کد خبر 120781
۱۰ اسفند ۱۳۹۸ - ۰۹:۵۲
کرونا نمایشگاه ژنو را تعطیل کرد

در جلسه فوق العاده شورای فدرال کشور سوئیس در اوایل صبح روز گذشته ، ممنوعیت برگزاری تمامی رویدادهای بزرگ این کشور با جمعیت بیش از 1000 نفر ممنوع اعلام شد.

به گزارش خبرنگار پرشین خودرو، نمایشگاه ژنو به عنوان یکی از بزرگ ترین رویدادهای صنعت خودروسازی، هرساله میزبان بزرگ ترین شرکت های خودروساز جهانی است و علاوه بر هزاران بازدید کننده سوئیسی، خبرنگارانی هم از سراسر جهان به این نمایشگاه می آیند تا اخبار جدیدترین دستاوردهای خودروسازان بزرگ جهانی را پوشش دهند. حال در جلسه فوق العاده شورای فدرال کشور سوئیس که در اوایل صبح روز گذشته برگزار شد، ممنوعیت تمام رویدادهای بزرگ که بیش از 1000 نفر جمعیت خواهند داشت را حداقل تا 15 مارس سال جاری اعلام کردند و این یعنی نمایشگاه بین المللی ژنو 2020 هم لغو خواهد شد.

در حال حاضر بسیاری از خودروسازان بزرگ جهانی برنامه ریزی خود را برای این نمایشگاه اعلام کرده اند و یا برخی دیگر آماده شروع بکار نمایشگاه و رونمایی از جدیدترین دستاوردهای خود برای اولین بار هستند، اما لغو برگزاری نمایشگاه ژنو به دلیل خطر شیوع ویروس کرونا در کشور سوئیس و دومین شهر بزرگ این کشور یعنی ژنو، می تواند برنامه ریزی خودروسازان را خراب کرده و آنان را مجبور به معرفی محصولات خود به صورت آنلاین و یا در نمایشگاه بین المللی نیویورک آمریکا کنند، هرچند ویروس کرونا در کشور ایالات متحده آمریکا نیز شیوع پیدا کرده و ممکن است باعث لغو نمایشگاه نیویورک هم شود.

 



مقامات سوئیسی در بیانه رسمی خود اعلام کردند که اولویت اصلی شورای فدرال این کشور، محافظت از مردم و شهروندان خود است و تلاش ما در راستای پاسخ به آخرین تحولات اپیدمی ویروس کرونا خواهد بود که در کشور سوئیس یک موضوع ویژه قلمداد شده است. با عرض پوزش، باید اعلام کنیم که نمایشگاه بین المللی ژنو 2020 لغو خواهد شد، درحالی که یک فرصت و رویداد بزرگ برای ما قلمداد می شود و امکان تغییر زمان و به تعویق انداختن آن هم برای ما وجود ندارد.

لازم به ذکر است که نمایشگاه بین المللی ژنو سوئیس بنابر عادت هرساله، قرار بود که به مدت یک هفته در تاریخ 2 مارس برگزار شود و میزبان بسیاری از خودروسازان بزرگ جهانی و بازدیدکنندگان از سراسر جهان باشد، ولی با تایید 9 مورد ابتلا به این ویروس در کشور سوئیس و همچنین ابتلای 650 نفر در کشور ایتالیا به عنوان همسایه جنوبی سوئیس که نزدیک به 17 نفر از آنان جان خود را از دست داده اند، باعث شده تا سوئیس مجبور به لغو یکی از مهم ترین و بزرگ ترین رویدادهای خودرویی جهان شود.

 

خبرنگار: سجاد حیدری

کد خبر 120781

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha