کد خبر 121080
۱۹ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۰:۵۱
​بنتلی عجله‌ای برای عرضه خودروی برقی ندارد

پرشین خودرو: بنتلی برقی هم تا سال 2025 یا 2026 رنگ بازار و خیابان ها را نخواهد دید.

به گزارش پرشین خودرو، با این كه برند متفاوت با معمول بنتلی برنامه بلندپروازانه ای را در پیش گرفته كه تمامی خودروهای در صف تولید و عرضه را برقی كند، اما هیچ عجله ای برای این كار ندارد، مخصوصاً با فناوری های باتری كنونی؛ چون اعتقاد دارد این فناوری نیاز به بهبود واقعی دارد.


بنتلی یك خودروساز بریتانیایی در سگمنت خودروهای پرتجمل و متفاوت با خودروهای معمولی است كه در از سال 1998 به زیرمجموعه گروه خودروسازی آلمانی فولكس واگن اضافه شده است. این خودروساز از سال 1919 در Crewe انگلستان تأسیس شده و به بیانی دیگر یك قرن از تأسیس آن می گذرد.

 

بنتلی

 

آدریان هالمارك مدیر عامل بنتلی در مصاحبه با «تاپ گییر» گفته است: «اولین خودروی برقی ما اواسط دهه 2020 [بین سال های 2025 و 2026] عرضه خواهد شد، چون پیش بینی ما این است كه تا 5 سال آینده دانستیه [شدت و حدت] قدرت باتری ها بیشتر خواهد شد- یا باتری های حالت-جامد solid-state عرضه می شوند كه 30 درصد در عملكرد بهبود ایجاد می كنند.»

از نظر رئیس در برند بنتلی، پیمایش به ازای هر بار شارژ و قیمت خودرو، از مهمترین دغدغه های مشتریان خودروهای برقی است، برای رفع این مشكل، باید باتری ها بهبود پیدا كنند، هم از لحاظ عملكرد، هم از لحاظ قیمت. در آن صورت بنتلی هم سوار قطاری خواهد شد كه حركت خود را آغاز كرده است.

هالمارك می گوید: «قیمت باتری خودرو، 6 برابر قیمت یك موتور بنزینی است و قوای محركه هر خودرو 20 درصد قیمت كل خودرو را تشكیل می دهد. تا سال 2025 یا 2026، با توجه به نقشه راه شناخته شده در صنعت خودرو، ما بهتر می توانیم بنتلی برقی قابل قبول ارائه كنیم. باید همه چیز با هم درست باشد، فاصله محورهای درست، تعداد سرنشین درست و اندازه و شكل درست.»

منبع: سایپا

کد خبر 121080

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha