3000 موتورسیکلت‌ برقی برای پستچی‌ها تولید می‌شود

پرشین خودرو: شهرداری تهران اعلام کرد: سه هزار موتورسیکلت برقی با تسهیلات سازمان حمل ونقل و ترافیک، تولید و به‌منظور کاهش آلودگی هوا و مدیریت مصرف سوخت در اختیار توزیع‌کنندگان شرکت ملی پست قرار می‌گیرد.

به گزارش پرشین خودرو، شهرداری تهران اعلام کرد: طی تفاهم‌نامه ای چهارجانبه‌ بین سازمان حمل ونقل و ترافیک شهرداری تهران، معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، شرکت ملی پست و شرکت تولید کننده موتور سیکلت های برقی، تولید 3 هزار موتورسیکلت برقی برای پستچی های پایتخت در دستور کار قرار گرفت.

سازمان حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران با هدف کمک به کاهش آلودگی هوا و استقرار مدیریت سبز، اعطای تسهیلات با کارمزد چهار درصد تا سقف 150 میلیون ریال برای هر موتورسیکلت (نیمی از قیمت کل) را برعهده گرفته و فرصت جایگزینی موتورسیکلت‌های برقی را برای توزیع‌کنندگان شرکت ملی پست فراهم می‌کند.

بر این اساس، سه هزار موتورسیکلت برقی با مشخصات فنی موردتایید شرکت ملی پست تولید و طی دو مرحله در اختیار قرار می‌گیرد؛ که در مرحله نخست 50 دستگاه از این موتورسیکلت‌ها تولید و پس از تایید قابلیت‌های موردنظر از قبیل میزان پیمایش، توان باتری، کارآمدی موتورسیکلت و سایر موارد، بقیه موتورسیکلت‌های تعهد شده (و دو هزار و 950 دستگاه موتورسیکلت برقی دیگر )نیز تولید و آماده تحویل می‌شود.

 

موتور برقی


جایگزین کردن موتورسیکلت‌های برقی با بنزینی، سالانه دو هزار و 100 لیتر به ازای هر دستگاه، کاهش مصرف سوخت به همراه خواهد داشت و با پیاده‌سازی طرح جایگزینی موتورسیکلت‌های برقی با بنزینی برای 300 هزار دستگاه موتورسیکلت در تهران حدود 1.5 میلیون تن آلایندگی از فضای شهری کاهش می‌یابد.

تفاهم‌نامه همکاری چهارجانبه ،به امضا یوسف حجت، سرپرست معاونت و مدیرعامل سازمان حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران، منوچهر منطقی دبیر توسعه فناوری‌های حوزه قضایی و حمل و نقل پیشرفته معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، جلیل مجاهد رئیس هیئت مدیره شرکت نیرو موتور سهند و حسین نعمتی معاون وزیر، رئیس هیات مدیره و مدیرعامل شرکت ملی پست رسید.

منبع: فارس

کد خبر 120719

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha