کد خبر 120942
۱۳ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۵:۴۱
تبلیغ گمراه كننده تویوتا!

پرشین خودرو: این هم از راست گویی و صداقت ژاپنی ها! تویوتا در تبلیغات خود از واژه هیبرید «خود شارژ شونده» استفاده كرده كه به ذائقه مردم خوش نیامده است.

به گزارش پرشین خودرو، در حقیقت تویوتا یك تبلیغاتی علیه خودروهای برقی راه انداخته كه با پریز برق شارژ می شوند و به این وسیله خواسته اطلاع رسانی كند كه خودروهای هیبریدی این خودروساز خودشارژ شونده هستند و نسبت به خودروهای برقی دیگر گزینه بهتری به حساب می آیند.

با این كه روشن است چنین تبلیغاتی گمراه كننده است، و در كشورهای طرفدار خودروهای برقی نظیر كشور نروژ انتشار آن ممنوع شده، تویوتا هنوز دست از این اصرار خود برنمی دارد. همین عامل باعث شد كه مردم در توییتر دست به كار شوند و تویوتا را از این اصرار بی جا عقب برانند. حالا تویوتا مجبور شده كه به طور عمومی اطلاع رسانی كند كه خودروهای هیبریدی این كمپانی از اصل و اساس خودروی بنزینی احتراق داخلی یا درون سوز ICE یا Internal Combustion Engine است. در این كه این خودروی بنزین سوز، بسیار اثربخش است و مصرف سوخت و آلایندگی را نسبت به خودروهای بنزین سوز عادی به شدت كاهش داده شكی نیست اما استفاده از یك واژه گمراه كننده در استراتژی های بازاریابی و تبلیغات، جای سؤال دارد.

 

تویوتا


اگر انصاف رعایت شود، خودروهای هیبریدی با این كه دو بخش بنزین سوز و برقی دارند اما از اصل و پایه بر پایه بنزین هستند. علاوه بر این، همه می دانند كه خودروهای هیبریدی كم مصرفتر از خودروهای عادی هستند. با این كه تا حدودی اكثر مردم از این حقیقت اطلاع دارند اما زمانی كه به موضوع كلی نگاه شود، گیج كننده و گمراه كننده خواهد بود.

با این كه هیچ تغییر بنیادی در خودروهای هیبریدی تویوتا به وجود نیامده، جای سؤال دارد چرا تویوتا می خواهد همان خودروهای قدیمی هیبریدی خود را «خود شارژ شونده» معرفی كند؟ ضمن آن كه خودروهای تویوتا و لكسوس با تعاریف موجود فعلی خودروی برقی به حساب نمی آیند. حتی در دسته PHEV ها یعنی هیبریدی هایی كه با پریز برق هم شارژ می شوند، دسته بندی نشده اند. البته پریوس پرایم تویوتا، جزو خودروهای هیبریدی قابل شارژ با پریز است. به زودی راوفور پرایم هم به بازار می آید كه در دسته PHEV ها دسته بندی می شود.

به هر حال تویوتا كه چند سال گذشته عنوان بزرگترین خودروساز جهانی را به دست آورده به آبروی خود فكر می كند و بدون استثنا جواب منتقدان را با صداقت خواهد داد.

منبع: سایپا

کد خبر 120942

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha