایران خودرو در اجرای برنامه های بهبود و ارتقای كیفیت محصولات است.

وفادار اعلام کرد: ستاره سوم پارس،‌ پنجمین ستاره ارتقای كیفیت محصولات ایران خودرو در سال جاری بوده و پیش از این محصولات دناپلاس و سورن به ترتیب به 4 و 3 ستاره كیفی ارتقا یافته اند و همچنین محصولات پژو 207 صندوقدار و پارس اتوماتیک نیز به ترتیب 4 و 3 ستاره كیفیت را از آن خود كرده اند.

وفادار ارزیابی رضایت مشتریان از كیفیت اولیه محصولات در بازه زمانی سه ماهه اول مالكیت محصول در شاخص IQS را از جمله شاخص‌های مهم در ارزیابی‌های شركت بازرسی كیفیت و استاندارد ایران خواند و گفت: تعداد ایرادات اعلام شده در 100 دستگاه خودروی تحویل شده به مشتریان ایران خودرو در شش ماهه ابتدایی سال 98 نسبت به شش ماهه ابتدایی سال 97 حدود 7 درصد بهبود (كاهش ایراد) را تجربه كرده است.

وی افزود: درحال حاضر تمامی محصولات تولیدی گروه صنعتی ایران خودرو دارای رضایتی بالاتر از اهداف اعلام شده از سوی وزارت صنعت، معدن و تجارت (متوسط صنعت) هستند.

کد خبر 120624

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha