کد خبر 120808
۱۰ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۳:۱۷
367 راه روستایی در لرستان بازگشایی شد

پرشین خودرو: معاون برنامه‌ریزی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای با بیان اینکه در بارندگی شدید و سیلاب اخیر 375 راه روستایی در استان لرستان مسدود شد، گفت: 367 راه روستایی تا امروز باز شد و 8 جاده دیگر که اغلب کوهستانی و یا در حاشیه رودخانه کشکان است، تا سه روز آینده باز می‌شوند.

به گزارش پرشین خودرو، خداداد مقبلی، در تشریح آخرین وضعیت محورهای مسدود به علت سیلاب در استان لرستان اظهار داشت: بارندگی اخیر موجب ایجاد سیلاب در استان لرستان شد و به جهت استمرار بارش‌ها و باران‌های شدید،‌ این سیلاب به راه‌های روستایی استان آسیب‌هایی وارد کرد.


وی ادامه داد: در سیلاب اخیر، راه روستایی 375 روستا قطع شد، البته سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای و اداره‌کل راهداری استان لرستان و استان‌های معین لرستان در آماده‌باش بودند و به سرعت وارد عمل شدند.


معاون برنامه‌ریزی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای افزود: در لرستان 40 اکیپ راهداری، 400 نفر راهدار و 288 دستگاه انواع ماشین‌آلات راهداری وارد عمل شدند.

مقبلی اضافه کرد: علاوه بر وقوع سیلاب در راه‌های استان، مسیرها دچار آبگرفتگی، ریزش و رانش شده بود که تلاش کردیم جاده‌ها به موقع باز شد.

معاون برنامه‌ریزی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای ادامه داد: 375 راه روستایی در استان لرستان که به علت سیل اخیر مسدود شده بود، فقط 8 راه روستایی مسدود باقی مانده است و تا صبح امروز اغلب راه‌های روستایی باز شد.

وی اضافه کرد: این 8 راه روستایی هم به دلیل کوهستانی بودن یا به علت بودن در کنار و حاشیه رودخانه کشکان کماکان مسدود است، چون آب رودخانه کشکان هنوز پایین نرفته است تا راهداران بتوانند ادوات و ماشین‌آلات خود را وارد کنند.

مقبلی اظهار داشت: پیش‌بینی می‌شود تا سه روز آینده این 8 راه روستایی نیز در استان لرستان بازگشایی شود.

 

سیل



* برآورد خسارت اولیه سیل به جاد‌ه‌های لرستان یک‌هزار میلیارد تومان

معاون برنامه‌ریزی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای اظهار داشت: از روز پنج‌شنبه 8 اسفند کارشناسان سازمان راهداری در منطقه در حال احصاء میزان تخریب‌ها هستند تا جمع‌بندی کرده و آمار خسارت را اعلام کنند.

وی با بیان اینکه پیش‌بینی می شود خسارت وارد به راه‌های روستایی استان لرستان تا روز آینده مشخص شود، گفت: البته برآورده اولیه خسارت رقم 1000 میلیارد تومان است، اما رقم دقیق تا روز آینده مشخص می‌شود.

وی اضافه کرد: با تعیین رقم دقیق خسارت، آمار نهایی به ستاد مدیریت بحران وزارت کشور و همچنین وزارت راه‌و شهرسازی ارائه می‌شود.



* پیش‌بینی بازگشایی محور خرم‌آباد - پلدختر تا 16 اسفند

مقبلی درباره محور خرم‌آبد - پلدختر و بازگشایی آن نیز توضیح داد: محور خرم‌آباد پلدختر به جهت آبگرفتگی زیاد و سرریز رودخانه کشکان با مشکلاتی مواجه شد. در حال حاضر 7 اکیپ راهداری در آنجا مستقر هستند و پیش‌بینی می‌شود تا جمعه 16 اسفند این محور بازگشایی شود.

منبع: فارس

کد خبر 120808

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha