مدیر طرح سی‌ان‌جی شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی گفت: تا پایان امسال ۳۶ هزار خودروی عمومی با وام بلاعوض گازسوز می‌شود.

به گزارش پرشین خودرو به نقل از باشگاه،  پایان امسال ۳۶ هزار خودروی عمومی با وام بلاعوض دوگانه‌سوز می‌شودحسن قلی‌پور مدیر طرح سی‌ان‌جی شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی، با اشاره به آخرین وضعیت اجرای طرح رایگان سیانجی در کشور گفت: در مجموع از آبان امسال ۶۰ میلیون و ۵۴۳ هزار مترمکعب گاز طبیعی فشرده (سیانجی) به خودرو‌های گازسوز پایتخت عرضه شده است که در مقایسه با مهر با ۵۵ میلیون و ۶۴ هزار مترمکعب، حدود ۵ میلیون مترمکعب (۹.۹ درصد) افزایش نشان می‌دهد.

وی ادامه داد: طبق مصوبه شورای عالی اقتصادی دولت با پرداخت ۶ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان کمک بلاعوض، تمامی خودروهای عمومی بنزینی شامل یک میلیون و ۴۰۰ هزار وانت، تاکسی، ون و دیگر مسافربرهای شخصی را دوگانه‌سوز می‌کند.

مدیر طرح سیان جی شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی درباره ظرفیت انجام گاز سوز کردن خودروها، گفت: این مسئله به میزان ظرفیت کارگاه‌ها بستگی دارد، اما می‌توان گفت که به طور تقریبی در هر شرکت کرخانه مخزن، حدود ۱۵ هزار تبدیل در هر ماه صورت می‌گیرد؛ به عبارت دیگر در هر کدام از هفت کارخانه، امکان تبدیل ۱۵ هزار مخزن وجود دارد و قصد داریم تا این ظرفیت را تا عید به ۳۰ هزار افزایش دهیم.

 



قلی پور با اشاره به اینکه ظرفیت تبدیل خودروها در سال آینده به ۸۰ هزار تا ۱۰۰ هزار خودرو در ماه می‌رسد، تاکید کرد: تا سال آینده به تدریج به ظرفیت دوگانه‌سوز کردن خودروها در کشور افزوده خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه تا کنون قرارداد ساخت ۷۰۰ هزار مخزن سیان جی امضا شده است، گفت: ساخت مابقی نیاز مخزن نیز بعد از تحویل مخازن سفارش گذاری شده از سوی سازندگان، از سر گرفته می‌شود.

مدیر طرح سی‌ان‌جی شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران ادامه داد: با اشاره به اینکه یک میلیون و ۴۶۰ هزار خودروی عمومی در ۱۵ ماه آینده دوگانه سوز خواهد شد، گفت: تا پایان امسال ۳۶ هزار خودروی عمومی با وام بلاعوض دوگانه‌سوز می‌شود.

وی با اشاره به اینکه اکنون تمام ظرفیت کارگاهی و مخزن سازان برای تبدیل خودروهای عمومی پر است، افزود: کارگاه‌های با تمام ظرفیت کار می‌کنند.

کد خبر 120869

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha