گیلان در ایام نوروز هیچ مهمانی را نمی پذیرد

پرشین خودرو: استاندار گیلان گفت: با توجه به گسترش ویروس کرونا و تأکید بر رعایت بهداشت، در ایام نوروز هیچ مهمانی را برای سلامتی همه مردم نمی‌ پذیریم.

به گزارش پرشین خودرو، ارسلان زارع، با اعلام این خبر و با بیان اینکه غربالگری در ورودی‌ها و خروجی‌های گیلان با همکاری نیروی انتظامی و هلال‌احمر تشدید می‌شود، تصریح کرد: این مسئله به معنای ممنوعیت سفر به گیلان است البته چنانچه معدود افرادی که ناگزیر به ورود به استان هستند و دارای هرگونه علائم جزئی مشکوک هم باشند؛ بی‌تردید دو هفته قرنطینه می‌شوند.

استاندار گیلان بر ضرورت تقویت تشویق هم استانی‌ها مبنی بر حضور در خانه از طریق رسانه‌ها، صداوسیما و فضای مجازی تأکید کرد و گفت: مردم باید به این باور برسند که حضور آنان در خانه، مهم‌ترین مؤلفه در پیشگیری از گسترش و شیوع ویروس کروناست و در این راستا به‌طورجدی از مردم می‌خواهم جز در موارد اضطراری، از منزل خارج نشوند.

وی با بیان اینکه ناوگان اتوبوس‌رانی و تاکسی‌رانی از فردا در سطح استان با ۵۰ درصد ظرفیت فعالیت خواهند کرد، افزود: صداوسیمای مرکز گیلان که در خط مقدم اطلاع‌رسانی در مورد کروناست با توجه به تعطیلی مدارس، بازپخش برنامه‌های آموزشی مدارس را در دستور کار قرار دهد.

استاندار گیلان در پایان خاطرنشان کرد: گیلانیان مردمانی مهمان‌نواز هستند اما به‌ واسطه شیوع بیماری کرونا در سراسر استان، در ایام نوروز هیچ مهمانی را برای سلامتی همه مردم نمی‌پذیریم.

کد خبر 121008

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha