خودروسازان نمایشگاه ژنو را آنلاین برگزار می‌کنند

پرشین خودرو: بعد از كنسل شدن نمایشگاه خودروی ژنو، بی ام و و پورشه دست به دامن فضای آنلاین شده اند تا خودروهای جدید خود را معرفی كنند.

به گزارش پرشین خودرو، قرار بود از هفته آینده نمایشگاه بین المللی خودروی ژنو افتتاح شود كه با شیوع ویروس كوید-19 در اروپا كنسل شده است. بنتلی، پورشه و ب ام و، كنفرانس خبری آنلاین برگزار می كند.


رویداد 11 روزه ای كه قرار بود از پنج شنبه آغاز شود، حالا رفت تا سال آینده. ژنو معمولا میزبان برندهای پرتجمل، سوپركارها و خودروهای مفهومی صنعت خودرو بود. موریس ترتینی، رئیس هیئت مدیره نمایشگاه خودروی ژنو در یك پست ویدیویی در وبسایت این سازمان گفت: «این تصمیم برای پیشگیری از شیوع همه گیری ویروسی است كه در اروپا و حالا در سوئیس در حال انتشار است».


اولیور زیپسه، مدیر عامل ب ام و در یك كنفرانس خبری اینترنتی به معرفی خودروی i4 می پردازد كه از سال 2:15 روز سه شنبه به صورت زنده در اینترنت قرار خواهد گرفت. این درست همان زمانی است كه قرار بود در نمایشگاه خودروی ژنو امسال از خودروی جدید ب ام و رونمایی شود. ب ام و در این خصوص بیانیه ای هم صادر كرده و گفته: «ما قطعا این تصمیم را درك می كنیم اما به هر حال افسوس می خوریم كه این گردهمایی نمی تواند مثل همیشه برگزار شود.»

 

نمایشگاه ژنو



بنتلی هم به دنبال برگزاری كنفرانس خبری آنلاین است كه هنوز زمان بندی و لجستیك آن در حال انجام است. بنتلی هم در بیانیه ای اعلام كرده است كه «بنتلی از تصمیم شورای دولتی ژنو كه نمایشگاه خودروی را كنسل كرده استقبال میكند. این تصمیم به نفع سلامت و ایمنی بازدیدكنندگان و همكاران ما است.»

پورشه هم رونمایی از سری 911 جدید خود را به صورت آنلاین روز سه شنبه برگزار می كند. به همین ترتیب آئودی و مرسدس بنز هم همین رویه را در پیش خواهند گرفت. فیات هم می خواست از خودروی تمام برقی خود رونمایی كند.

دلیل آن هم این است كه معمولا خودروسازان از چند ماه قبل هزینه های هنگفتی را متحمل می شوند تا خود را برای این رویداد آماده كنند. حالا كه هزینه ها انجام شده، موقع بهره برداری از هزینه های تبلیغاتی است، رویدادی مثل شیوع یك ویروس تمام زحمات و هزینه های آنان را به باد می دهد. حالا حداقل برای آن كه بخشی از این هزینه ها جبران شود، فضای مجازی جایگزین فضای واقعی شده است.

به این ترتیب 67 كنفرانس خبری در فضای مجازی برگزار خواهد شد.

تورتینی در این خصوص گفته است: باعث افسوس است كه چنین وضعیتی پیش آمده است، اما سلامت شركت كنندگان و برگزاركنندگان مهمتر است. این وضعیت پیش آمده فورس ماژور به حساب می آید و زیان هنگفتی را برای خودروسازان به همراه می آورد مخصوصاً خودروسازانی كه سرمایه گذاری بزرگی روی این نمایشگاه كرده بودند. با این حال ما می دانیم كه آنان این وضعیت را درك می كنند.

منبع: سایپا

کد خبر 120861

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha