کد خبر 120822
۱۰ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۷:۱۹
آخرین شورولت امپالا از خط مونتاژ خارج شد

پرشین خودرو: آخرین شورولت امپالا، از خط مونتاژ جنرال موتورز در شهر دیترویت كارخانه ی هامترامك خارج شد. هامر برقی، محصولی است كه سال آینده در این خط متولد خواهد شد.

به گزارش پرشین خودرو، جو نیكوسكی 63 ساله بعد از 43 كار در جنرال موتورز و 27 سال در خط مونتاژ شورولت امپالا به همراه 129 نفر از همكارانش، با خارج شدن آخرین خودروی امپالا از خط مونتاژ در كارخانه هامترامك Hamtramck در دیترویت آمریكا بازنشست می شوند.

 

شورولت



نیكوسكی می گوید: «وقت رفتن است. باید مشعل را به دست جوانتر ها سپرد و به آنها فرصت داد كه خودروهای باشكوه زمان خودشان را بسازند. هر چند كه دل كندن آسان نیست اما این خودش نشان از آن دارد كه هر چیزی زمانی دارد.»

حالا دیگر قرار نیست در این كارخانه مونتاژ خودرو، خودروهای بنزینی تولید شود. ظرف 12 تا 18 ماه آینده با سرمایه گذاری 2.2 میلیارد دلاری، خودروهای تمام برقی جای این غزال آمریكایی را خواهد گرفت.

بر اساس برنامه ای كه در جنرال موتورز تدوین شده، وانت تمام الكتریك هامر جی ام سی از سال بعد در این كارخانه مونتاژ خواهد شد. همراه با هامر برقی، در این كارخانه مونتاژ، خودران آریجین Origin برقی نیز تولید می شود. این 2.2 میلیارد دلار سرمایه گذاری اشتغال 2200 نفری هم به همراه خواهد داشت. تا آن زمان، 70 كارگر ماهر در این كارخانه باقی می مانند تا به طور كامل تجهیزات جدید را نصب نمایند. 600 نفر از كاركنان این كارخانه مونتاژ به سایر كارخانه های جنرال موتورز انتقال می یابند. سال آینده كه كارخانه هامترامك آماده می شود، اولویت با بازگشت همین 600 نفر است و باقیمانده تا 2200 نفر استخدام خواهند شد. 129 نفر هم به همراه نیكوسكی بازنشست می شوند.


نیكوسكی می گوید: «من شماره تلفن آنهایی كه در حال بازنشستگی هستند را گردآوی كرده ام، شاید دور هم جمع شویم و صبحانه ای با هم بخوریم و با هم به ماهیگیری برویم.»

نیكوسكی 44 سال است كه با همسر خود در تایلور ساكن است، این زوج از زمان استخدام در جنرال موتورز در سال 1977 چندین بار در كارخانه های این شركت مجبور به نقل مكان شده اند، ابتدا در كارخانه تولید كادیلاك در فلییت ود دیترویت مشغول شدند كه در سال 1987 بعد از 70 سال فعالیت تعطیل شد. بعد از آن به كارخانه فیشر بادی منتقل شد. 18 بعد به كارخان ویلو ران، انتقال یافت و بعد از 9 سال به كارخانه مونتاژ لیك اورایون رفت. اما از سال 1993 به بعد به هامترامك منتقل شد و در همان جا هم ماندگار شد. در این 27 سال هم رهبری تیم را در خط مونتاژ برعهده داشته است.

این كارخانه از سال 1985 مدل های متنوعی را به خود دیده، از جمله، اولدزمبیل، تورنادو، تروفئو، پونتیاك بانویل، بیوك لوسابر، كادیلاك الدورادو، دوویل و سویل.

اخرین خودروی CT6 در این كارخانه در ماه ژانویه تولید شد.

این تصویر هم آخرین بدنه شورولت امپالا غزال آمریكایی است كه در این كارخانه تولید شده است.

شورولت

منبع: سایپا

کد خبر 120822

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha