بهترین موزه های خودرو با قابلیت بازدید مجازی

پرشین خودرو: امسال با شیوع کرونا و خانه‌نشینی اجباری، فرصت مناسبی برای بازدید مجازی از نقاط مختلف دنیا وجود دارد. در این مطلب، بهترین موزه‌های خودرو جهان با قابلیت تور مجازی را معرفی کرده‌ایم.

به گزارش پرشین خودرو به نقل از زومیت، سفر به نقاط دیدنی تفریحی لذت‌بخش در ایام تعطیلات محسوب می‌شود. البته این کار به توان مالی زیاد نیازمند است که امسال برای بسیاری از ما فراهم نیست. در هفته‌های اخیر، شیوع کرونا بسیاری از مراکز گردشگری دنیا را به‌تعطیلی کشاند تا حتی ثروتمندترین مردم جهان نیز از سفر به نقاط دلخواه خود ناتوان شوند. تعطیلات نوروز ۱۳۹۹ برای ایرانیان نیز خانه‌نشینی اجباری و اوقات فراغت به‌دنبال داشته است. با این اوصاف، استفاده از فضای مجازی و سرگرمی‌های مرتبط با اینترنت، ابزار مناسبی برای آشنایی با نقاط دیدنی جهان فراهم می‌کند.

امروزه، نرم‌افزار گوگل ارث (Google Earth) علاوه‌بر قابلیت نصب رایگان روی وسایل الکترونیکی مثل کامپیوتر شخصی و گوشی همراه، به‌صورت آنلاین (تحت‌وب) با مرورگر اینترنت نیز کاربردی است. حدود ۱۵ سال از شروع به کار گوگل ارث می‌گذرد و حالا قابلیت‌های متنوع مثل تور مجازی و دید ۳۶۰ درجه و نمایش سه‌بعدی نیز ارائه می‌کند. امروزه، تصاویر سه‌بعدی از کوچه‌ها و خیابان‌های شهرهای مختلف دنیا در گوگل ارث موجود هستند و می‌توان با کلیک روی هر نقطه، نوعی تور مجازی و حضور در سراسر جهان را تجربه کرد.

بازدید از موزه‌های سرپوشیده یکی از قابلیت‌های جالب گوگل ارث محسوب می‌شود. البته بسیاری از موزه‌های دنیا وب‌سایت‌های اختصاصی با تور مجازی دارند؛ اما استفاده از گوگل ارث روندی ساده‌ و بدون هزینه دارد. درادامه‌ی مطلب، تعدادی از بهترین موزه‌های خودرو دنیا با قابلیت بازدید مجازی سه‌بعدی در گوگل ارث را معرفی کرده‌ایم. متأسفانه بسیاری از خودروسازان مشهور دنیا، مثل فراری، بی‌ام‌و، پاگانی، بوگاتی و مک‌لارن تور مجازی رایگان ندارند.


موزه‌ی مرسدس بنز در اشتوتگارت آلمان



پرطرفدارترین خودروساز دنیا مالک تعداد زیادی از مدل‌های کلکسیونی ارزشمند جهان است. موزه‌ی مرسدس بنز در اشتوتگارت سالیانه نزدیک به یک‌میلیون نفر بازدیدکننده دارد. در این موزه، ۱۶۰ خودرو از انواع تولیدی و مفهومی و مسابقه‌ای با سابقه‌ی تاریخی و شهرت جهانی نگه‌داری می‌شوند. وسعت موزه‌ی مرسدس بنز به ۱۶،۵۰۰ مترمربع می‌رسد؛ اما تمام آن را ازطریق تور مجازی گوگل ارث نمی‌توان مشاهده کرد.


موزه‌ی پورشه در اشتوتگارت آلمان



مشهورترین خودروساز کلاس اسپرت آلمان با دست‌و‌دل‌بازی ستودنی خود به علاقه‌مندان اجازه می‌دهد تمامی نقاط موزه را ازطریق گوگل ارث رایگان تماشا کنند. مشابه مرسدس بنز، موزه‌ی پورشه در اشتوتگارت آلمان نیز مجموعه‌ای بسیار ارزشمند از خودروهای کلکسیونی گران دنیا است. این موزه سال ۲۰۰۵ افتتاح شده است و معماری خارق‌العاده‌ای دارد. در موزه‌ی پورشه، حدود ۳۰۰ خودرو از مدل‌های ساخت ۱۹۱۰ تا نمونه‌های مدرن پورشه نگه‌داری می‌شوند.


موزه‌ی هوندا در موتگی ژاپن



مجموعه‌ محصولات تاریخی هوندا با نام کامل هوندا کالکشن هال، انواع تولیدات این شرکت ژاپنی در طول تاریخ را نشان می‌دهد. علاوه‌بر خودرو، دوچرخه، موتورسیکلت، مدل‌های مینیاتوری، روبات و تجهیزات تولید نیرو (مثل موتور برق) که از ۷۰ سال پیش تاکنون ساخته ‌شده‌اند، در موزه‌ی هوندا وجود دارند. این موزه یکی از موزه‌های کامل‌ دنیا از نظر تعداد نقطه‌ی دید در نرم‌افزار گوگل ارث است و تقریبا تمام مساحت آن را با تور مجازی می‌توان مشاهده کرد.


موزه‌ی مزدا در هیروشیما ژاپن



شهر هیروشیما از سال ۱۹۲۰ میزبان نخستین کارخانه و دفتر فروش شرکت خودروسازی مزدا است. امروزه، بزرگ‌ترین مجموعه‌ی محصولات مزدا برای بازدید عموم نیز در هیروشیما وجود دارد. انواع خودروهای مدرن و کلاسیک این برند محبوب ژاپنی همراه با تعداد پرشماری از پیشرانه‌های مزدا را در موزه‌‌ی هیروشیما به‌صورت مجازی با نرم‌افزار گوگل ارث می‌توان مشاهده کرد.


موزه‌ی لامبورگینی در سنت‌آگاتا ایتالیا



برخلاف فراری و پاگانی، لامبورگینی به گوگل ارث اجازه داده است بازدید رایگان از بسیاری از نقاط موزه را برای علاقه‌مندان فراهم کند. خودروهای کمیابی مثل میورا یا حتی تک‌نمونه‌ی لامبورگینی استوک (Estoque) را در تور مجازی از موزه‌ی سنت‌آگاتا می‌توان مشاهده کرد. این مجموعه بزرگ‌ترین کلکسیون از خودروهای لامبورگینی در جهان محسوب می‌شود.


موزه‌ی شورولت کوروت در کنتاکی آمریکا



شورولت کورت مهم‌ترین خودرو کلاس سوپراسپرت در تاریخ آمریکا است. علاقه‌مندان به مدل‌های مختلف این خودرو هرساله به شهر بولینگ کرین (Bowling Gree) در ایالت کنتاکی مراجعه می‌کنند؛ هرچند تمامی خودروهای موجود در این موزه را ازطریق نرم‌افزار گوگل ارث و تور مجازی نیز می‌توان مشاهده کرد. موزه‌ی ملی کورت (National Corvette Museum) در سال ۱۹۹۰ افتتاح شد؛ اما سال ۲۰۱۴ براثر رانش زمین و سقوط خودروها در گودالی عظیم آسیب دید. امروزه، تمامی مدل‌های خسارت‌دیده بازسازی شده‌اند تا برای بازدیدکنندگان واقعی و مجازی مشاهده‌شدنی باشند.


موزه‌ی اشکودا در ملادا بُلِسلاو جمهوری چک



خودروسازی اشکودا برای مردم ایران چندان مشهور و شناخته‌شده نیست؛ اما اهمیت زیادی برای کشورهای شرق اروپا دارد. از اواسط دهه‌ی ۱۹۵۰، اشکودا به‌عنوان یکی از غول‌های صنعتی در ساخت خودرو و موتورسیکلت و نیروگاه‌های عظیم برق فعال بود. سال ۱۹۸۵، این شرکت تأسیس شد و حالا با گذشته ۱۲۴ سال، مهم‌ترین برند تجاری جمهوری چک محسوب می‌شود. از سال ۲۰۰۰، مالکیت بخش خودروسازی اشکودا با حدود یک قرن سابقه دراختیار گروه فولکس واگن آلمان است. تور مجازی موزه‌ی اشکودا علاوه‌بر نمایش انواع وسایل نقلیه‌ی ساخت این شرکت، محل تولد فردیناند پورشه، بنیان‌گذار شرکت پورشه و خالق فولکس واگن بیتل، در جمهوری چک، بخشی از امپراتوری اتریش مجارستان را به بازدیدکننده نشان می‌دهد. در بعضی مواقع، حتی می‌توان به داخل بعضی از خودروهای اشکودا نیز وارد شد و دید سه‌بعدی فضای داخلی مدلی کلاسیک را تجربه کرد.


موزه‌ی تویوتا در ناگاکوته ژاپن



بزرگ‌ترین خودروساز امروز ژاپن مجموعه‌ی تولیدات خود از سال ۱۹۳۶ را در موزه‌ی ناگاکوته نمایش می‌دهد. مشابه بسیاری دیگر از خودروسازان دنیا، موزه‌ی تویوتا نیز بزرگ‌ترین مجموعه از محصولات این شرکت را شامل می‌دهد. در این محل، علاوه‌بر وسایل نقلیه، پیشرانه‌ها و فناوری‌های مرتبط به انرژی‌های نو هم وجود دارد. کاربران گوگل ارث می‌توانند با استفاده از نقطه‌‌دیدهای متعدد، از گردش مجازی در موزه‌ی تویوتا لذت ببرند.


موزه‌ی ولوو در گوتنبرگ سوئد



سفر به سوئد و حضور در موزه‌ی بزرگ‌ترین خودروساز شمال اروپا برای بسیاری از مردم ممکن نیست و البته بازدید مجازی از این محل با وجود سرمای شدید زمستانی شهر گوتنبرگ طرفداران بسیاری دارد. هرچند نمی‌توان تمام نقاط موزه‌ی ولوو را با تور مجازی گوگل ارث مشاهده کرد، دید ۳۶۰ درجه به تعداد کافی وجود دارد تا با بسیاری از خودروهای تاریخ‌ساز این شرکت آشنا شوید.

کد خبر 121375

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha