نگاهی به کم حاشیه ترین خودروسازی سال98

پرشین خودرو: در بررسی عملکرد و فعالیت های شرکت مدیران خودرو در سال گذشته، با کمی اغماض می توان گفت که این شرکت کم حاشیه ترین خودروسازی بخش خصوصی در سال 1398 بوده است.

به گزارش خبرنگار پرشین خودرو، شرکت مدیران خودرو نیز مانند بسیاری دیگر از شرکت های ایرانی، سال 98 را با ارسال کمک های نقدی و غیر نقدی به سیل زدگان شمال و جنوب کشور آغاز کرد. با وقوع سیل در فروردین سال 98، این شرکت با اغلام آماده باش برای نمایندگی های استان های درگیر با سیلاب و تامین قطعات توانست در حوزه تامین نیازهای مشتریان خود در این شهرها و مسافران نوروزی، موفق عمل کند.

 



با آغاز سال 98 و با توجه به ترک بازار ایران توسط شرکای خارجی خودروسازان و بروز مشکل در تامین قطعات یدکی برخی خودروهای خارجی در بازار ایران، شرکت مدیران خودرو عمده برنامه خود در سال 98 را بر تامین نیاز بازار به قطعات یدکی خودروهای ام وی ام و چری پایه گذاری کرد. در روز های نخست فروردین ماه، محمد حسن گرمان مدیرعامل شرکت خدمات پس از فروش مدیران خودرو به مشتریان این شرکت اطمینان داد که مشکلی از بابت کمبود قطعات وجود نخواهد داشت.مدیران خودرو برای اثبات این ادعا تا پایان سال 98 در 2 نوبت از اصحاب رسانه برای بازدید از انبار قصعات یدکی این شرکت دعوت کرد تا نشان دهد انبارهای این شرکت توان تامین نیاز بازار به قطعات یدکی مورد نظر را خواهد داشت.

 



بر خلاف بسیاری از شرکت ها که به دلیل ناتوانی در تامین خودرو از فروش خودرو سر باز می زدند، شرکت مدیران خودرو از ابتدای سال طرح های فروش متنوعی را آغاز کرد که این روند تا پایان سال 98 به دفعات و در مناسبت های مختلف تکرار شد که از این حیث می توانیم مدیران خودرو را یکی از معدود شرکت های موفق در حوزه فروش خودرو در سال 98 بدانیم. مدیران خودرو در بحث تحویل خودروهای فروخته شده نیز با کمترین مشکل توانست تعهدات این شرکت در قبال مشتریان را ایفا کند هر چند افزایش قیمت های گاه و بیگاه محصولات این شرکت صدای مشتریان را درآورده بود.

اجرا کردن 2 راهبرد تامین قطعات و تحویل به موقع خودرو موجب شد که مدیران خودرو بتواند در گزارش عملکرد خدمات فروش شرکت های عرضه کننده خودرو رتبه نخست در خدمات فروش را به خود اختصاص دهد. این گزارش بر اساس ارزیابی شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران از میان 21 شرکت خودرویی منتشر شده بود.

مدیران خودرو در سال 98، فعالیت های آموزشی این شرکت در جهت ارتقای سطح دانش پرسنل را با وجود مشکلات جاری متوقف نکرد و در طول سال با برگزاری آزمون و دوره های مختلف آموزشی کوشید تا مهارت های نیروی انسانی این سازمان را افزایش دهد.

 



مدیران خودرو در سال 1398 با برگزاری کمپین های خدماتی تلاش بسیاری کرد تا از مراجعه مالکان به تعمیرگاه های غیرمجاز جلوگیری کند.این کمپین های خدماتی که در مناسبت های مختلف و پیش از تعطیلات چند روزه در طول سال برگزار شد به نوعی تکمیل کننده فعالیت های این شرکت خودروساز بخش خصوصی در سال 98 بود.

در اواخر تابستان سال 98 یک اتفاق جالب در مدیران خودرو روی داد. یک نفر از مشتریان مدیران خودرو که حدود 8 سال پیش یک دستگاه ام وی ام 110 ثبت نام کرده بود ولی به علت مهاجرت خودروی خود را تحویل نگرفته بود با مراجعه به شرکت مدیران خودرو و ارائه مدارک خواستار تحویل خودروی خود شد.

در همین زمان اخباری از تست و بررسی یک خودروی استتار شده در پایتخت به گوش رسید که با بررسی های بیشتر مشخص شد این خودرو همان برند لوکس چری به نام اکسید است.

 



مهمترین خبر مهرماه نیز از سرگیری تحویل خودروهای چری آریزو5 توربو به مشتریان بود که به دلیل بروز مشکلات با تاخیر مواجه شده بود. در همین زمان جشن 4 سالگی تیگو5 در ایران با برگزاری گردهمایی بزرگ تیگو5 سواران انجام شد.

ماه های پایانی سال 98 برای مدیران خودرو با اتفاقات خوبی همراه شد که از سرگیری تحویل آریزو6، معرفی ام وی ام ایکس55، تولید خودرو با استاندارد آلایندگی یور5، مراسم کلید سپاری آریزو6 و ثبت نام آنلاین با هدف کنترل شیوع ویروس کرونا بخشی از مهمترین این رویدادها بود.

بازگشت آریزو6 به عنوان لوکس ترین سدان چری در بازار ایران در ماه های پایانی سال با وجود نبود خودروی جدید در بازار پایان سال یک اتفاق خوب برای مدیران خودرو بود که این شرکت با برگزاری مراسم کلیدسپاری به مشتریان، این رویداد را ارج نهاد.

 



در همین ماه ها فروش محدود و نقدی ام وی ام ایکس 55 در نمایندگی های مجاز مدیران خودرو آغاز شد که یکی از معدود رونمایی های خودروهای خارجی در سال 98 بود.

مدیران خودرو به عنوان بزرگترین تولید کننده خودرو در بخش خصوصی کشور در اواخر سال 98 اعلام کرد: در راستای ارزش گذاری بر منافع اقتصاد ملی و مسئولیت اجتماعی خود نسبت به مباحث زیست محیطی، محصولات خود را با استاندارد آلایندگی یورو5 عرضه می کند.

 



در روزهای پایانی سال، مدیران خودرو هم تحت تاثیر شیوع کرونا در کشور، فعالیت های خود را با اعمال تغییراتی در جهت کنترل شیوع این ویروس آغاز کرد. سیستم آنلاین ثبت نام و معرفی خودرو برای کاهش شیوع کرونا در مدیران خودرو از مهمترین واکنش های این شرکت برای جلوگیری از ازدحام در نمایندگی های این شرکت بود.

در پایان باید گفت: شرکت مدیران خودرو در یکی از سخت ترین سال های صنعت خودرو توانست با راهکارهایی همچون تحویل به موقع خودرو، تامین قطعات یدکی، برگزاری کمپین های خدماتی، ارائه طرح های فروش اقساطی متنوع و ارائه محصولات جدید به فعالیت های خود در بازار ادامه با کمترین حاشیه ادامه دهد.

 

خبرنگار: فرشید آصفی

کد خبر 121435

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha