کد خبر 121598
۱۶ فروردین ۱۳۹۹ - ۱۶:۵۸
آغاز فروش و تحویل در منزل خودروسازان

پرشین خودرو: به دلیل کاهش میزان فروش خودروسازان، حالا برخی از آنها تحویل در منزل را در پیش گرفته اند.

به گزارش پرشین خودرو، از همان آغاز صنعت خودرو تا به حال فروش خودرو، تحول خاصی نداشته و معمولا، خریدار خودرو به نمایندگی مراجعه می كند، لگدی به تایرها می زند، در مورد قیمت چانه می زند و چندین فرم را پر می كند و بعد هم سوئیچ را تحویل می گیرد و خودرو را به خانه می برد.

با این كه با آمدن اینترنت به زندگی مردم، همه قبل از مراجعه به نمایندگی در مورد خودروی مد نظر خود تحقیق می كنند اما واقعیت این است كه خرید خودرو در آمریكا به شكل بنیادی دگرگون نشده، حداقل تا به حالا.


اما حالا با شیوع COVID-19 دگردیسی در شیوه خرید خودرو و اینترنتی شدن آن شتاب بیشتری گرفته است. تعداد كسانی كه از خانه سفارش می دهند و در خانه تحویل می گیرند، رو به افزایش است. شاید برای شما هم تعجب داشته باشد كه می توان تمام مراحل خرید یك خودرو را بدون نیاز به نمایندگی هم انجام داد. در ادامه، فهرستی از خودروسازانی آمده است كه در پاسخ به وبسایت Roadshow اعلام آمادگی كرده اند كه می توانند تمام مراحل را اینترنتی انجام دهند و خودرو را به آدرسی بفرستند كه خریدار اعلام می كند.


آئودی: این خودروساز حتی پیش از شیوع ویروس كرونا هم این قابلیت را در خود ایجاد كرده بود. آئودی می گوید، حمل مهمترین بخش خدمات به مشتری است.

فیات كرایسلر: این خودروساز تازه وارد ماجرای تحویل خودرو در منزل شده است اما شیوع این ویروس باعث شده كه این فرایند شتاب بیشتری بگیرد. برخی از نمایندگی های كرایسلر این خدمات را برای اولین بار انجام می دهند و قبلا هیچ تجربه ای در این زمینه نداشته اند.

فیات تمام نمایندگی های خود را به تصاویر ویدیویی محصولات مجهز كرده و تمامی سؤالات مشتری و اطلاعات مورد نیاز در وبسایت این نمایندگی ها درج شده است. در صورت انتخاب مشتری، نماینده فروش شركت، تماس تلفنی می گیرد و فرم ها را خودش پر می كند یا این كه از طریق اینترنت فرم ها را مشتری پر می كند. هنگامی كه خودرو درب منزل رسید، مشتری مدارك مورد نیاز را امضا می كند و به تحویل دهنده خودرو می دهد.

فیات كرایسلر خدماتی را آغاز كرده كه حتی سرویس های دوره ای و تعویض روغن را با تماس مشتری از درب منزل خودرو را می برد و درب منزل تحویل می دهد.

فورد/لینكلن: این خودروساز به نمایندگانی كه خدمات از راه دور به مشتری می دهند و خودروی مشتری را درب منزل تحویل می دهند، مشوق در نظر گرفته است. به همین دلیل اكثر نمایندگی های این خودروساز در سراسر آمریكا به خدمات آنلاین فروش و خدمات پس از فروش مجهز شده اند. برای نمایندگی هایی كه تمام مراحل را اینترنتی انجام می دهند، بن تشویقی در نظر گرفته شده است. برای برند لاكچری فورد یعنی لینكلن، «تجربه فروش بی تقلا» یا Effortless Sales Experience در نظر گرفته شده است و مؤسسه مالی AutoFi خدمات مالی را برای برند لینكلن فورد انجام می دهد. كافی است مشتری در وبسایت فورد كلیك كند، تمام مراحل بدون هیچ دردسری تا تحویل خودرو در منزل توسط نمایندگی انجام می شود. البته لازم به یادآوری است كه این خدمات فقط برای دو خودروی آویاتور و كورسیر انجام می شود و بقیه خودروها در صف هستند كه این خدمات شامل حال آنها هم با شد.

جنرال موتورز: این خودروساز از شش ماه پیش خدمتی تحت عنوان «بخر، كلیك كن، رانندگی كن» Shop Click Drive راه اندازی كرد اما به روال عادی و فراگیر تبدیل نشده بود تا این كه ویروس كرونا از راه رسید و این برنامه جنرال موتورز حالا نتیجه داده است. این خدمت برای اكثر برندهای جنرال موتورز مثل شورولت، بیوك، جی ام سی و كادیلاك راه اندازی شده است. جنرال موتورز می گوید این برنامه طوری طراحی شده كه اصلا مشتری لازم نیست پا به نمایندگی این شركت بگذارد. این برنامه ی جنرال موتورز امكان انتخاب تریم، آپشن های خودرو و امكانات روی داشبورد را در همان وبسایت به مشتری می دهد.
 

تحویل خودرو

 


هوندا/آكورا: این برند ژاپنی در آمریكا همراه با بخش لاكچری آن آكورا، فقط در برخی از بازارهای خاص خود برنامه فروش آنلاین را به اجرا گذاشته است. البته برای دو برند دو برنامه متفاوت دارد: خرید آسان یا Shop Simple مخصوص برند اقتصادی یعنی هوندا و Precision Purchase خرید با دقت برای برند لاكچری یعنی آكورا در نظر گرفته شده است. وبسایت نمایندگی های این برند ژاپنی به این دو برنامه آنلاین مجهز شده اند و مشتری مرحله به مرحله انتخاب های خود را انجام می دهد. پیش از خرید، تمامی اطلاعات مالی آن به اطلاع خریدار می رسد و در اكثر موارد، هوندا توان تحویل در آدرس را دارد.

البته تمام نمایندگی های هوندا در آمریكا توان اجرای این برنامه را ندارند اما تعداد قابل قبولی از این نمایندگی ها توان خود را در این زمینه بالا برده اند.

اینفینتی: برند لاكچری نیسان هم می گوید كه برنامه وسیعی در این زمینه ندارد فقط برخی از نمایندگی های محلی آنها به طور خودجوش تمام مراحل را می توانند آنلاین ارائه نمایند. اولین گام برای موفقیت این برنامه ها، اتخاذ تصمیمی است كه اعتماد مشتری جلب شود.

مزدا: انجام فرایند تحویل در آدرس خیلی بستگی به نمایندگی و محلی دارد كه درخواست در آن صورت گرفته است. مزدا به مشتریان خود می گوید با نمایندگی نزدیك محل خود تماس بگیرند و آپشن ها و گزینه های موجود خود را به دقت بررسی كنند.

مرسدس بنز: این برند لاكچری آلمانی در آمریكا می گوید مشتری در نهایت باید با نمایندگی نزدیك محل زندگی خود در تماس باشد و چك كند كه آیا این امكان برای آنها موجود هست یا نیست. مرسدس بنز در آمریكا می گوید كه تعداد خیلی كمی از نمایندگی های این خودروساز در آمریكا خود را به تمامی عملیات های لازم برای تحویل در آدرس مجهز كرده اند. هر یك از این نمایندگی ها به امكانات خود، محدودیت های شهرداری، اولویت بندی های ارائه سرویس نگاه می كنند و ارائه این خدمات به صورت یكپارچه و یك دست نیست.

پورشه: این خودروساز در آمریكا از ماه اكتبر سال 2019 خدمات دیجیتالی خود را آغاز كرده است و 26 نمایندگی آن امكان ارائه خدمات فروش آنلاین دارند. تحویل در آدرس یكی از آپشن های این خودروساز در این نمایندگی ها است. این خودروساز فقط به یك امضا نیاز دارد كه آن را هنگام تحویل می گیرد.

تسلا: چون تسلا اصلا فروش فرانشیزی ندارد و مشتری مستقیم خودروی خود را از كارخانه و وبسایت این خودروساز می خرد، سیستم تحویل خودروی آن همیشه با سایر خودروسازان فرق داشته است. جالب این كه برنامه تحویل مستقیم تسلا Tesla Direct Drop در اوج شیوع كرونا بهتر هم شده است. تمام برنامه تحویل تسلا در آدرس كاملا بدون تماس دست انجام می شود.

تویوتا/لكسوس: این برند ژاپنی و برند لاكچری آن برنامه وسیعی در این زمینه به اجرا نگذاشته اند. فقط تعداد معدودی از نمایندگی های آن انواعی از برنامه ها را به اجرا گذاشته اند و برخی از آنها حتی هزینه اضافه هم دریافت نمی كنند. اما نكته جالب در تویوتا این است كه در برخی از نمایندگی ها، مكانیك و تكنسین به درب منزل مشتریان مراجعه می كند و خدمات مثل تعویض روغن و كارهای ساده از این قبیل انجام می دهد. اما به هر حال مشتری ابتدا باید ببیند كه این خدمات در محل وی هم راه اندازی شده است یا خیر.

سوبارو: خودروسازی كه همه خودروهای آن به سیستم AWD یا انتقال قدرت به هر چهار چرخ معروف است می گوید، تحویل در آدرس كاملا در دسترس مشتری است. تنها مانع آن مقررات ایالت ها است كه در برخی از ایالت ها مقررات اجازه نمی دهند. در بقیه موارد كافی است كه مشتری در وبسایت این شركت تقاضای انجام آنلاین داشته باشد كه به طور كامل مقدور است.

منبع: سایپا

کد خبر 121598

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha