کد خبر 120857
۱۱ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۵:۱۷
لغو محدودیت مبادلات با ۳ کشور تا هفته آینده

پرشین خودرو: مقام مسئول سازمان راهداری از تداوم مبادلات تجاری کامیونی با کشورهای افغانستان، عراق، آذربایجان و روسیه (از مسیر آذربایجان) خبر داد و گفت: محدودیت مبادلات با ۳ کشور تا هفته آینده لغو می‌شود.

به گزارش پرشین خودرو، منوچهر سلمان‌زاده اظهار کرد: نسبت به هفته گذشته در مبادلات تجاری جاده‌ای با کشورهایی که محدودیت اعمال شده بود، تغییر خاصی نداشته‌ایم.

وی ادامه داد:‌ همچنان مبادلات تجاری کامیونی با ترکمنستان،‌ پاکستان و ترکیه متوقف شده است.

وی با بیان این‌که البته خروج و ورود کامیون‌های ایرانی و ترکیه‌ای از مرزها انجام می‌شود، افزود: ما در ترکیه و اروپا ناوگان جاده‌ای داریم که در حال ورود به کشور و حامل کالا هستند.


مدیرکل دفتر ترانزیت و حمل‌ونقل بین‌المللی سازمان راهداری با اعلام این‌که ناوگان جاده‌ای ترکیه یا کشورهای دیگر می‌توانند از خاک جمهوری اسلامی ایران عبور کنند، گفت: در حال حاضر هیچ ناوگانی ورودی از ترکیه نداریم.


سلمان‌زاده ابراز کرد:‌ در حال حاضر مبادلات تجاری کامیونی با کشورهای افغانستان، آذربایجان و عراق بدون محدودیت انجام می‌شود، ضمن این‌که به کشورهایی دیگر از جمله روسیه که از مسیر آذربایجان می‌گذرد نیز مبادلات همچنان برقرار است.

وی در خصوص زمان محدودیت توقف مبادلات تجاری کامیونی با کشورهای ترکیه، ترکمنستان و پاکستان، خاطرنشان کرد:‌ مسئولان این کشورها اعلام کرده‌اند این محدودیت‌ها موقتی است و تا یک هفته آینده روال مبادلات با ایران عادی خواهد شد.

وی هفته گذشته درباره مسائل مربوط به تأثیر کروناویروس بر مبادلات جاده‌ای کالای ایران با کشورهای همسایه به تسنیم گفته بود: در این بخش واردات از کشورها و صادرات کالا به کشورهای همسایه هیچ محدودیتی از سوی ایران اعلام نشده است.

وی تصریح کرد:‌ فقط کشور عراق با توجه به محدودیت استقرار نیروی انسانی، در حوزه مسافری محدودیت‌هایی در مرزهای مهران و خسروی اعمال کرده است، اما در بحث کالا هیچ محدودیتی برای مبادلات با این کشور نداریم.

وی با بیان این‌که در مرز مهران به‌دلیل این‌که عراقی‌ها اعلام کرده‌اند "کمبود نیروی انسانی داریم"، فعالیت‌های تجاری انجام نمی‌شود،‌ افزود: با عراق 7 مرز مشترک داریم که در 5 مرز تبادلات کالا انجام می‌شود.

مدیرکل دفتر ترانزیت و حمل‌ونقل بین‌المللی سازمان راهداری با یادآوری این‌که مبادلات با کشور افغانستان هم بدون محدودیت انجام می‌شود، گفت: فقط ترکمنستان از امروز محدودیت‌هایی را برای مبادلات کالا با ایران وضع کرده که علت دقیق آنرا نیز اعلام نکرده است.

سلمان‌زاده اضافه کرد: به صاحبان کالا توصیه می‌کنیم با توجه به شرایط موجود به اطلاعیه‌ها و اعلان‌ها توجه کنند تا در مراجعه به مرزها با توقف احتمالی مواجه نشوند.

کد خبر 120857

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha