تولد دوباره ایران خودرو با تصویب افزایش سرمایه

پرشین خودرو: مجمع عمومی فوق‌ العاده صاحبان سهام گروه صنعتی ایران خودرو با تصویب افزایش 2 هزار درصدی ایران خودرو، نوید بخش تولدی دوباره در سال جدید و خروج این گروه صنعتی از مشمولیت ماده 141 قانون تجارت شد.

به گزارش خبرنگار پرشین خودرو، سال جاری که این روزها به نقطه پایانی نزدیک شده است، یکی از سخت ترین سال ها برای صنعتگران خرد و کلان کشور بود. هدفمند ترین تحریم های 40 سال گذشته موجب شد تا صنعت کشور بحرانی ترین شرایط در سال های اخیر را تجربه کند.

این تحریم ها که به طور خاص، صنعت خودرو کشور را با برای نابودی کامل هدف گرفته بود، وضعیتی را برای خودروسازان داخلی به وجود آورد که با اطمینان می توان گفت چنین شرایطی از ابتدای تاسیس تا کنون، بی سابقه بوده است.

ممنوعیت و محدودیت هایی که به واسطه تحریم صنعت خودرو از سوی کشورهای طرف قرارداد با ایران اعمال شد، صنعت خودروسازی را بحران مواجه کرد.

این محدودیت ها هر چند شرایط سختی را به وجود آورد اما موجب شد تا خودروسازان داخلی با تغییر رویکرد مونتاژ محور، نگاه خود را معطوف به توانایی های داخلی و استفاده از استعداد فنی شرکت های داخلی کنند.

 



به طور مثال؛ سهامداران ایران خودرو با تغییر مدیریت ارشد این گروه صنعتی و جوان سازی کادر مدیریتی و انتخاب مدیری آشنا به لایه های مدیریت کلان صنعتی کشور، برنامه های خود برای مقابله با تحریم ها را آغاز کردند.

مدیریت جدید از ابتدای ورود به شرکت، هم و غم خود را بر روی داخلی سازی و همکاری با قطعه سازان و شرکت های دانش بنیان متمرکز کرد و راه گذر از شرایط تحریمی سخت را در اتکا به شرکت های داخلی جست و جو کرد.

با گذشت چند ماه از آغاز برنامه های تیم مدیریتی جدید و به ثمر نشستن بخشی از راهبردهای این شرکت در داخلی سازی قطعات و تولید و عرضه محصولات جدید، تامین مالی پروژه‌ها و طرح‌های توسعه‌ای از اهمیت به مراتب بیشتری برخوردار شد به خصوص در شرایطی که سایه ماده 141 قانون تجارت بر سر این شرکت سنگینی می کرد.

بحث تأمین مالی یکی از مهم‌ترین موضوعات برای ادامه حیات شرکت و اجرای برنامه های توسعه ای این گروه صنعتی و خروج از ماده 141 قانون تجارت است که امروز و در خلال برگزاری نخستین مجمع آنلاین سهامداران ایران خودرو مورد تصویب اکثیت اعضا قرار گرفت.

افزایش سرمایه 2 هزار درصدی که میزان سرمایه ثبت شده این شرکت را از رقم 15،300،000 میلیون ریال به رقم 301،656،068 میلیون ریال افزایش می دهد، حکم تولدی دوباره برای این شرکت خودروساز را خواهد داشت.

این افزایش سرمایه در شرایطی که زمزمه های زیادی در خصوص ورشکستگی ایران خودرو در میان فعالان بازار وجود داشت، خون تازه ای در رگ های بزرگ ترین خودروساز غرب آسیا دمید و شرایط خروج از ماده 141 قانون تجارت را برای این گروه صنعتی فراهم ساخت.

موافقت صاحبان سهام با افزایش سرمایه ثبت شده ایران‌ خودرو البته یک پیام مهم نیز در خود داشت که شاید در هیاهوی این خبر مهم نادیده گرفته شود، مهمترین پیام این افزایش سرمایه، حمایت تمام قد سهامداران از برنامه های اصلاحی فرشاد مقیمی در گروه صنعتی ایران خودرو و رضایت از برنامه های توسعه ای وی برای اعتلای هر چه بیشتر گروه صنعتی ایران خودرو است.

کد خبر 121296

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha