کد خبر 121242
۲۵ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۵:۰۴
 زمان پرداخت یارانه کرونا اعلام شد

پرشین خودرو: زمان پرداخت اولین مرحله کمک حمایتی برای خانوارهای کم درآمد آسیب دیده از کرونا اعلام شد.

به گزارش پرشین خودرو به نقل از خبرآنلاین، بر اساس تصمیمات اتخاذ شده دولت با شیوه های متعددی در صدد حمایت زا اقشار آسیب دیده و خانوارهای کم درآمد برامده است. اعطای تسهیلات قرض الحسنه به برخی از صاحبان مشاغل، اعطای کمک بلاعوض به خانوارهای کم درآمد، اعطای تسهیلات خرید به کارگران فصلی، تعویق زمان پرداخت اقساط برای برخی مشاغل و تمدید مهلت پرداخت اقساط تمامی وام های قرض الحسنه از جمله کمک هایی است که در این راستا تدارک دیده شده است.

بر اساس این گزارش مرحله اول کمک های بلاعوض از روز سه شنبه به حساب خانوارهای کم درآمد واریز خواهد شد. مبلغ در نظر گرفته شده ۲۰۰ هزار تومان برای خانوارهای تک نفره تا ۶۰۰ هزار تومان برای خانوارهای ۵ نفره است. مبالغ پرداختی در این قالب برای خانوار یک نفره ۲۰۰ هزار تومان، خانوار دو نفره ۳۰۰ هزار تومان، خانوار سه نفره ۴۰۰ هزار تومان، چهار نفره ۵۰۰ هزار تومان و خانوار پنج نفره یا بیشتر رقم ۶۰۰ هزار تومان خواهد بود.

رییس سازمان برنامه و بودجه کشور گفته است: این کمک‌ها در چهار مرحله انجام می‌شود و به حدود سه میلیون نفر تعلق می‌گیرد و تصمیم بر آن شد که بسته به تعداد افراد خانوار، از ۲۰۰ تا ۶۰۰ هزار تومان تحت عنوان بسته حمایتی ویژه پرداخت شود و نخستین آن سه شنبه همین هفته پرداخت می شود.


تسهیلات کدام مشاغل تنفس گرفت؟

در پی مصوبه شورای پول و اعتبار در خصوص کمک به صاحبان کسب و کارهایی که به دلیل شرایط ناشی از شیوع ویروس کرونا با مشکلاتی مواجه شده‌اند، مصادیق کسب و کارهای مشمول که به تصویب کمیته منتخب دولت رسیده است اعلام شد.

 



مراکز تولید و توزیع غذاهای آماده اعم از رستوران‌ها، بوفه‌ها، طباخی، تالارهای پذیرایی، قهوه‌خانه‌ها، اغذیه فروشی ها (و موارد مشابه به تشخیص وزارت صنعت، معدن و تجارت). مراکز مربوط به گردشگری شامل هتل‌ها، هتل‌آپارتمان‌ها، مجتمع‌های جهانگردی و گردشگری، مهمان‌پذیرها، مهمانسراها، مسافرخانه‌ها، زائرسراها، مراکز بوم‌گردی، مراکز اقامتی و پذیرایی و تفریحی و خدماتی بین‌راهی (و موارد مشابه به تشخیص وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی)، حمل و نقل عمومی مسافر درون شهری و برون شهری اعم از هوایی، جاده‌ای، ریلی و دریایی، دفاتر خدمات مسافرتی و گردشگری و تولید و توزیع پوشاک امکان امهال اقساط خود را دارا هستند. همچنین تولید و توزیع کیف و کفش، مراکز توزیع آجیل، خشکبار، قنادی، بستنی و آبمیوه، مراکز و مجتمع‌های ورزشی و تفریحی، مراکز و مجتمع‌های فرهنگی و آموزشی و همچنین مراکز تولید، توزیع و فروش صنایع دستی نیز در این فهرست جای دارند. بانک مرکزی اعلام کرده است مراتب به قید فوریت به تمامی واحدهای بانک‌‌ ها و مؤسسه اعتباری غیربانکی ابلاغ و بر حسن اجرای آن نظارت دقیق به عمل می آید. در عین حال به صاحبان این کسب و کارها توصیه شده است از مراجعه مستقیم به بانک ها خودداری نمایند. بر اساس پیش بینی های صورت گرفته این ۱۰ گروه با مساعدت لازم برای پرداخت مالیات و بیمه نیز روبرو خواهند بود.

اقساط وام های قرض الحسنه کلیه اشخاص بدون قید و شرط به مدت سه ماه به تعویق خواهد افتاد و بانک ها موظف به اجرای این بخشنامه هستند.


تمهیدات خاص برای کارگران فصلی

بر اساس تصمیمات اتخاذ شده مقرر است بین یک تا دو میلیون تومان در کارت یارانه و حمایت معیشتی کارگران فصلی شارژ شود؛ این مبالغ نیز سه ماه تنفس داشته و پس از آن به صورت اقساطی از افراد کسر می‌شود. نوبخت، رییس سازمان برنامه و بودجه اعلام کرده است: در این زمینه افراد نیازی به حضور در بانک یا آوردن وثیقه و ضامن ندارند و همین که تقاضا کنند پرداخت خواهد شد.سود این تسهیلات ۴ درصد تعیین شده است.

کد خبر 121242

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha