کد خبر 120867
۱۱ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۸:۳۲
نصب موتور V6 هوندا در مینی کلاسیک

پرشین خودرو: یک تیونر آمریکایی اقدام به نصب موتور V6 هوندا به قدرت ۵۰۰ اسب‌بخار در مینی کلاسیک کرده که حاصل‌کار بسیار جذاب شده است.

به گزارش پرشین خودرو، وقتی به یک مینی کلاسیک فکر می‌کنیم اولین چیزی که به ذهن می‌‌آید یک خودروی کوچک دودر هاچ‌بک است که سرعت بالایی ندارد. مینی کلاسیک باتوجه به ابعاد بدنه و مشخصات فنی گزینه‌ای مناسب برای رانندگی سریع نیست و بیشتر برای ما یادآور خودروی مستر بین است.
 

 

اما تیونر آمریکایی Gildred Racing اقدام به تولید یک مینی اسپرت و سریع کرده و محصول جدید خود را سوپر کوپر (Super Cooper) نام نهاده است. در بخش ظاهری سوپر کوپر شاهد همان بدنه‌ی هاچ‌بک مینی کلاسیک هستیم و تغییر چندانی در این قسمت دیده نمی‌شود. از نظر ظاهری این خودرو کاملا مشابه با مینی مدل سال ۱۹۷۳ است.

 

 

تیونر اقدام به نصب پیشرانه‌ی ۳.۵ لیتری V6 آکورا (هوندا) با کد J32 روی این خودرو کرده است. این موتور نه درون کاپوت بلکه در عقب مینی نصب شده است و درست در جایی قرار دارند که در حالت عادی صندلی‌های عقب باید آنجا باشند. برای افزایش قدرت این پیشرانه‌ی ژاپنی از یک سوپرشارژر استفاده شده است. قدرت این موتور پس از نصب سوپرشارژر به ۵۰۲ اسب‌بخار و گشتاور آن نیز به ۵۱۹ نیوتن‌متر رسیده است. انتقال نیروی این پیشرانه به چرخ‌ها نیز با استفاده از یک جعبه‌دنده ۶ دنده‌ی دستی صورت می‌پذرید.


انتقال نیرو در سوپر کوپر به چرخ‌های عقب انجام می‌شود؛ برای همین تیونر برای تقسیم بهتر وزن اقدام به منتقل کردن باتری، سیستم تهویه و باک بنزین به قسمت جلوی خودرو کرده است. ساخت این خودرو ۱۵۰ هزار دلار هزینه در بر داشته است.

نظر شما چیست؟ آیا چنین مبلغی برای ساخت یک مینی ۵۰۰ اسب بخاری ارزشش را دارد یا نه؟

منبع: زومیت

کد خبر 120867

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha