کد خبر 120997
۱۵ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۱:۲۲
کاهش 50درصدی تردد قطارهای مسافری مشهد

پرشین خودرو: مدیر کل راه آهن خراسان گفت: تردد قطارهای مسافربری در مسیرهای منتهی به مشهد در مقایسه با برنامه جاری این قطارها ۵۰ درصد کاهش یافته است.

به گزارش پرشین خودرو، مصطفی نصیری ورگ گفت: پیش ازاین روزانه حدود ۸۰ رام قطار مسافربری به صورت رفت و برگشت از مشهد به ۳۱ شهر و مرکز استان تردد داشت که هم اکنون این تعداد به حدود ۴۰ رام در روز کاهش یافته است.

وی ادامه داد: آمار تردد قطارها هر روز در حال تغییر است و بر این اساس برنامه سیر برخی قطارهای مسافربری در مسیر مشهد از سوی مرکز با کاهش روبرو می‌شود.

وی گفت: قطارهای مسافربری موجود نیز با مسافر کمتر و ضریب اشغال بسیار کمتر از زمان معمول بین مسیرها تردد دارند که این امر شرکت‌های مسافربری را متضرر می‌کند.

 

قطار

 

استانداری خراسان رضوی هفته گذشته از وزارت بهداشت خواسته بود به منظور پیشگیری و مقابله با شیوع ویروس کرونا ورود روزانه قطار مسافربری از قم به مشهد را متوقف نموده و همچنین صدور روادید برای کشورهای پاکستان، عراق و افغانستان را برای سفر به مشهد لغو کند.

شمار ایستگاه‌های اداره کل راه آهن خراسان ۲۳ ایستگاه است، پیش از شیوع ویروس کرونا روزانه حدود ۳۸ هزار مسافر از طریق راه آهن در مسیر مشهد به ۳۱ شهر و مرکز استان جابه‌جا می‌شدند.

براساس گزارش وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی نتیجه آزمایش ۳۶ بیمار مشکوک به ابتلا به ویروس کرونا در استان خراسان رضوی مثبت اعلام شده است.

به گفته دکتر علی اصغر انجیدنی دبیر کمیته مراقبت و درمان بیماری کرونا در دانشگاه علوم پزشکی مشهد تاکنون هشت نفر در این استان به خاطر ابتلای به این ویروس جان باخته‌اند که ۶ نفر از این تعداد در حوزه زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد و دو نفر نیز در نیشابور بوده‌اند.

منبع: ایرنا

کد خبر 120997

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha