آخرین تمهیدات وزارت راه برای جلوگیری از شیوع کرونا

پرشین خودرو: معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: در حال رایزنی و هماهنگی با کشورهایی که مرزهای خود را بسته‌اند، هستیم تا ‌محل‌هایی برای قرنطینه کالا ایجاد کنیم و طبق پروتکل‌ها و استانداردهای بهداشتی، کالاها را پس از قرنطینه، وارد یا صادر کنیم.

به گزارش پرشین خودرو، شهرام آدم‌نژاد ، در تشریح آخرین تمهیدات وزارت راه و شهرسازی برای جلوگیری از شیوع کرونا در انواع مدل‌های حمل و نقل اظهار داشت: ‌وزارت راه و شهرسازی مأموریت‌ ضدعفونی، محلول‌پاشی و گندزدایی ناوگان مختلف هوایی، ریلی، جاده‌ای و دریایی را دارد که طبق پروتکل ابلاغیه وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، این کار انجام می‌شود.

معاون حمل و نقل وزیر راه و شهرسازی بیان کرد:‌ همچنین ضدعفونی و گندزدایی در پایانه‌های مختلف نظیر پایانه‌های مرزی، فرودگاه‌ها، ایستگاه‌های راه‌آهن، پایانه‌ةای مسافری و بار و بنادر، طبق پروتکل ابلاغی وزارت بهداشت در حال انجام است.


وی با اشاره به اتخاذ تصمیماتی در ارتباط با کاهش مراجعات مردم به ادارات و سازمان‌های تابعه وزارت راه و شهرسازی بیان کرد: در این باره می‌توان به تمدید سه ماهه پروانه فعالیت شرکت‌های حمل و نقلی و کارگزاری‌ها اشاره کرد؛ همچنین امکان تمدید اینترنتی کارت هوشمند راننده‌ها، از این قبیل است.

 

شهرام آدم نژاد


* پیشنهاد ایجاد محلی برای قرنطینه کالاهای صادراتی و وارداتی در مرزها

معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: در ارتباط با تأمین کالا تمهیداتی اندیشیده‌ایم، بدین ترتیب که در حال رایزنی و هماهنگی با کشورهایی که مرزهای خود را بسته‌اند، هستیم تا ‌محل‌هایی برای قرنطینه کالا ایجاد کنیم و طبق پروتکل‌ها و استانداردهای بهداشتی، کالاها را پس از قرنطینه، وارد یا صادر کنیم، اگر این اتفاق رخ دهد یکی از ‌مشکلات حمل کالا کاهش می‌یابد.

آدم‌نژاد بیان کرد: روند تخلیه بار در بنادر به صورت مناسب در حال انجام است و این کار طبق استانداردها در حال انجام است.



* مراودات با طرف‌های خارجی طبق موازین و مدل‌های بهداشتی

معاون حمل و نقل وزیر راه و شهرسازی با تأکید بر اینکه در ‌وزارت راه و شهرسازی تمهیدات مختلفی برای جلوگیری از شیوع کرونا در حال انجام است، افزود: مذاکراتی با طرف‌های خارجی در حال انجام است تا بتوان این مراودات را با مدل‌های بهداشتی دقیق، ادامه دهیم.



* غربالگری مسافر در پایانه‌ها/ حمل‌‌ونقل عمومی بهداشتی‌تر از حمل‌و‌نقل شخصی

وی با اشاره به غربالگری مسافر در انواع مدل‌های حمل و نقلی توسط کارشناسان وزارت بهداشت، بیان کرد: نمایندگان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در پایانه‌ها، ایستگاه‌های راه‌آهن، فرودگاه و بنادر حضور دارند و طبق پروتکل‌های خود، غربالگری‌ها را انجام می‌دهند.

آدم‌نژاد تأکید کرد: به نظر می‌رسد که حمل و نقل عمومی خیلی بهتر از حمل و نقل شخصی از مسافر محافظت می‌کند و در ‌کنترل بیماری مؤثر است.

معاون حمل و نقل وزیر راه و شهرسازی افزود: در مکان‌های مختلف و مشخص توسط نمایندگان وزارت بهداشت، این غربالگری مسافر‌ انجام می‌شود، در حالی که در حمل و نقل شخصی این امکان وجود ندارد، بنابراین تأکید داریم مردم در ابتدا سفر نروند و اگر قصد سفر ضروری داشتند از حمل و نقل عمومی استفاده کنند، اما باز تأکید می‌کنیم که خودداری از سفر در اولویت است و تأکید ستاد مبارزه با کرونا نیز همین است.

آدم‌نژاد اظهار کرد: توصیه شده است که مردم از سفرهای غیر ضروری خودداری کنند و این توصیه باید با تأکیدات بیشتر دنبال شود تا ‌در ایام‌ و تعطیلات پیش‌رو مردم در خانه بمانند.

 


* در تأمین ماسک برای شرکت‌های حمل و نقل مشکل داریم/ در حال رایزنی هستیم

معاون حمل و نقل وزیر راه و شهرسازی درباره تأمین ماسک و ژل ضدعفونی برای شرکت‌های حمل و نقلی و در اختیار مسافران قرار دادن آنها، ‌توضیح داد: در ارتباط با تأمین مواد ضدعفونی، مشکل‌مان تا اندازه‌ای حل شده است، اما در مورد تأمین ماسک مشکلاتی داریم که در حال انجام مکاتباتی هستیم تا ‌تأمین ماسک ‌برای شرکت‌های حمل و نقلی انجام شود.



* تشخیص شیوه ورود کرونا به کشور ‌پیچیده و نیازمند بررسی‌‌ تخصصی است

وی درباره شیوه ورود بیماری کرونا به کشور بیان کرد: این موضوع در حیطه تخصص ما نیست و وزارت بهداشت و درمان و آموزش پزشکی باید این موضوع را دنبال کند.

معاون حمل و نقل وزیر راه و شهرسازی بیان کرد: بررسی چگونگی ورود ویروس کرونا به کشور بسیار پیچیده است و نیازمند بررسی‌های دقیق، تخصصی و کارشناسی است.

منبع: فارس
 

کد خبر 121040

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha