آمیکو، سال 98 را چگونه گذراند؟

پرشین خودرو: گروه صنعتی آمیکو، سال 98 را با جای خالی مدیرعامل و بنیانگذار خود آغاز کرد اما با ادامه راه مدیرعامل فقید و تزریق ایده های نو به واسطه مدیریت جوان شده این گروه، به روند روبه رشد خود ادامه داد.

به گزارش خبرنگار پرشین خودرو، در این گزارش نگاهی گذرا به فعالیت های یک سال گذشته گروه صنعتی آمیکو، یکی از خودروسازان بخش خصوصی در گروه کار و تجاری خواهیم داشت تا ببینیم چگونه یکی از سخت ترین سال های صنعت خودروی کشور در زمان تحریم ها و محدودیت های بین المللی را گذرانده است.

بنیانگذار فقید گروه صنعتی آمیکو که یکی از فعالان باسابقه بخش خصوصی و صنعت خودرو بود در حادثه ای ناگوار جان به جان آفرین تسلیم کرد. این اتفاق که در اواخر سال 97 رخ داد، چند و چون اداره آمیکو را در آن برهه از زمان با اما و اگرهایی روبرو کرد. و آمیکو سال 98 را بدون بنیانگذار خود آغاز کرد.

آمیکو که سال جدید را با جای خالی مدیرعامل و بنیانگذار آغاز کرده بود اما با ادامه راه مدیرعامل فقیدش و تزریق ایده های نو به واسطه مدیریت جوان شده این شرکت، به روند روبه رشد خود ادامه داد.

آنچه در ادامه می آید، چکیده ای از اهم فعالیت های گروه صنعتی آمیکو در یک سال گذشته است که به واسطه رسم هر ساله در پرشین خودرو، بررسی می شود.

 

حضور در بحران های طبیعی و همکاری با هلال احمر

سال 98 از ابتدا با بحران آغاز شد. بارش های سیل آسا که از روزهای ابتدایی فروردین ماه آغاز شده بود، استان هایی از شمال تا جنوب کشور را در بر گرفت و به دلیل اینکه این بارش ها در تعطیلات نوروزی و پیک سفرها آغاز شده بود خسارت های مالی و جانی زیادی را به شهروندان در استان های شیراز، گلستان و خوزستان وارد آورد. گروه صنعتی آمیکو در این شرایط و در راستای مسئولیت اجتماعی این شرکت و به دلیل در اختیار داشتن خودروهایی با قابلیت استفاده در شرایط سخت مانند آسنا، به کمک سازمان هلال احمر شتافت و وظیفه توزیع کمک های مردمی به نقاط مختلف کشور را بر عهده گرفت که این روند تا روزهای پایانی سال و به خاطر وقوع بحران های طبیعی به یکی از روندهای جاری این شرکت تبدیل شد و آمیکو را یکی از همکاران ثابت هلال احمر در بحران ها ساخت.

 



راه اندازی باشگاه مشتریان، گسترش مراکز فروش و خدمات پس از فروش آمیکو

گروه صنعتی آمیکو که از ابتدای سال سیاست گسترش نمایندگی های این برند را در پیش گرفته بود با مطالعه نیازهای این شرکت در استان های مختلف و بررسی ظرفیت های استانی، به تقویت نمایندگی های خود در سراسر کشور پرداخت که از این دست اقدامات می توان به افتتاح نمایندگی در گرگان اشاره کرد. آمیکو در ادامه این پروژه و با هدف آشنایی مشتریان با محصولات این شرکت و بهبود ارتباط با مشتریان، باشگاه مشتریان آمیکو را راه اندازی کرد و در اقدامی که برای اولین بار در ایران انجام شد، با یک سازه مهندسی به نام «رولرتست» در استان های مختلف حضور پیدا کرد تا مشتریان بتوانند از نزدیک با توانمندی پیکاپ آسنا آشنا شوند و بتوانند مقایسه این خودرو با سایر خودروهای مدعی در این عرصه را از نزدیک ببینند.



تست پیکاپ آسنا با رولر تست



 






 

 



حضور پررنگ در نمایشگاه های استانی خودرو با مشارکت نمایندگی های مجاز آمیکو

گروه صنعتی آمیکو از ابتدای سال، حضور در نمایشگاه های خودرو را به یکی از راهبردهای خود تبدیل کرد و این روند را تا پایان سال ادامه داد. آمیکو در سال 1398 یکی از معدود خودروسازانی بود که در تمام نمایشگاه های استانی سراسر کشور شرکت کرد. آمیکو سال 98 را با حضور در نمایشگاه رونق تولید در پایتخت آغاز کرد و این روند را با حضور در نمایشگاه های استانی کرمانشاه، بندرعباس و ارومیه ادامه داد که در هر کدام از این نمایشگاه با معرفی دستاوردهای خود توانست به معرفی هر چه بیشتر و بهتر برند آمیکو کمک شایانی کند.

 



برگزاری دوره های جامع آموزشی در آمیکو

آمیکو برای سال 98 و ارتقای سطح دانش فنی پرسنل این شرکت، برنامه های آموزشی و برگزاری دوره های ویژه فنی و مدیریتی را سرلوحه خود قرار داد. آمیکو در این سال دوره آخرین ویرایش الزامات سیستم های مدیریت كیفیتISO 9001،ISO 10002 ،ISO 10004 را برگزار کرد که این دوره توسط اساتید یک شرکت معتبر بین المللی در مرکز خدمات پس از فروش تهران اجرا شد. دوره های آموزشی آمیکو در سال 98 ویژه پرسنل شاغل در نمایندگی ها که به صورت مستقیم در خدمات پس از فروش مشغول به فعالیت بودند به دوره دهم رسید. این دوره ها با عنوان موتور محصولات 2640 و 3840 برگزار شد که مهمترین هدف آن ارائه خدمات مطلوب به مشتریان این شرکت در حوزه خدمات پس از فروش بود.

 



مواردی که در این گزارش به آن اشاره شد، مهمترین برنامه های اجرا شده در طول سال 1398 بود اما تنها برنامه های اجرا شده در این شرکت خودروساز خصوصی نبود. آمیکو در سال 98 توانست جمعی از برترین مدیران و متخصصان صنعت خودرو را به استخدام این شرکت درآورد که بخش مهمی از این استخدام ها توانست در حوزه داخلی سازی قطعات خودروهای آمیکو و بخش فروش این شرکت نمود پیدا کند آن چنان که امروز می بینیم این شرکت توانسته با عبور از موانع بی شمار، به تامین نیاز سازمان های تخصصی مانند شرکت نفت و سازمان فرودگاه ها بپردازد و بخش عمده ای از سازمان ها و نهاد ها را در جمع مشتریان خود گرد آورد.

 

 

خبرنگار: فرشید آصفی

کد خبر 121346

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha