کد خبر 121418
۶ فروردین ۱۳۹۹ - ۱۶:۵۰
پیش بینی كاهش فروش خودرو در سال 2020

پرشین خودرو: مؤسسه تحقیقاتی جی دی پاور پیش بینی كرده است كه كرونا، به فروش خودرو در سراسر جهان، تا 3 میلیون دستگاه لطمه وارد خواهد كرد و بازگشت به حالت عادی به زمان خیلی زیادی نیاز دارد.

به گزارش پرشین خودرو، با این كه سه میلیون دستگاه رقم كوچكی نیست اما صنعت خودرو می تواند از این صدمه بزرگ جان به در ببرد اما چون این لطمه فقط شامل حال خودروسازان نیست و كل اقتصاد دنیا را درگیر كرده است، بازگشت به وضعیت عادی، خیلی هم عادی نخواهد بود و به محیط كسب و كار و حمایت های احتمالی دولت ها بستگی خواهد داشت.

حالا كه تمامی خودروسازان دنیا، تولید را متوقف كرده اند و هنوز معلوم نیست تا چه زمانی این تعلیق ادامه خواهد یافت، به طور طبیعی بعد از آغاز مجدد فعالیت، زمان زیادی نیاز است كه تولید در این كارخانه ها به حالت عادی برگردد.


جی دی پاور پیش بینی می كند كه تولید و فروش خودرو در سال 2020 نسبت به سال 2019، با كاهشی نزدیك به 3 میلیون دستگاه خودرو مواجه خواهد بود و به احتمال زیاد تعداد خودروهای فروخته شده در سال 2020 از رقم 14 میلیون دستگاه یا حداكثر 16 میلیون دستگاه بالاتر نخواهد رفت. پیش از شیوع و انتشار ویروس، پیش بینی جی دی پاور در خصوص تعداد خودروهای فروخته شده در سال 2020 رقم 16.8 میلیون دستگاه بود كه با این اوضاع رسیدن به این رقم غیر ممكن خواهد بود.

 

فروش خودرو


جی دی پاور برای رسیدن به این رقم 3 میلیون، از اطلاعات منتشر شده از صنعت خودروی چین هم استفاده كرده است. حالا كه چین به عنوان اولین كشوری كه ویروس در آن انتشار یافته، اخبار امیدوار كننده ای از كنترل و مهار این ویروس منتشر كرده است.

در گزارش جی دی پاور آمده است: «برخلاف مواد خوراكی و صندلی هواپیما، خودرو یك كالای با دوام به حساب می آید و با توجه به تجربه سال های گذشته در این صنعت كه از بحران های متعددی عبور كرده است، وقفه های كوتاه و میان مدت در فروش این كالای بادوام، در بلند مدت جبران می شود. بنابراین صنعت خودرو از این بحران ویروس هم عبور می كند و دوباره احیا می شود.»

ماه مارس فروش خودرو با افت شدیدی رو به رو است و تا پایان ماه هم ادامه خواهد داشت. در شهرهای سیاتل و سانفرانسیسكو در آمریكا فروش 18 درصد افت كرده است.

با توجه به این كه لیزینگ 1.8 میلیون دستگاه خودرو بین ماه های مارس و ژوئیه منقضی می شوند، خیلی از مشتریان مجبور می شوند كه سری به نمایندگی های خودرو بزنند كه ممكن است روند نزولی تقاضای خودرو را كمی تعدیل كند.

کد خبر 121418

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha