کد خبر 121409
۶ فروردین ۱۳۹۹ - ۱۱:۲۲
بکارگیری ظرفیت‌های خودروسازی در مبارزه با کرونا

پرشین خودرو: جنرال موتورز ظرفیت های كارخانه های خود را در اختیار تولید محصولات تنفس مصنوعی و تهویه برای مبارزه با ویروس كرونا قرار داد. در اقدامی مشابه، فراری و فیات هم در ایتالیا از ظرفیت های خود برای تولید ونتیلاتور بهره گرفتند.

به گزارش پرشین خودرو، جنرال موتورز آمریكا با همكاری شركت «سیستم های ونتك لایف» Ventec Life Systems ساخت ونتیلاتور یا تنفس مصنوعی برای مبارزه با پاندمی [كه در سرتاسر جهان انتشار پیدا كرده] كرونا را در دستور كار كارخانه های خود قرار داده است.

مری بارا، مدیر عامل جنرال موتورز در این باره گفته، همكاری نزدیك بین خودروساز و این شركت تولید كننده محصولات مهم در زمینه دستگاه تنفس انسان سرعت گرفته كه بخشی از حمایت های این خودروساز در مبارزه ملی با پاندمی COVID-19 است و این شركت به دنبال راه ها و روش هایی است كه در این زمان بحران، نقش مؤثری ایفا كند.


ونتك برای سرعت بخشیدن به تولید دستگاه های تنفس مصنوعی به تجربه و اطلاعات لجستیكی، برنامه ریزی و ساخت در جنرال موتورز احتیاج دارد. این ونتیلاتورها به تنفس افرادی كمك می كند كه به ویروس كرونا دچار شده اند و بدون این دستگاه قادر به ادامه حیات نیستند. مهمترین بخشی از بدن انسان كه در ابتلای به این ویروس درگیر می شود، سیستم تنفسی و ریه ها است.

 

ویروس کرونا


در بحران های ملی، از خودروسازان انتظار می رود كه دانش و تجربه لجستیكی و تولیدی خود رو در اختیار بگذارند تا در زمانی كوتاه، نیاز به ابزارهای پزشكی تأمین شود.

همكاری بین ونتك و جنرال موتورز نتیجه همكاری وبسایت stopthespread.org بود كه برای جوش دادن همكاری ها بین كسب و كارهای گوناگون برای مبارزه با ویروس كرونا شكل گرفته است.

از سوی دیگر مهندسان ایتالیایی هم با همكاری شركت فیات-كرایسلر و فراری، و قطعه سازی به نام مارلی، قطعات مورد نیاز دستگاه تنفس مصنوعی را تأمین می كنند. همچنین قطعه سازان می توانند قطعات الكترونیك مورد نیاز در این دستگاه ها را با سرعت خیلی بالاتری تأمین نمایند. در حال حاضر با همكاری خودروسازان، تولید این دستگاه ها سه برابر شده است.

منبع: سایپا

کد خبر 121409

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha