جدی ترین چالش تولید خودروسازان در سال 99 چیست؟

پرشین خودرو : عضو هیات رئیسه کمیسیون صنایع و معادن مجلس معتقد است چنانچه چالش نقدینگی به عنوان یکی از جدی تری موانع تولید در صنعت خودرو برطرف شود در سال جدید می توان با غلبه بر مشکلات اقتصادی، رفع نارسایی ها و تنوع تولید، جهش تولید در خودروسازی را رقم زد.

عبدالله رضیان در گفت و گو با خبرنگار پرشین خودرو، با اعلام این مطلب اظهار داشت : سال گذشته خودروسازان در بازار غیر رقابتی داخل، رونق خوبی را در فروش تجربه کردند اگر چه در سال 98 مشکل اصلی این صنعت تیراژ تولید بود و کشش لازم برای تامین نیاز بازار وجود نداشت اما در مجموع با وجود شدت تحریم ها خودروسازان رکوردهای خوبی را به ثبت رساندند.

وی مهمترین چالش صنعت خودرو ایران را هزینه تولید و تامین نقدینگی دانست و گفت: اگر چه در دو سال گذشته هزینه تولید، موضوع نقدینگی ازمسائلی است که صنعت خودرو کشور را با چالش جدی روبرو کرده است اما به طور قطع بخشی از این مشکلات به مسائل گذشته و مدیریت صحیح در این صنعت باز می گردد.

 

خط تولید پژو 206



وی ادامه داد: با وجود تمام چالش ها، سال گذشته تلاش های خوبی در خودروسازی ایران در دور زدن تحریم ها و تامین نیاز بازار و طراحی و تولید خودروهای جدید صورت گرفت.

این عضو کمیسیون صنایع مجلس خاطر نشان کرد: هر چند تحریم خودروسازان موانع و مشکلات زیادی در این صنعت به دنبال داشت اما این مساله محاسنی را در مسیر توسعه و خودکفایی در خودروسازی و قطعه سازی ایران داشت و موجب شد تا در سال گذشته گام های خوبی در جهت رفع موانع و رونق تولید در این صنعت برداشته شود و در مجموع می توان نمره مثبتی را به این صنعت داد.

رضیان در ادامه با توجه شعار امسال هر گونه جهش تولید در صنعت خودرو را در گرو رفع نارسایی ها و موانع تولید در این صنعت دانست و افزود: در سال جدید برای تحقق جهش تولید باید مدیران شرکتهای خودروسازی تلاش بیشتری را برای رفع نارسایی ها و افزایش تیراژ و تنوع تولید به منظور تامین نیاز بازار داخل داشته باشند و برخی از مشکلات مدیریتی که در تحویل خودروها وجود داشت را نیز برطرف نمایند.

 

خط تولید شیلر



وی با تاکید بر وجود برخی پیش نیازها برای جهش تولید در صنعت خودرو تصریح کرد: چالش نقدینگی از مسائلی است که از سال گذشته موانع جدی را برای تولید خودروسازان و زنجیره تامین این صنعت ایجاد کرد از این رو در سال 99 برای جهش تولید باید این معضل با توجه به توان و ظرفیت شرکت های خودروسازی در تیراژ و تنوع و رشد کیفیت حل شود.

نماینده قائم شهر در عین حال معتقد است با وجود رکوردهای خوبی که در حوزه تولید خودرو در سال 98 رقم خورد اما در سال جدید نمی توان نیاز بازار خودرو و ثبات در این بخش را با تولیدات داخلی تامین کرد و باید بخشی از این تقاضا از بازار خودروهای خارجی پاسخ داده شود، بنابراین با محیا شدن این شرایط می توان جریان تولید خودروسازان را در سال 99 به خوبی مدیریت نمود.

رضیان در پایان با توجه به تاثیر شیوع ویروس کرونا بر شرایط اقتصادی کشورخاطر نشان کرد: چنانچه اوضاع اقتصادی کشور در جریان شیوع این ویروس شرایط بدی را در سال جاری ایجاد نکند می توان در سال جدید به صنعت خودرو امیدوار بود و در تولید جهش خوبی را رقم زد اما چنانچه شرایط اقتصادی سختی را در ماههای آتی شاهد باشیم بعید است بتوان انتظارات موجود در تولید را برآورده کرد.

کد خبر 121526

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha