خودروسازان آمریکایی ملزم به ساخت تجهیزات پزشكی شدند

پرشین خودرو: رئیس جمهور آمریكا با اتكا به قانون دفاعی آمریكا، خودروسازان این كشور را ملزم به ساخت تجهیزات پزشكی مقابله با كرونا كرد.

به گزارش پرشین خودرو، گام بعدی دولت آمریكا در مبارزه با ویروس كرونا و بازگشایی كسب و كارها در اقتصاد، تولید 100 هزار ونتیلاتور یا دستگاه تنفس مصنوعی بیمارستانی طی 100 روز آینده است.

ترامپ، رئیس جمهور آمریكا، پیتر ناوارو را مسئول هماهنگی اجرای قانون تولید دفاعی كرد كه به موجب آن شركت های خودروسازی آمریكا از جمله جنرال موتورز ملزم به تولید ونتیلاتور برای بیماران كروناویروس می شوند.


ترامپ در این زمینه گفته است: «ما می خواهیم یك عالمه وینتیلاتور بسازیم». بعد در ادامه گفته است كه به احتمال زیاد خود آمریكا به این اندازه ونتیلاتور احتیاج پیدا نمی كند و برای كشورهای دیگر خواهد فرستاد تا از شیوع جهانی آن كاسته شود. وابراز امیدواری كرد كه هیچ كس «جا نماند».

 

ونتیلاتور


ترامپ همچنین خود را مدافع محدودیت های سخت گیرانه می داند اما امیدوار است كه بخشی از اقتصاد كه به نیازهای روزانه مردم سر و كار دارد به حركت و تكاپو باز گردد و از عید پاك در 24 فروردین این حركت آغاز شود.

البته در این روزهای آخر، ترامپ لحنش عوض شده و می گوید، سلامت و ایمنی نسبت به اقتصاد در اولویت هستند. برای همین در سخنرانی های آخرش از تعیین زمان خودداری می كند.

دولت آمریكا از مردمش خواسته است از اجتماعات بیش از 10 نفر جدا پرهیز كنند و از خوردن و نوشیدن در رستوران ها خودداری نموده و فرزندانشان را در خانه آموزش دهند.

منبع: سایپا

کد خبر 121490

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha