کد خبر 120928
۱۳ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۲:۲۸
ماهی‌گیری برخی خودروسازان در آب گل آلود کرونا

پرشین خودرو: سخنگوی کمیسیون اصل نود مجلس می‌گوید خودروسازان هر روز برای افزایش قیمت خودرو بهانه‌ای دارند، در واقع این شرکت‌ها از آب گل آلود ماهی گرفته و در شرایط کنونی که جامعه با ویروس کرونا درگیر است چراغ خاموش مردم چپاول می‌کنند.

به گزارش پرشین خودرو، بهرام پارسایی سخنگوی کمیسیون اصل نود مجلس شورای اسلامی، با انتقاد از افزایش قیمت خودرو، گفت: با شرایط فعلیِ خودروسازان، امیدی به اصلاح صنعت خودروسازی وجود نداشته و عاقبت خوشی در انتظار این صنعت نیست. خودروسازان به دلیل انحصاری بودن پاسخگو نیستند و این وضعیت با تغییر مدیران عامل آنها نیز اصلاح نمی‌شود.


نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی افزود: اگرچه در تمام جلسات کمیسیون اصل 90 با دستور کار بررسی وضعیت صنعت خودروسازی مطرح می‌شود که با روی کار آمدن مدیرعامل جدید وضعیت خودروسازی ها بهتر خواهد شد اما به دلیل مشکلات اساسی موجود در ساختار و سیستم خودروسازی‌ها با این تغییرات نیز هیچ یک از برنامه‌ها اجرایی نشده و مشکلات برطرف نمی‌شود.

 

خودروسازی



بهبود وضعیت صنعت خودروسازی در گرو رقابت پذیر شدن است

وی اظهار کرد: از آنجایی که بخش زیادی از اختلاف قیمت خودرو در بازار و نمایندگی به جیب رانت‌خواران و سوداگران -که در پشت پرده با خودروسازان در ارتباط هستند- می‌رود، نمی‌توان امیدی به کنترل قیمت چهارچرخ ها داشت.

این نماینده مردم در مجلس دهم اضافه کرد: مادامی که قانون ساماندهی صنعت خودرو اجرایی و واردات آزاد و این صنعت رقابت پذیر نشود، وضعیت بهبود نمی یابد.



خودروسازان نمی‌توانند پاسخگوی نیاز بازار باشند

این نماینده مردم در مجلس دهم ادامه داد: خودروسازان نمی‌توانند پاسخگوی نیاز بازار باشند در نتیجه افزایش قیمت خودرو موضوع دور از انتظار نیست.

سخنگوی کمیسیون اصل نود مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه خودروسازان به حیاط خلوت دولت تبدیل شدند، تصریح کرد: خودروسازان هر روز برای افزایش قیمت خودرو بهانه‌ای دارند، در واقع این شرکت‌ها از آب گل آلود ماهی گرفته و در شرایط کنونی که جامعه با ویروس کرونا درگیر است چراغ خاموش مشتریان را چپاول کرده و به آنها ظلم می‌کند.

منبع: خبرگزاری خانه ملت

کد خبر 120928

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha