عبور پرشیا خودرو از 98 با تغییر رویکردها و تعیین اولویت های جدید

پرشین خودرو: محدودیت ها و ممنوعیت های تحمیلی بر صنعت خودرو به خصوص خودروهای وارداتی، شرایط سختی را برای شرکت های فعال در این حوزه به وجود آورد. و بررسی وضع پرشیاخودرو در سال 98 و راهبردهای این شرکت برای عبور با کمترین خسارت از این شرایط سخت خالی از لطف نیست.

به گزارش خبرنگار پرشین خودرو، محدودیت های به وجود آمده در صنعت خودرو هر چند از اواخر سال 97 به وجود آمد اما عمده تاثیر منفی این این محدودیت ها بر کسب و کارهای خودرویی از ابتدای سال 98 نمود عینی پیدا کرد. محدودیت ها و ممنوعیت هایی که به واسطه تحریم آمریکا بر صنعت خودرو ایران به وجود آمد، شرایطی را برای فعالان صنعت خودرو و شرکت های خودرویی به وجود آورد که تا پیش از این تجربه نکرده بودند.این شرایط جدید موجب شد تا شرکت ها برای حفظ موجودیت و بقای خود به اقداماتی دست بزنند.

در سلسله گزارش های پرشین خودرو از بررسی فعالیت های شرکت های خودرویی، این بار به سراغ پرشیاخودرو رفتیم تا ببینیم این شرکت چگونه توانست سال 98 را به پایان برساند.

ممنوعیت واردات خودروهای خارجی به ایران، شرکت ها را مجبور کرد تا رویکرد جدیدی در حوزه خرید و فروش خودرو در پیش بگیرند. پرشیا خودرو سال 98 را با راه اندازی وبسایت تخصصی برای خرید و فروش خودروهای کارکرده مشتریان با استانداردهای ب ام و آغاز کرد.

پرشیا خودرو در سال 98، برای حفظ شرایط خود، طرح های فروش متنوعی را نیز آغاز کرد که از آن جمله می توانیم به طرح فروش پزشکان یا طرح فروش اقساطی خودروهای مینی و ب ام و اشاره کنیم.

پرشیا خودرو در سال 98 با وجود مشکلاتی که به تعدیل نیرو در این شرکت نیز منتهی شد، توانست با در پیش گرفتن رویکردهای جدید از شرایط بحرانی عبور کند و تا حدودی رونق را به کسب و کار خود بازگرداند.

 



یکی از این اقدامات، ورود جدی پرشیاخودرو به حوزه لوازم جانبی، اکسسوری و تیونینگ خودرو بود که با توجه به کمبودهایی که در این حوزه به خصوص در مورد اجناس اصلی وجود داشت، توانست طیف گسترده ای از مینی و ب ام و سواران را به سوی این خدمات جدید جلب کند. با توجه به کلاس کاری ب ام و، پرشیا خودرو اقدام به افتتاح دو «بوتیک» در غرب و شمال تهران کرد که خدمات لوکس و ویژه ای به مشتریان این شرکت ارائه می کند. در همین راستا، برگزاری جشنواره های ویژه تیونینگ، جشنواره فروش رینگ های اسپرت اصلی و جشنواره فروش اکسسوری با تخفیف های ویژه در موفقیت این کسب و کار جدید بی تاثیر نبود.

پرشیا خودرو اما به همین تحولات راضی نشد و سعی کرد تا با شناخت کمبودهای بازار و فعال کردن ظرفیت های جدید در شرکت و استفاده بهینه از استعدادهای موجود به کسب و کارهای جدید در این حوزه ورود کند.

پرشیا خودرو پس از افزودن واحد خرید و فروش خودروهای کارکرده و واحد تیونینگ، برای اولین بار به صورت سازمان یافته به سراغ خودروهای کلاسیک رفت و این کسب و کار را به مجموعه خود اضافه کرد. هدف اصلی این واحد، بازسازی خودروهای ارزشمند مینی و ب ام و با قطعات اصلی و استاندارد و سامان بخشیدن به خرید و فروش خودروهای کلاسیک با استانداردهای روز دنیا بود.

البته پرشیاخودرو با بازنگری در حوزه خدمات پس از فروش نیز تلاش کرد تا با احیای این خدمات، بتواند شیوه مناسب تری از تعامل با مالکان خودروهای ب ام و و مینی را در این مجموعه پیاده و اجرایی کند. پرشیا خودرو در حوزه خدمات پس از فروش با اجرای طرح هایی مانند تمدید و فروش گارانتی، بازدیدهای دوره ای رایگان و ارائه خدمات در روزها جمعه، سعی کرد تا مالکان این خودروی آلمانی را به استفاده از خدمات این شرکت ترغیب کند اما باید مهمترین اقدام پرشیاخودرو در این حوزه را آغاز فعالیت و افتتاح نمایندگی های فروش قطعات اصلی در بورس قطعات خودروی ایران (خیابان ملت تهران – چراغ برق ) بدانیم که یکی از بزرگترین کمبود های بازار به شمار می رفت.

توجه پرشیا خودرو به بخش خدمات در نهایت موجب شد تا این شرکت در ارزیابی شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران (ISQI) برای دومین سال متوالی رتبه اول خدمات پس از فروش را بدست آورد.

پرشیاخودرو در سال 98 همچون بسیاری از شرکت های دیگر، در حوزه مسئولیت اجتماعی خود اقداماتی انجام داد که از آن جمله می توانیم به ارسال کمک به سیل زدگان اشاره کنیم اما آنچه موجب شد تا پرشیا خودرو بتواند به سلامت از یکی از سخت ترین سال های صنعت خودرو عبور کند، شناخت دقیق از نیازهای بازار و افزودن کسب و کارهای جدید در این مجموعه بود.

کد خبر 121359

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha