کد خبر 121507
۱۱ فروردین ۱۳۹۹ - ۱۳:۳۸
نشانه‌های زمان مناسب برای فروش خودرو

پرشین خودرو: نشانه‌هایی وجود دارد که به شما یادآور می‌شود زمان فروش خودرویتان فرا رسیده است.

به گزارش پرشین خودرو، این روزها با توجه به افزایش قیمت عجیب و غریب در بازار خودرو، خرید و فروش تصمیم سخت و مهمی به شمار می‌رود. برخی از افراد ممکن است هنگام فروش خودرو تصمیمات اشتباهی بگیرند و یک خودرو خوب که می‌توانست مدت زمان زیادی نیز برای آن‌ها کار کند را از دست بدهند. در نتیجه بهتر است با زمان مناسب برای فروش خودرو آشنا شوید. یک سری پارامترها وجود دارد که اگر به آن‌ها توجه کنید می‌فهمید که آیا زمان فروش خودرویتان فرا رسیده یا خیر؟ در این نوشتار قصد داریم به معرفی ۵ نشانه مهم در زمینه فروش خودرو بپردازیم.



۱- وقتی هنوز در وضعیت خوبی است

اگر می خواهید وسیله نقلیه خود را با کمترین دردسر (و با بیشترین هزینه) بفروشید ، این کار را زمانی انجام دهید که همه چیز در شرایط کار خوبی باشد. فروش خودرویی که نیاز به تعمیرات اساسی داشته باشد، چه مکانیکی و چه زیبایی، می‌تواند مشکل باشد. وقتی خریداران بالقوه متوجه شوند که وسیله نقلیه نیاز به کار دارد ، احتمالاً هزینه تعمیرات را از قیمت درخواستی کسر می کنند یا فقط از انجام معامله دور می‌شوند.نقاط عطف مسافت پیموده شده نیز می‌تواند در قیمت فروش تأثیر بگذارد. فروش قبل از مسافت ۶۰ تا ۷۰ هزار کیلومتر ایده خوبی است چرا که این مسافت‌ها قبل از تمام شدن گارانتی خودرو است. بنابراین می‌توانید هنگام فروش مبلغ بیشتری را درخواست کنید.

۲- برآورد هزینه تعمیرات

معمولا فروش خودرو زمانی که همه قطعات به خوبی کار می‌کنند رخ نمی‌دهد. اگر خودروی شما نیاز به تعمیرات داشته باشد بهتر است در مورد فروش آن نیز فکر کنید. این قضیه به خصوص در مسافت‌های بالای ۷ هزار کیلومتر جدی‌تر می‌شود چرا که خودرو نیاز به یک سری تعمیرات اساسی پیدا خواهید کرد. بنابراین بهتر است با خود یک حساب سرانگشتی داشته باشید تا ببینید که آیا نگه داشتن آن خودرو به صرفه است یا خیر؟ ابتدا تعیین کنید که خودروی شما چقدر ارزش دارد. در مرحله بعدی ، از مکانیک مورد اعتماد خود در مورد هزینه های آینده سؤال کنید. این قضیه شامل تعمیرات قابل توجهی که برای نگه داشتن خودرو در حال حاضر و تعمیراتی که قرار است در سال آینده انجام دهید می‌شود. اگر قرار است بیش از آنچه ارزشش را دارد هزینه کند ، زمان فروش آن رسیده است.

 

فروش خودرو


۳- نگاه به وضعیت روحی

وضعیت روحی و افکار شما نیز در نگه داشتن یا فروش یک خودرو تاثیر دارد. به عنوان مثال اگر با هر بار باران آمدن فکر می‌کنید که خودروی شما دچار مشکل می‌شود و از لحاظ فکری روی شما تاثیر می‌گذارد بهتر است به فروش آن فکر کنید تا خیال شما راحت شود و سراغ یک نمونه دیگر بروید. اگر استرس روزانه در مورد قابلیت اطمینان خودروی خود دارید ، احتمالاً وقت آن است که به سمت چیزی بروید که شما را از نقطه A به نقطه B سوق دهد بدون اینکه مشکلی پیش آید.

۵- وقتی احساس ناامنی می‌کنید

شاید در خودرو احساس امنیت کافی داشته باشید، اما وقتی بچه‌ها یا مادرتان یایک دوست را سوار می‌کنید نگران می‌شوید. یکی از مهم‌ترین موارد در هنگام استفاده از خودرو مربوط به ایمنی و سلامت راننده و سرنشینان است بنابراین بهتر است به این قضیه نیز توجه لازم را داشته باشید. اگر خودرویتان ایمنی کافی ندارید بهتر است آن را بفروشید و سراغ نمونه‌های مجهز به سیستم‌های ایمنی جدید بروید. البته این نکته را نیز باید گفت که ایمنی خودروها روز به روز در حال افزایش است و قاعدتا این قضیه روی قیمت نیز تاثیر می‌گذارد.
 

منبع: گسترش نیوز

کد خبر 121507

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha