کد خبر 120730
۶ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۸:۲۱
برای انجام امور بانکی به بانک مراجعه نکنید

پرشین خودرو: در روزهای اخیر با شیوع بیماری کرونا، در شعب بانکها پوسترهایی نصب شده است که از مشتریان خود می خواهند برای انجام امور بانکی به بانک مراجعه نکنید و از ابزارهای الکترونیک و راه دور جهت امور خود بهره ببرند.

به گزارش پرشین خودرو، فرهاد اینالوئی معاون فناوری اطلاعات بانک ایران زمین، با اشاره به اینکه در حال حاضر مردم بسیاری از امور بانکی خود را می توانند از راه دور انجام دهند و نیازی به حضور در بانک ندارند اظهار داشت: مدتی است که با شیوع ویروس کرونا نگرانی هایی در سطح جامعه ایجاد شده است، شعب بانک ها بخاطر ارتباط مستقیم با مشتریان و تماس با پول بیشتر در معرض خطر قرار دارند. به همین خاطر استفاده از فناوری های روز می تواند در کاهش مخاطرات کمک شایانی نماید.

وی افزود: امروز 97 درصد از تراکنش های مالی در خارج از شعب اتفاق می افتد، اما این به این معنی نیست که مردم به هیچ عنوان به شعب مراجعه نمی کنند. بانکها جزو سازمانهای حساس جامعه هستند، در بسیاری از بحرانها که به جهت نیاز مردم همواره سعی شده از تعطیلی بانکها جلوگیری شود اما شاید بتوان با اندکی تغییر در فرایندهای بانکی حضور مردم در بانکها را بسیار محدود کرد.

 

بانک ایران زمین


معاون فناوری اطلاعات بانک ایران زمین، با تاکید بر اینکه بانک ها به سرعت باید فرایندهای خود را تغییر دهند و آماده شرایط جدید شوند گفت: اگر بانک مرکزی همراهی نماید و اجازه احراز هویت الکترونیکی (e- kyc) را به بانک ها بدهد امکان ارائه بسیاری از خدمات به صورت غیر حضوری وجود دارد.


بانک ایران زمین در راستای استراتژی بانکداری دیجیتال خود ضمن استفاده از فناوری احراز هویت الکترونیکی،فرآیند های غیر حضوری بسیاری را آماده نموده است که در صورت ارائه مجوزتوسط بانک مرکزی می تواند در این بانک عملیاتی گردد.


اینالوئی در برابر این سوال که برای سرعت بخشیدن به این امر باید چه کرد به خبرنگار بانکداری ایرانی گفت: پیشنهاد صریح اینجانب آن است که بانک ایران زمین که پیشرو در بانکداری دیجیتال است به عنوان پایلوت ارائه خدمات بانکداری دیجیتال را با همراهی بانک مرکزی انجام دهد و چنانچه بازخوردی مناسب از این فعالیت ها گرفته شد سایر بانک ها نیز به آن بپیوندند. وقت آن است که با استفاده صحیح از فناوری روز آرامش و سلامت را به مشتریان و کارکنان خود هدیه دهیم.


در پایان باید گفت سرعت تغییرات تکنولوژی بسیار بالاست و اگر امروز برای این موضوع فکری نکنیم شایددر آینده نزدیک مجبور شویم در زمانی کوتاه تغییرات بزرگی ایجاد کنیم.

کد خبر 120730

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha