کد خبر 120833
۱۱ اسفند ۱۳۹۸ - ۰۹:۵۵
12900 اتوبوس بین شهری ضد عفونی می شود

پرشین خودرو: مدیرکل دفتر حمل و نقل مسافر سازمان راهداری گفت: در حال حاضر نماینده وزارت بهداشت در بیشتر پایانه‌های مسافری حضور دارد و اتوبوس‌ها، مینی‌بوس‌ها و سواری کرایه قبل از هر سفر ضد عفونی می‌شود.

به گزارش پرشین خودرو، داریوش باقرجوان، در تشریح آخرین وضعیت ضد عفونی ناوگان مسافری جاده‌ای برای سفرهای پیش رو و همچنین سفرهای ایام نوروز و آماده سازی ناوگان اظهار داشت: در راستای آنکه سفرهای جاده‌ای از طریق ناوگان اتوبوسی، مینی‌بوسی و سواری کرایه به صورت امن انجام شود، دستورالعملی تهیه شد و مبنای دستورالعمل همکاری با حوزه وزارت بهداشت و ارگان‌های صاحب نظر در حوزه پیشگیری از شیوع بیماری کرونا است.

وی افزود: همکاران ما موظف هستند در مرحله اول همکاری لازم را با این نهادهای مسئول در حوزه پیشگیری از شیوع کرونا را داشته باشند و راهکارهای لازم بابت جلوگیری از شیوع را دریافت کنند اگرچه بعد از آن پروتکل‌های اصلاحی از سوی وزارت بهداشت در این باره ابلاغ شد که ادارات کل استان‌ها در جریان قرار گرفتند.


مدیرکل دفتر حمل و نقل مسافر سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ه‌ای ادامه داد:‌ عمده کنترل لازم در این حوزه محلول پاشی و ضد عفونی داخل اتوبوس و محل‌های تماس نظیر دستگیره صندلی، دستگیر در، سگک کمربند ایمنی، بدنه صندلی و .. است.

 

ضدعفونی



باقرجوان اضافه کرد: همچنین محلول الکل و کرم ضد عفونی و ماسک در اختیار ناوگان قرار گرفته است تا مسافرانی که در معرض خطر هستند و یا مسافرانی که بیمار هستند در طول سفر از این ماسک‌ها استفاده کنند و از الکل و کرم‌های ضد عفونی بابت ضد عفونی دست‌های خود استفاده کنند که شرکت‌های حمل و نقل موظف به اجرا و نظارت در این باره هستند.

وی گفت:‌عمده کار ضد عفونی ناوگان در ابتدای سفر است. قبل از ورود سکو به اتوبوس‌ها ضد عفونی می‌شوند و هیچ وسیله نقلیه‌ای بدون تائید همکاران وزارت بهداشت آماده سفر نمی‌شوند.

مدیرکل دفتر حمل و نقل مسافر سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ه‌ای با بیان اینکه نماینده وزارت بهداشت در اغلب پایانه‌های مسافری استقرار دارند، بیان کرد: ضرورت دارد حتما ناظر عالی در این حوزه حضور داشته باشد. پایانه‌های مسافری محل تجمع مسافران است و قطعا اعزام وسیله نقلیه باید با ضریب ایمنی بالا باشد.

باقرجوان تاکید کرد:‌ به مسافران توصیه می‌کنیم حتما دستورالعمل‌های بهداشتی را رعایت کنند و مسافرانی که بیمار هستند به هیچ عنوان از وسایل حمل و نقل جمعی برای سفر استفاده نکنند تا موجبات سلامتی هموطنان خود را فراهم آورند.

وی یادآور شد: البته غربالگری مسافران هم در ابتدای سفر توسط همکاران وزارت بهداشت و سازمان راهداری که در پایانه‌ها مستقر هستند انجام می‌شود.



* آماده سازی 12900 دستگاه اتوبوس و 41 هزار سواری کرایه برای ایام نوروز

مدیرکل دفتر حمل و نقل مسافر سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای با تاکید بر اینکه ناوگان مسافری جاده‌ای عمومی قبل از سفر حتما ضد عفونی می‌شود، گفت: برای ایام نوروز 12 هزار و 900 دستگاه اتوبوس،33 هزار دستگاه مینی‌بوس و 41 هزار دستگاه سواری کرایه آماده خدمت دهی به مسافران نوروزی است.

باقرجوان افزود: سرویس‌های عادی همه روزه دایر است و امکان تهیه بلیت از طریق سایت‌های اینترنتی و همچنین حضوری برای مسافران فراهم است.

وی اضافه کرد: در ادامه در صورت استقبال مسافران برای تامین سرویس فوق‌العاده آماده هستیم.

منبع: فارس

کد خبر 120833

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha