کد خبر 12143
۲۷ خرداد ۱۳۹۱ - ۱۰:۱۳
با افتتاح خطوط تولید، قیمت رانا مشخص شد

پرشین خودرو: خطوط تولید انبوه دومین خودرو با برند ملی ایران خودرو امروز شنبه 27 خرداد ماه سال جاری با حضور معاون اول رئیس جمهور، وزیر صنعت، معدن وتجارت، نمایندگان مجلس شورای اسلامی و مدیران ارشد ایران خودرو افتتاح شد.

به گزارش «پرشین خودرو»، در این بازدید معاون اول رئیس جمهور و هیات همراه با فرآیند طراحی و تولید خودرو رانا آشنا شدند و تولید این محصول را برگ زرین دیگری از افتخارات صنعت خودرو کشور در سال تولید ملی، حمایت از کار و سرمایه ایرانی دانستند. جواد نجم الدین مدیر عامل گروه صنعتی ایران خودرو در مراسم افتتاح خطوط تولید دومین خودرو ملی ایران خودرو به نام رانا با بیان این مطلب گفت: رانا دومین خودرو با برند ملی ایران خودرو و در راستای توسعه برند ملی و پلتفرم های ایران خودرو طراحی و تولید شده است. وی افزود: این خودرو با هدف افزایش ارزش سهام ایران خودرو و توسعه سهم این شرکت در بازار داخلی و بازار های هدف صادراتی و با استاندارد ایمنی بالا و در حد سه ستاره و استاندارد آلایندگی یورو (3، 4 و 5 ) به بازار عرضه می شود. نجم الدین خاطر نشان ساخت: این خودرو، ارزان ترین محصول کلاس سی برند ایران خودرو با سطح تجهیزات رفاهی و عملکردی مناسب در حدود قیمتی 15 میلیون تومان هدف گذاری شده است. وی تاکید کرد: در رانا از موتور های 1.6 لیتری بنزینی و خانواده موتور ملی 1.4، 1.7 و 1.5لیتری دیزل به همراه گیربکس های دنده ای و اتوماتیک بهره گیری خواهد شد. مدیر عامل گروه صنعتی ایران خودرو اظهار داشت: این خودرو مجهز به کسیه های هوای راننده و سرنشین، ترمز ای بی دی و ضد قفل، شیشه بالا بر برقی جلو، آیینه های جانبی برقی، سیستم ضدسرقت، قفل مرکزی، ریموت کنترل و کولر است. وی یاد آورشد: تولید رانا در سایت های داخلی و سایت های بلاروس، آذربایجان، مصر، سوریه، سنگال و ونزوئلا برنامه ریزی شده است و در افق صادراتی محصول، منطقه غرب آسیا و خاورمیانه، روسیه و حوزه کشور های مشترک المنافع، غرب آفریقا، آمریکای جنوبی، شمال آفریقا و حوزه خلیج فارس دیده شده است. وی در زمینه برنامه تولید خودرو رانا گفت: بر اساس برنامه تنظیمی قرار است، در سال 91، 25 هزار، سال 92، 50 هزار، سال 93، 150 هزار، در سال های 94 تا 96، سالانه 200 هزار و در سال 97، 175 هزار دستگاه از این محصول تولید شود. نجم الدین تصریح کرد: رانا اولین خودرو ایرانی در تطابق با الزامات محافظت از عابر پیاده در هنگام برخورد را دارد و تاکنون به 90 درصد خودکفایی رسیده که این رقم تا پایان شهریور سال جاری به 100 درصد ارتقا خواهد یافت. وی تاکید کرد: این خودرو از طراحی تا صنعتی سازی و تجهیز خطوط تولید بدون استفاده از مشاوران خارجی توسط مهندسان ایرانی به ثمر رسیده و در پروژه رانا از طراحی تا تولید محصول نهایی، قطعه سازان ایرانی مشارکت داشته اند.
کد خبر 12143

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 3
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • حسین ۰۰:۰۰ - ۱۳۹۱/۰۳/۲۷
    0 0
    پس قیمت چی شد؟ این تیتر که شما زدی باید تو خبرتون قیمتم باشه!!!! این چیزهایی که نجم الدین گفته رو خودمون میدونم!!!!
  • محمدرضا ۰۰:۰۰ - ۱۳۹۱/۰۳/۲۷
    0 0
    حیفه این خودرویی که اینقد به ملی بودن و داخلی بودنش می نازن موتور پژو روش باشه مگه موتور EF7 چشه ؟ نمی دونم چرا موتور Ef7 1400cc رو تولین نمی کنن
  • آرش ۰۰:۰۰ - ۱۳۹۱/۰۳/۲۸
    0 0
    این که همان رانای 3سال پیشه که منطقی رو نمایش کرد . یعنی دوباره رونمایی شده؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟