کد خبر 121370
۳ فروردین ۱۳۹۹ - ۱۳:۵۹
کاهش 84درصدی سفرهای جاده‌ای در اولین روز بهار

پرشین خودرو: بر اساس گزارش ستاد مدیریت بیماری کرونا در وزارت راه در اولین روز فروردین ماه ۹۹ تعداد سفرهای جاده‌ای (سفر و مسافر) در کل کشور ۸۴ درصد کاهش یافته است.

به گزارش پرشین خودرو، بر اساس گزارش ستاد مدیریت بیماری کرونا، در اولین روز فروردین امسال تعداد سفر درون استانی در کل کشور و تعداد مسافر (در کل کشور) در مقایسه با سال 98 به ترتیب 81.4 درصد و 83.7 درصد کاهش یافته است.

در بخش برون‌استانی نیز کاهش‌ها به ترتیب 86.4 و 91.6 درصد و در مجموع سفرهای و مسافر درون‌استانی و برون‌استانی به ترتیب 84 و 88.5 درصد کاهش یافته است.

بر اساس بخشی از این گزارش در مرز باشماق و پس از شیوع کرونا ویروس 600 دستگاه کامیون متوقف شده ورود مسافر ایرانی از این مرز 85 نفر بوده است. در مرز تمرچین نیز 918 دستگاه کامیون در منطقه مرزی متوقف شده و 89 نفر مسافر ایرانی وارد و 14 مسافر ایرانی خارج شده‌اند.

 



در مرز میرجاوه در همسایگی پاکستان 792 دستگاه کامیون، در مرز سرخس (ترکمنستان) 101 دستگاه کامیون، در پایانه مرزی لطف‌آباد 35 دستگاه کامیون ایرانی،‌ترک و سایر کشورها،‌در مرز اینجه برون 3 دستگاه کامیون ترک، در مرز دوغارون (افعانستان) 571 دستگاه کامیون، و در بیله سوار 78 دستگاه کامیون متوقف شده است.

در بخش پروازهای خارجی این گزارش نیز به تعلیق پروازهای هواپیمایی کویت، تعلیق پروازهای ایران ایر و ماهان به کردستان عراق،‌تعلیق پروازهای شرکت‌های هواپیمایی ایرانی و ترک،‌ انجام محدود پروازهای فری فلایت شرکت‌های ایرانی به فرودگاه آل مکتوم برای بازگرداندن اتباع ایرانی،‌کاهش پروازهای هواپیمایی قطر ایرویز به 7 پرواز هفتگی، تعلیق پرواز ایرلاین‌های ایرانی به گرجستان، تعلیق پرازهای عمان‌ایر و سلام ایر عمان،‌تعلیق پروازهای ایران‌ایر به هلند،‌ تعلیق پروازهای ایران ایر به هند، تعلیق پروازهای چاینا ساوتررن و ماهان به چین،‌ تعلیق پروازهای ماهان به قزاقستان، تعلیق پروازهای آذربایجان و ایران ایر به آذربایجان، تعلیق پروازهای آمرینا ایرویز، تعلیق پروازهای ایران ایر به سوئد و اتریش، و اعمال محدودیت پروازهای روسیه اشاره شده است.

در بخش حمل‌ونقل دریایی نیز قزاقستان خدمات دهی به کشتی‌های ایران به جز کشتیرانی دریای خزر را متوقف کرده است. در کویت پذیریش شناورهای سنتی ایرانی متوقف شده و در قطر نیز فقط شناورهای یخچال‌دار حامل مواد غذایی و میوه پذیرش می‌شود.

در امارات نیز سختگیری در پذیرش شناورهای سنتی ایرانی اعمال شده به طوریکه 400 لنج در این کشور متوقف شده اند.

کد خبر 121370

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha