کد خبر 120901
۱۲ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۴:۵۴
مواد ضدعفونی کننده برای مترو و اتوبوس تامین شد

پرشین خودرو: مترو و اتوبوس با کمبود مواد ضدعفونی کننده روبرو شد. اما امروز عضو شورای شهر تهران خبر داد بخشی از مواد ضدعفونی کننده تامین شده است اما دولت باید در این زمینه حمایت کند.

به گزارش پرشین خودرو، در روزهای آخر بهمن خبر رسید که ویروس کرونا به تهران رسیده است. مسئولین بسیج شدند تا هرکدام فراخور وظایفی که دارند در شهر اقداماتی انجام دهند. شهرداری تهران به دلیل گستره خدمات قرار شد که ضدعفونی کردن مراکزی همچون مترو، اتوبوس و... را برعهده بگیرد، کار آغاز و ستاد مدیریت بحران در این زمینه تشکیل شد. به گفته مسئولین شهری، به صورت گسترده تمامی اتوبوس‌ها و مترو ضدعفونی شدند.

پیروز حناچی شهردار تهران هم در خصوص اقدامات شهرداری گفته بود که ناوگان حمل ونقل عمومی را هر روز در دو نوبت ضدعفونی می‌کنیم. وی حتی اعلام کرد که این آمادگی در شهرداری وجود دارد که با بحرانی شدن اوضاع، 50 نقطه از سوله‌های بحران شهرداری به قرنطینه بیماران مبتلا به کرونا اختصاص یابد.


وی تأکید کرد: از ما خواسته شده که مراکز برای عرضه محصولات بهداشتی و ضدعفونی هم معرفی کنیم.



ازدور کاری کارکنان تا ابلاغ دستور العمل وزارت بهداشت

حناچی از دورکار شدن برخی از کارکنان شهرداری هم خبر داد و گفت: ما دستورالعمل‌های وزارت بهداشت را برای مقابله با ویروس کرونا به بخش‌های مختلف ابلاغ کرده‌ایم.

 

ضدعفونی



کمبود مواد ضدعفونی کننده در مترو و اتوبوس

چند روز از صحبت‌های پیروز حناچی سومین شهردار اصلاح‌طلبان در دوره فعلی مدیریت شهر نگذشته بود که برخی از اعضای شورای اعلام کردند مشکلاتی در تأمین مواد ضدعفونی‌کننده وجود دارد و در این باره به دولت تذکرهایی دادند.

مجید فراهانی رئیس کمیته بودجه و نظارت شورای شهر تهران تأکید کرد: به شدت با کمبود مواد ضدعفونی‌کننده برای ضدعفونی مترو، تاکسی و اتوبوس روبه‌رو هستیم.



استفاده از مواد غیر استاندارد

وی با بیان اینکه با کمبود ماسک و دستکش برای پرسنل اتوبوسرانی و تاکسیرانی روبه‌رو هستیم، گفت: براساس اعلام سازمان اتوبوسرانی و شرکت بهره‌برداری مترو، ذخیره مواد ضدعفونی‌کننده تمام شده است. از موادی استفاده می‌شود که استاندارد نیست و علی‌رغم پیگیری‌ها، دولت در تأمین مواد ضدعفونی‌کننده استاندارد برای شرکت بهره‌برداری مترو و اتوبوسرانی وظیفه خود را انجام نداده است.



دولت تامین اعتبار کند

فراهانی از دولت خواست که تأمین اعتبار کند و هر چه زودتر اقلام تهیه شود.

بعد از صحبت‌های فراهانی، عضو شورای شهر تهران فرنوش نوبخت مدیرعامل شرکت بهره‌برداری متروی تهران هرگونه کمبود در تهیه مواد ضدعفونی‌کننده را رد کرد و گفت: مردم مطمئن باشند که در روز چندین بار این اماکن ضدعفونی می‌شود. اقداماتی انجام می‌دهیم و گزارش ارائه می‌کنیم. به گفته نوبخت تعداد مسافران مترو هم کاهش یافته است، اما قطارها کم نشده است.



حجت: مشکل نداریم/ با هر جان کندنی کار را انجام می دهیم

نکته قابل توجه این بود که یوسف حجت سرپرست معانت حمل و نقل ترافیک شهرداری تهران هم موضوع کمبود مواد ضدعفونی کننده در مترو و اتوبوس را رد و گفت: گزارشی در این باره به بنده نرسیده است و با هر جان کندنی باشد، کار را انجام می‌دهیم.

 

ضدعفونی


ضدعفونی کردن مترو و اتوبوس‌های درون شهر با جوهر نمک

بعد از اظهارنظر مدیران شهری مبنی بر اینکه مشکلی در تأمین مواد ضدعفونی‌کننده وجود ندارد، رحمت‌الله حافظی عضو سابق شورای شهر تهران در صفحه شخصی خود در توئیتر نوشت: آقای روحانی! ضدعفونی کردن مترو و اتوبوس‌های درون شهر نیاز به مواد ضدعفونی‌کننده دارد. شهرداری تهران این کار را با جوهرنمک انجام می‌دهد. شما که با بنز ضدگلوله در شهر تردد می‌کنید، فکری هم برای سلامت مردم داشته باشید. مسئول کیست؟



مواد ضدعفونی کننده برای مترو و اتوبوس تامین شد

بعد از اظهارنظر حافظی، عضو سابق شورای شهر به سراغ مجید فراهانی رئیس کمیته بودجه و نظارت شورای شهر که روز گذشته در این باره در خصوص کمبود مواد ضدعفونی‌کننده تذکراتی به دولت داده بود رفتیم. وی امروز گفت:‌ بعد از تذکری که دیروز داده شد، بلافاصله از دو شرکت پتروشیمی تماس گرفتند و مواد ضدعفونی‌کننده تأمین شد. همچنین برخی کارخانه‌ها هم اعلام آمادگی برای کمک به شهرداری برای تأمین برخی اقلام کردند.

فراهانی گفت: واقعیت این است که گستره ضدعفونی کردن و مقابله با کرونا برنامه وسیعی است و عزم ملی می‌طلبد.



رانندگان تاکسی چه میزان دستکش و ماسک می خواهند

به گفته عضو شورای شهر تهران، در پایتخت 80 هزار تاکسی رفت و آمد می‌کنند که البته این عدد به غیر از اسنپ و... است. تمام تاکسیران‌ها نیازمند ماسک و دستکش هستند و حداکثر زمانی که دستکش و ماسک را می‌توانند استفاده کنند، نصف روز است و حداقل باید روزانه دو ماسک داشته باشند و همین امر نشان‌دهنده این است که نیازمند حجم وسیعی از دستکش و ماسک هستیم تا این رانندگان بتواند در مقابله با اتفاقات، خود را حفظ کنند.

فراهانی همچنین به 6 هزار اتوبوس در تهران اشاره کرد و گفت: اتوبوسران‌ها هم نیازمند ماسک و دستکش هستند و باید مرتباً این ملزومات را تعویض کنند. هر فردی هم که وارد اتوبوس می‌شود باید از محلول ضدعفونی‌کننده استفاده کند و حجم بسته‌های محلول ضدعفونی‌کننده در روز زیاد است و متوسط در هر دو ساعت یک محلول ضدعفونی‌کننده در اتوبوس تمام می‌شود.



اختصاص درمانگاه های شهرداری برای بیماران کرونایی به صورت رایگان

عضو شورای شهر تهران اضافه کرد: تمام درمانگاه‌های شهر سالم به سرویس‌دهی به بیماران کرونایی به صورت رایگان اختصاص پیدا کرده است و همه اینها هزینه است.

وی گفت: واقعیت این است که شهرداری حجم زیادی از اماکن را دارد. 123 ناحیه و 350 سرای محله در حال خدمت‌رسانی به مردم هستند و اینها نیازمند مواد ضدعفونی‌کننده هم هستند و شهرداری باید با برنامه‌ریزی خدمات را ارائه کند.



مواد ضدعفونی کننده رسید

فراهانی گفت: در برخی مواقع مواد اولیه مانند ماسک و دستکش هم نداریم. خوشبختانه مواد ضدعفونی کننده رسیده است و بخشی از مواد تأمین شده است، اما انتظار داریم که دولت در این زمینه همراهی کند.



نمی توانم جزییات را مطرح کنم

وی درپاسخ به این پرسش که حافظی عضو سابق شورای شهر تهران گفته است که شهرداری با جوهرنمک در حال ضدعفونی کردن مراکز است، گفت: نمی‌توانم در خصوص جزئیات موضوعی را مطرح کنم.

براساس این گزارش، ویروس کرونا در تهران پخش شده است. بسیاری از شهروندان مبتلا و برخی هم جان خود را از دست داده‌اند. شهرداری اقدام به ضدعفونی کردن برخی اماکن کرده است که در حال حاضر حرف و حدیث‌هایی برای آن پیش آمده و برخی از اعضای شورا خواستار حمایت دولت در زمینه تأمین مواد ضدعفونی‌کننده برای این اماکن هستند.

منبع: فارس

کد خبر 120901

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha