کد خبر 121224
۲۵ اسفند ۱۳۹۸ - ۰۹:۳۸
افزایش تولید سایت‌های شهرستان 2 خودروساز

پرشین خودرو: بررسی آمار تولید سایت‌های شهرستان دو خودروساز بزرگ کشور نشان دهنده این موضوع است که آنها توانسته‌اند افت تولید را پشت سر گذاشته و نمودار تولید خود را در پایان یازدهمین ماه از سال جاری کمی صعودی کنند.

به گزارش پرشین خودرو، بر اساس آمارهای منتشر شده توسط وزارت صنعت، معدن و تجارت در سایت‌های شهرستان دو خودروساز بزرگ کشور به‌طور تجمعی تا پایان بهمن ۹۸ در مجموع ۲۸۱ هزار و ۳۴۱ دستگاه انواع محصولات خودروسازان به تولید رسیده است. این در شرایطی است که این سایت‌ها تا پایان بهمن پارسال توانسته بودند ۲۷۹ هزار و ۶۹۱ دستگاه خودرو تولید کنند. مقایسه این دو آمار نشان دهنده رشد ۶/ ۰ درصدی است. این میزان رشد در حالی رقم خورده است که در پایان دی ماه امسال به نسبت دی ماه سال گذشته سایت‌های شهرستانی دو خودروساز افت تولید ۳/ ۴ درصدی را به نام خود به ثبت رسانده بودند.

 

دو خودروساز بزرگ کشور ۷ سایت در نقاط مختلف کشور دارند که سهم ایران خودرویی‌ها ۶ سایت است و تنها سایت فعال سایپا نیز در کاشان قرار دارد. از ۲۸۱ هزار و ۳۴۱ دستگاه خودرویی که تا پایان یازدهمین ماه سال در سایت‌های شهرستانی ایران خودرو وسایپا تولید شده است سهم آبی‌های جاده مخصوص ۱۸۶ هزار و ۷۸۹ دستگاه و سهم نارنجی‌های جاده مخصوص ۹۴ هزار و ۵۵۲ دستگاه بوده است. در شرایطی که ایران خودرویی‌ها همچنان افت تولید را تجربه می‌کنند سایپایی‌ها توانسته‌اند نمودار تولید خود را صعودی کنند.

همان طور که اشاره شد سایت‌های شهرستان ایران خودرویی‌ها تا پایان بهمن ماه سال جاری ۱۸۶ هزار و ۷۸۹ دستگاه خودرو تولید کرده‌اند این در حالی است که این سایت‌ها در مدت مشابه سال گذشته ۱۹۷ هزار و ۹۰۰ دستگاه خودرو تولید کرده‌اند بنابراین ایران خودرویی‌ها در پایان بهمن سال جاری به نسبت مدت مشابه سال گذشته افت ۶/ ۵ درصدی را تجربه کرده‌اند. در حالی که آبی‌های جاده مخصوص افت تولید داشته‌اند، سایپایی‌ها در سایت کاشان توانسته‌اند رشد تولید را به نام خود ثبت کنند.

 

تولید خودرو

 

نارنجی‌های جاده مخصوص در سایت کاشان تا پایان بهمن ماه سال جاری توانسته‌اند ۹۴ هزار و ۵۵۲ دستگاه از انواع محصولات خود را در خطوط تولید نهایی کنند. این سایت خودرویی در مدت مشابه سال گذشته ۸۱ هزار و ۷۹۱ دستگاه خودرو تولید کرده است بنابراین سایت کاشان این خودروساز توانسته در بازه زمانی یاد شده رشد تولید ۶/ ۱۵ درصدی را به نام خود ثبت کند. حال به سراغ هر یک از سایت‌های شهرستانی خودروسازان می‌رویم تا وضعیت تولید آنها را بررسی کنیم.

از سایت شرقی ایران خودرو آغاز می‌کنیم. سایت خراسان این خودروساز تا پایان بهمن ماه سال جاری توانسته ۸۱ هزار و ۴۷۶ دستگاه خودرو تولید کند. این میزان تولید در مقابل تولید ۸۲ هزار و ۴۱۵ دستگاهی که تا پایان بهمن ماه سال گذشته تولید کرده بود نشاندهنده افت یک درصدی است. سایت شمال غربی ایران خودرو در تبریز نیز با افت تولید همراه بوده است. طی ۱۱ ماه امسال این سایت توانسته ۴۱ هزار و ۱۲۱ دستگاه از انواع محصولات خود را تولید کند. این میزان تولید در قیاس با تولید سال گذشته این سایت خودروساز از افت ۷/ ۱۵ درصدی حکایت دارد.

از تبریزبه مازندران می‌رویم و آمار تولید سایت مازندران ایران خودرو را بررسی می‌کنیم. این سایت نیز افت تولید داشته است. سایت شمالی این خودروساز طی ۱۱ماهی که از سال جاری گذشته توانسته ۲۳ هزار و ۸۶۹ دستگاه خودرو تولید کند. این سایت شهرستانی ایران خودرو در مدت مشابه سال گذشته ۲۴ هزار و ۹۴۴ دستگاه خودرو تولید کرده بود بنابراین شاهد افت ۳/ ۴ درصدی هستیم. سایت جنوبی ایران خودرو در فارس و همچنین سایت غربی این خودرو ساز در کرمانشاه رشد تولید را تجربه کرده‌اند.

فارسی‌ها توانسته‌اند در بازه زمانی ذکر شده رشد تولید ۴ درصدی داشته باشند و کرمانشاهی‌ها نیز رشد تولید ۷/ ۱۳ درصدی را به نام خود به ثبت رسانده‌اند. اما سایت سمنان همچنان با افت تولید همراه است. این سایت تا پایان بهمن ماه سال جاری ۶ هزار و ۶۸۴ دستگاه خودرو تولید کرده است که در قیاس با مدت مشابه سال گذشته از افت تولید ۳۹ درصدی حکایت دارد.

منبع: دنیای اقتصاد

کد خبر 121224

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha