کد خبر 120813
۱۰ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۵:۲۰
روند رو به رشد خودکفایی تولید ریل راه‌آهن

پرشین خودرو: عضو کمیسیون عمران مجلس گفت: در شرایط کنونی ما به دلیل تحریم ها برای تأمین خطوط ریلی با مشکل مواجه هستیم که استفاده از تولیدات داخلی عملا این اقدام را بی اثر خواهد کرد.

به گزارش پرشین خودرو، سیدکمال الدین شهریاری عضو کمیسیون عمران مجلس، با اشاره به برنامه ریزی وزارت راه و شهرسازی برای قطع واردات ریل به داخل کشور، گفت: برنامه ریزی وزارتخانه برای خودکفایی در تولید زیرساخت های حمل و نقل ریلی به ویژه خطوط ریل بسیار ارزشمند و قابل تحسین است و قطعا این مسئله از خروج ارز به خارج از کشور جلوگیری می کند.

 

شهریاری
 

خودکفایی کشور در تکنولوژی تولید فولادهای سخت مانند خطوط ریلی قدم رو به رشد و مثبتی است

نماینده مردم دشتی و تنگستان در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: خودکفایی کشور در تکنولوژی تولید فولادهای سخت مانند خطوط ریلی قدم رو به رشد و مثبتی است، از طرفی در شرایط کنونی ما به دلیل تحریم ها برای تأمین خطوط ریلی با مشکل مواجه هستیم که استفاده از تولیدات داخلی عملا این اقدام را بی اثر خواهد کرد.

وی گفت: تا آنجا که اطلاع دارم پروفیل های تولید شده برای خطوط ریلی هم از نظر شکلی و هم از نظر جنس فولاد، بسیار خاص و متفاوت است تا در زمان استفاده از آن، دچار آسیب و استهلاک نشود، اما اگر فولادها از مقاومت و کیفیت بالا برخوردار نباشد، امکان بروز حوادث مختلف وجود دارد.

این نماینده مردم در مجلس دهم افزود: در شرایط کنونی چند سوال مطرح می شود، نخست اینکه آیا سازمان ملی استاندارد، محصولات ریلی تولید شده در داخل را تأیید کرده است؟ آیا استانداردهای داخلی ما منطبق و مشابه استانداردهای بین المللی در حوزه ایمنی حمل و نقل ریلی است؟



کارشناسان و متخصصان فنی باید به مسئله تولید داخلی ریل ورود کنند

شهریاری ادامه داد: قطعا کارشناسان و متخصصان فنی باید به مسئله تولید داخلی ریل ورود کنند و این مسائل مورد بحث و بررسی قرار می گیرد.

منبع: خبرگزاری خانه ملت

کد خبر 120813

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha