کد خبر 120908
۱۲ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۵:۵۸
اعلام زمان  ثبت‌نام مرحله دوم طرح ملی مسکن

پرشین خودرو: معاون مسکن و ساختمان وزارت راه و شهرسازی گفت: مرحله دوم ثبت نام طرح اقدام ملی مسکن از شنبه در ۵ استان آغاز می‌شود.

به گزارش پرشین خودرو، محمود محمودزاده، گفت: در مرحله اول ثبت نام از ۲۴۰ هزار واحد ثبت نام شونده، ۵۸ درصد افراد واجد شرایط بودند که این افراد برای کنترل مدارک و تطبیق شرط ۵ سال سکونت، به ادارات راه و شهرسازی هر استان و بنیاد مسکن معرفی شدند.


وی ادامه داد: از طریق سایت و پیامک، به افرادی که واجد شرایط بودند اطلاع داده شد و براساس زمانبندی اعلام شده تا اول اسفند، حدود ۵۰ هزار نفر تشکیل پرونده داده اند و به دلیل شیوع بیماری زمان جدیدی برای تشکیل پرونده به مردم اعلام خواهیم کرد؛ اما مردم نگران تحویل مدارک خود نباشند؛ چراکه زمان ارائه مدارک متقابلا اعلام می‌شود.

 

طرح مسکن ملی


این مقام مسئول با اشاره به اینکه ثبت نام مرحله دوم نسبت به مرحله اول متفاوت است، افزود: از روز شنبه ثبت نام در ۵ استان آذربایجان شرقی و غربی، اردبیل، البرز و اصفهان آغاز خواهد شد و روزهای دوشنبه و چهارشنبه، استان‌های دیگر اعلام می‌شوند.

محمودزاده با اشاره به اینکه مردم ۲ روز فرصت دارند تا ثبت نام کنند، گفت: بعد از تکمیل ثبت نام‌ها، قرعه کشی صورت می‌گیرد و بر اساس قرعه واجد شرایط‌ها مشخص می‌شود؛ به نحوی که در مرحله اول برخی از افراد واجد شرایط نبودند که این افراد می‌توانند با رفع مشکل دوباره در مرحله دوم ثبت نام کنند؛ این در حالی است که مرحله دوم ثبت نام در همه شهرها صورت می‌گیرد.

وی ادامه داد: در مرحله اول ۲۴۰ هزار نفر ثبت نام صورت گرفت و در این مرحله نیز ۲۰۰ هزار واحد سهمیه جدید ثبت نام می‌شوند.

محمودزاده درباره ظرفیت در استان تهران، گفت: در پردیس به دلیل محدودیت اراضی از محل ریزش متقاضیان ثبت نام خواهیم داشت.

این مقام مسئول درباره وضعیت بازار مسکن، گفت: براساس آمار ۳ درصد قیمت مسکن افزایش ماهانه اعلام شده است و اما رشد بازار مسکن نسبت به سایر بازارهای موازی کمتر است. براساس سیاست‌های وزارت راه و شهرسازی با ثبت نام طرح اقدام ملی مسکن امیدوارم فاصله بین تقاضا و عرضه کم شود.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

کد خبر 120908

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha