تجهیز مترو و فرودگاه به دوربین‌ حرارتی رصد دمای بدن

پرشین خودرو: رئیس مرکز فناوری‌های راهبردی معاونت علمی گفت: یکی از شرکت‌های دانش‌بنیان قرارداد استفاده از دوربین حرارتی تشخیص دمای بدن را با اماکن پرتردد منعقد کرده است.

به گزارش پرشین خودرو، دکتر اسماعیل قادری‌فر گفت: معاونت علمی و فناوری در این روزها که کشور درگیر مبارزه با بیماری کرونا است، در کنار جهادگران عرصه کشور، موضوع حمایت از فناوری‌ها و نوآوری‌ها در این حوزه را دنبال می‌کند.

وی با اشاره به توانایی شرکتهای دانش بنیان در این شرایط گفت: شرکت‌های دانش‌بنیان با افزایش مقیاس تولیدشان توانسته‌اند کیت‌های تشخیص سریع ویروس کرونا، انواع ماسک و اقلام و تجهیزات مورد نیاز را با تائید اداره کل تجهیزات پزشکی وزارت بهداشت به تولید هر چه بیشتر برسانند.

 

دوربین حرارتی


رئیس مرکز فناوری‌های راهبردی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری با تأکید بر اینکه یافتن راهکارهای فناورانه برای رفع نیاز در این شرایط بحرانی، در دستور کار جدی معاونت علمی است، گفت: تمام ستادهای معاونت علمی و کارگروه‌ها منتظر دریافت ایده‌های فناورانه شرکت‌های دانش‌بنیان در حوزه مقابله با ویروس کرونا هستند.

قادری‌فر با اشاره به یکی از ایده‌های شرکت‌های دانش‌بنیان که به تازگی با معاونت علمی در جریان گذاشته است، گفت: این شرکت توانسته انواع دوربین‌های حرارتی دماسنجی را به تولید برساند.

وی در خصوص کاربرد دوربین‌های حرارتی اظهار داشت: با استفاده از این دوربین، دمای سطح بدن افراد در ورودی اماکن عمومی همچون مترو، فرودگاه، بیمارستان‌ها و … رصد می‌شود.

رئیس مرکز فناوری‌های راهبردی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری بیان کرد: با استفاده از این دوربین‌ها، تا نیم درجه اختلاف دمایی سطح بدن تشخیص داده می‌شود.

قادری‌فر با بیان اینکه تا یک الی دو روز آینده با هماهنگی‌های انجام شده، نمونه‌هایی از این دستگاه در اماکن پرتردد نصب می‌شود، گفت: قرارداد استفاده از این دوربین‌ها با متقاضیانی همچون مترو و فرودگاه منعقد شده و به زودی در اماکن پرتردد نصب می‌شود.

وی با تأکید بر اینکه این دوربین‌ها تائیدیه اداره کل تجهیزات پزشکی وزارت بهداشت را دریافت کرده است، افزود: با نصب این دوربین‌های حرارتی در اماکن شلوغ و پرجمعیت، می‌توانیم برای جلوگیری از انتقال ویروس کرونا، به هموطنان کمک کنیم.

رئیس مرکز فناوری‌های راهبردی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری گفت: با انعقاد قرارداد استفاده از این دوربین‌ها تا یک الی دو روز آینده در فرودگاه‌ها و مترو نصب می‌شوند.

منبع: مهر

کد خبر 120960

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha