تغییرات و تکامل لوگوی بی ام و در طول یک قرن فعالیت

پرشین خودرو: در روزهای گذشته و همزمان با معرفی خودروی جدید بی ام و i4، این خودروساز آلمانی از لوگوی جدید خود رونمایی کرد، حال امروز سعی داریم نگاهی به تکامل و تغییرات لوگوی این شرکت داشته باشیم.

به گزارش خبرنگار پرشین خودرو، همزمان با معرفی خودروی کاملا جدید "بی ام و i4"، شرکت خودروسازی بی ام و از لوگوی جدید خود بر روی این اتومبیل رونمایی کرد تا نشان دهد که این خودروساز بزرگ آلمانی، فصل جدیدی را در فعالیت های خود آغاز کرده و قرار است که شاهد محصولات مدرن و منحصربه فرد بیشتری از سوی این خودروساز آلمانی باشیم. حال امروز در پرشین خودرو، سعی داریم مروری بر تغییرات لوگوی این شرکت در طول بیش از یک قرن فعالیت داشته باشیم.

جالب است بدانید قبل از اینکه اسمی از BMW وجود داشته باشد، این شرکت از سال 1913 میلادی با نام Rapp Motorenwerke مشغول به ساخت موتور هواپیما بوده است، اما از ژوئیه سال 1917 میلادی این شرکت نام خود را Bayerische Motoren Werke تغییر داد که در حال حاضر آن را به اختصار BMW میشناسیم و همین موضوع باعث شد تا لوگوی جدید این شرکت با ایجاد تغییراتی در لوگوی قبل طراحی شود.

 



از سال 1917 میلادی، لوگوی بی ام و با همان ربع دایره های معروف سفید و آبی طراحی شد که امروزه نیز شاهد آنان هستیم و گفته می شود که الهام بخش چرخش ملخ های جلوی هواپیما هستند، اما خطوط اطراف دایره و یا حتی حروف BMW به رنگ طلایی نوشته شده بود و در سال 1933 میلادی و با رونمایی از لوگوی جدید این شرکت، شاهد پر رنگ شدن خطوط و حروف طلایی BMW بودیم.

بعد از سال ها فعالیت با لوگوی طلایی رنگ، شرکت خودروسازی بی ام و در سال 1953 میلادی لوگوی خود را با تغییراتی اساسی همراه کرد و علاوه بر تغییر رنگ خطوط و حروف BMW از طلایی به سفید، شاهد کم رنگ شدن ربع دایره های آبی رنگ لوگو نیز بودیم، هرچند 10 سال بعد و با معرفی لوگوی جدید، رنگ آبی بار دیگر به حالت قبل درآمد.

با نزدیک شدن به قرن جدید میلادی و همچنین طراحی و ساخت محصولات مدرن، کمپانی خودروسازی بی ام و لوگوی خود را سه بعدی طراحی کرد و برای سال ها شاهد استفاده از آن بر روی محصولات این خودروساز آلمانی بودیم، تا اینکه بلاخره با ورود به دهه جدید میلادی و در ماه های نخست سال 2020، لوگوی بی ام و نه یک تغییر، بلکه اصلی ترین مولفه لوگوی این شرکت بعد از یک قرن فعالیت را از دست داد و آن هم کنار گذاشتن دایره مشکی رنگی لوگو و خارج شدن از حالت یکپارچه آن بود.

خبرنگار: سجاد حیدری
 

کد خبر 121156

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha