کد خبر 121495
۱۱ فروردین ۱۳۹۹ - ۰۹:۵۴
جریمه پارک خودرو در جایگاه معلولان 1میلیون ریال شد!

پرشین خودرو: مدیر عامل انجمن دفاع از حقوق معلولان ایران از جریمه یک میلیون ریالی برای پارک در جایگاه ویژه معلولان خبر داد.

به گزارش پرشین خودرو، علی همت محمود نژاد اظهار کرد: هیئت وزیران در تاریخ 14 اسفند 98 مصوبه‌ای را به تصویب رساند مبنی بر اینکه از این پس هر گونه پارک غیرمجاز در جایگاه ویژه افراد دارای معلولیت با یک میلیون ریال جریمه خواهد شد که این مصوبه در تاریخ 9 فروردین 99 برای اجرا به دستگاه‌ها و سازمان‌ها ابلاغ شده است.


وی تصریح کرد: یکی از گلایه‌های جدی افراد دارای معلولیت در سطح شهرها عدم توجه رانندگان به جایگاه ویژه معلولان برای پارک خودروهایشان است و این مسئله مشکلات بسیاری را برای افراد داری معلولیت ایجاد کرده است که با تصویب این مصوبه و ابلاغ آن امیدواریم این مسئله حل شود.

 

جریمه


مدیر عامل انجمن دفاع از حقوق معلولان ایران خاطرنشان کرد: این مطالبه جدی معلولان در دستور کار سازمان‌های مردم نهاد فعال در حوزه معلولان قرار گرفت که در نهایت با تصویب دولت از این پس هر گونه پارک خودرو در جایگاه ویژه معلولان با جریمه یک میلیون ریالی روبرو خواهد بود.

محمود نژاد همچنین اضافه کرد: عبور نابینایان از خطوط خط کشی خیابان‌ها مثل چراغ قرمز است و رانندگان باید در مقابل فرد نابینا توقف کنند.

وی در پایان گفت: از این پس نیز هر گونه نادیده گرفتن عصای سفید نابینایان در تردد در خیابان‌ها در شهرهای بزرگ یک میلیون ریال و در شهرهای کوچک 800 تا 500 هزار ریال جریمه خواهند شد.

کد خبر 121495

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha