کد خبر 121332
۲۹ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۵:۴۸
توقف تولید خودروسازان امریکایی!

پرشین خودرو: شرکت های فورد، جنرل موتورز و فیات کرایسلر، کارخانه های خود در امریکای شمالی را بصورت موقت تعطیل کردند.

به گزارش پرشین خودرو، شرکت‌های فورد، جنرال موتورز و فیات کرایسلر که بزرگترین خودروسازان ایالات متحده آمریکا به شمار می روند، امروز با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرده‌اند که تحت تاثیر شیوع گسترده ویروس کرونا کارخانه‌های خود در آمریکای شمالی که شامل ایالات متحده، کانادا و مکزیک می‌شود را به طور موقت و به مدت دو هفته تعطیل خواهند کرد.

همزمان با شیوع گسترده ویروس کرونا بسیاری از شرکت‌ها و کارخانه‌های فعال در حوزه‌های مختلف نظیر خودروسازی و تکنولوژی فعالیت و خطوط تولید خود را به منظور قطع زنجیره انتقال و انتشار این ویروس خطرناک و مرگبار متوقف و تعطیل اعلام کرده‌اند.

در روزهای گذشته خودروسازان متعددی از جمله فولکس واگن، فورد، پژو، رنو، لامبورگینی، تویوتا، بی‌ام‌و، جگووار و اشکودا از تعطیلی کارخانه های خود در اروپا خبر داده بودند.

 

خط تولید فورد


حالا به نظر می رسد که سه غول خودروسازی آمریکایی نیز با تصمیم و اقدامی مشابه سعی دارند به پاکسازی و ضدعفونی کردن محیط کارخانه‌های خود بپردازند تا بدین ترتیب از شیوع و انتشار ویروس خطرناک و ابتلای کارکنان و پرسنل خود به آن جلوگیری و عمل بیاورند.

جنرال موتورز در بیانیه خود اعلام کرده که توقف و تعلیق خطوط تولید کارخانه‌های خودروسازی در آمریکایی شمالی حداقل تا تاریخ ۳۰ مارس سال جاری میلادی ادامه خواهد داشت و بعد از آن مجدداً تصمیم های جدیدی اتخاذ خواهد شد.

فیات کرایسلر و فورد نیز با انتشار بیانیه‌های مشابه از تعطیلی و توقف خطوط تولید خود تا پایان ماه مارس سال جاری میلادی خبر داده‌اند.

بر اساس گفته های سخنگوی انجمن حمایت از کارگران و خودروسازان آمریکا، تمامی کارگران و پرسنل فعال در کارخانه‌های ایالات متحده آمریکا در این بازه زمانی مشمول بیمه بیکاری شده و از کارفرمایان خود به طور کامل حقوق و دستمزد دریافت خواهند کرد.

در اوایل هفته جاری انجمن حمایت از خودروسازان آمریکا از تمامی خودروسازان ایالات متحده درخواست کرده بود که کارخانه های خود را حداقل به مدت دو هفته به منظور حفظ و رعایت سلامت و بهداشت کارکنان و پرسنل خود تعطیل کنند.

منبع ایسنا

کد خبر 121332

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha