کد خبر 120846
۱۱ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۳:۰۵
همکاری تویوتا و فولكس برای ساخت خودروی برقی

پرشین خودرو: دو مدعی بزرگترین خودروساز جهانی، تویوتا و فولكس، در چین 1.2 میلیارد دلار سرمایه گذاری می كنند تا در كارخانه اف ای دبلیو در شهر تیانجین، خودروی برقی بسازند.

به گزارش پرشین خودرو، خودروساز ژاپنی تویوتا برنامه ریزی كرده است كه كارخانه ی خودروهای برقی خود را در شهر تیانجین با همكاری شریك تجاری خود اف ای دبلیو بسازند كه در حقیقت خودش از شراكت چینی ها با گروه فولكس واگن آلمانی ایجاد شده است.


جوینت ونچر [سرمایه گذاری مشترك] بین تویوتا و FAW، برنامه ریزی برای سرمایه گذاری 8.5 میلیارد یوآن (معادل 1.22 میلیارد دلار) است. اسناد این خبر توسط مقام های مسئول شهر اقتصادی چینی-سنگاپوری تیانجین منتشر شده است.


این كارخانه، ظرفیت تولید 200 هزار دستگاه خودرو در سال را دارد كه سوخت آنها از انرژی های نو تأمین می شود. این خودروها شامل، خودروهای فقط باتری، هیبریدی و پیل سوختی (سوخت هیدروژنی) می شود.

 

خودروی برقی



تویوتا از اظهار نظر در مورد این پروژه خودداری می كند اما در بیانه ای گفته است كه چین را به عنوان یكی از بازارهای مهم جهانی خود می شناسد و به طور دائم در حال رصد و اندازه گیری موقعیت ها و روش های مختلف است تا با اجرای برنامه های متناسب با این اندازه گیری ها، نیازهای رو به رشد این كسب و كار را برآورده سازد.

سال گذشته، با آن كه كل صنعت خودرو با افول و كاهش 8.2 درصدی رو به رو بود، تویوتا موفق به فروش 1.62 میلیون دستگاه خودروی پرتجمل لكسوس در چین شد كه نسبت به سال قبل از آن 9 درصد رشد داشت. چین هنوز بزرگترین بازار خودروی دنیا باقی مانده است.

تویوتا در حال افزایش ظرفیت تولید خود در گوانگجو، پایگاه جوینت ونچر دیگر تویوتا با خودروسازی GAC است.

منبع: سایپا

کد خبر 120846

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha