گیربکس هوشمند هیوندای و کیا با تعویض دنده قابل پیش بینی!

پرشین خودرو: هیوندای و کیا، اولین خودروسازانی خواهند بود که بر روی محصولات نسل آینده خود از جعبه دنده اتوماتیک هوشمند با تغیییر دنده پیش بینی شده استفاده خواهند کرد!.

به گزارش خبرنگار پرشین خودرو، پیش از این دو شرکت خودروسازی کیا و هیوندای در محصولات خود از گیربکس اتوماتیک انتقال متداول CVT استفاده کردند که با سود جستن از یک نوع سیستم هوشمند تغییر دور، توانست پیشرفت قابل توجهی در گیربکس های اتوماتیک CVT ایجاد کند و منجر به کاهش مصرف سوخت چشمگیر در محصولات خود شدند. اما حالا محصولات نسل آینده این دو خودروساز کره ای با یک گیربکس جدید وارد بازار خواهند شد و آنطور که می گویند، مجهز به فناوری پیشرفته و قابل پیش بینی تعویض دنده خواهند بود که به کاهش مصرف سوخت و همچنین مدیریت بهتر نیروی موتور کمک خواهد کرد.

فناوری انتقال قدرت جدید هیوندای و کیا، اساسا وسیله نقلیه را قادر می سازد تا پس از بررسی شرایط جاده و ترافیک پیش رو، به طور خودکار دنده مورد نظر را انتخاب کرده و با شرایط پیش رو مطابقت دهد. مبنای تحلیل و انتخاب دنده مناسب، براساس سیستم ناوبری اتومبیل و همچنین استفاده از دوربین ها، رادار و همچنین سیستم ناوبری سه بعدی اتومبیل مجهز به نقشه دقیق منطقه خواهد بود که پس از بررسی تمامی پارامترها، دنده مورد نظر را انتخاب خواهد کرد.

 



طبق گفته ها، این قابلیت با نام Smart Drive Mode در محصولات دو شرکت خودروسازی کیا و هیوندای مورد استفاده قرار خواهد گرفت و برای پیش بینی دنده مورد نیاز، از سیستم ناوبری سه بعدی برای تشخیص ارتفاعات جاده، شیب، پیچ ها و همچنین انواع رویدادها و شرایط فیزیکی جاده استفاده خواهد شد. از طرفی دیگر، سرعت و مسافت اتومبیل تا عوارض جغرافیایی جاده، توسط رادار اتومبیل انجام می شود و همچنین برای تشخیص اطلاعات و خطوط جاده، از دوربین های اتومبیل استفاده خواهد شد.

تمام این داده ها پس از دریافت، به واحد پردازش الکترونیکی اتومبیل یعنی ECU منتقل شده و بعد از پردازش لازم، سناریوی مورد نیاز برای تعویض دنده به گیربکس ارائه خواهد شد تا در زمان مناسب و از قبل پیش بینی شده، دنده مورد نیاز گیربکس را آماده درگیر شدن کند که نتیجه آن کاهش مصرف سوخت و همچنین راندمان بهتر اتومبیل و نیروی تولیدی پیشرانه خواهد بود.

هیوندای و کیا در تلاش هستند تا گیربکس هوشمند خود را در محصولات آینده مورد استفاده قرار دهند، ولی هنوز مشخص نشده است که اولین دریافت کننده این فناوری کدامیک از محصولات تولیدی این دو شرکت خواهد بود. انتظار می رود که گیربکس هوشمند آنان یکی از اصلی ترین سیستم های ادغام شده با فناوری رانندگی خودکار در محصولات آینده این دو شرکت باشد.

 

ترجمه: سجاد حیدری

کد خبر 120653

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha