کد خبر 121467
۱۰ فروردین ۱۳۹۹ - ۱۰:۴۰
تلاش خودروسازان برای مقابله با کرونا

پرشین خودرو: شركت های خودروسازی و تأمین كنندگان آنان در سراسر دنیا دست به كار شده اند و ابزار و وسائل و امكانات پزشكی حساس تولید می كنند.

به گزارش پرشین خودرو، از ماسك گرفته تا ونتیلاتور، اكثر بیمارستان ها با كمبود تجهیزات پزشكی در سراسر دنیا مواجه می شوند. برای جلوگیری از كمبود شدید امكانات و ابزار پزشكی برای مقابله با شیوع بیماری ویروسی كرونا، خودروسازان در آمریكا، اروپا و آسیا آستین ها را بالا زده اند. برخی از موارد از این قرار هستند.

جنرال موتورز: شركت خودروسازی جنرال موتورز با همكاری ونتك لایف سیستمز Ventec Life Systems در حال تولید ونتیلاتور در كارخانه كوكومو در ایندیانای آمریكا است. همچنین این خودروساز، كارخانه تولید قطعات الكتریكی را به خدمت تولید ونتیلاتور گرفته و ظرفیت آن به زودی به 10 هزار دستگاه در ماه و در مجموع 200 هزار دستگاه خواهد رسید. همچنین در كارخانه وارن در میشیگان، تمام امكانات در اختیار تولید ماسك قرار گرفته و روزانه 50 هزار تولید می شود.

كمپانی فورد: شركت خودروسازی فورد هم با بخش سلامت جنرال الكتریك برای توسعه ساخت ونتیلاتور دست به كار شده است اما در حال حاضر فورد به این فكر می كند كه نوع ساده تری از ونتیلاتور را ارائه كند تا به سرعت به كار بیمارستان ها بیاید. همچنین فورد با كمپانی 3M Co در حال تولید رسپیراتور است اما در این بخش هم ساده سازی اتفاق افتاده تا امكان تولید آن در خطوط تولید فورد فراهم بیاید. همچنین فورد سپر صورت مخصوص به كارگیری ماسك های N95 را نیز آغاز كرده است. در حال حاضر فورد با ظرفیت 100 هزار ماسك در هفته به جلوگیری از شیوع ویروس كرونا كمك می كند.

 

کرونا



تویوتا: تویوتا در حال نهایی سازی قرارداد با دو كمپانی برای تولید ونتیلاتور و رسپیراتور است. از هفته آینده چاپ سه بعدی سپر صورت و فیلتر ماسك در تویوتا هم آغاز می شود.

فیات كرایسلر: این شركت خودروسازی آمریكایی ایتالیایی، تولید 1 میلیون ماسك در ماه را آغاز كرده و ابتدا توزیع آن را از بیمارستان ها شروع خواهد كرد.

تسلا: با بازگشایی كارخانه در بوفالوی ایالت نیویورك، كه مخصوص ساخت پنل های خورشیدی است، تسلا در حال تولید ونتیلاتور های Medtronic [ابزارهای پزشكی] است. این خودروساز 1255 دستگاه ونتیلاتور از چین وارد كرده و به آمریكا برده است.

بی وای دی: این شركت بزرگترین كارخانه تولید ماسك در جهان را افتتاح كرده كه روزانه 5 میلیون ماسك و 300 هزار بطری مواد ضدعفونی تولید می كند.

سائیك موتور: جوینت ونچر بین سائیك موتور چین با جنرال موتورز آمریكا و شركت ولینگ هم كارخانه تولید خودرو را در اختیار تولید ماسك صورت قرار داده است تا میزان تولید ماسك را افزایش دهد.

گاك موتور: این خودروساز چینی هم امكانات خطوط تولید خودرو را به تولید ماسك اختصاص داده است.

گروه فولكس واگن: چاپگرهای سه بعدی خود را در اختیار تولید قطعات ونتیلاتور قرار داده است.

ماهیندرا: شركت ماهیندرای هندوستان در حال همكاری با تولید كنندگان ونتیلاتور در هند برای ساده سازی طراحی و تولید انبوه برای كارخانه های ماهیندرا است.

منبع: سایپا

کد خبر 121467

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha