کد خبر 121613
۱۷ فروردین ۱۳۹۹ - ۱۲:۱۷
حفظ سلامت باتری خودرو در شرایط قرنطینه

پرشین خودرو: حالا كه نیمی از مردم دنیا خود را با #در_خانه_بمانیم وفق می دهند، باید فكری به حال سلامت باتری خودروهای خود بكنند، مخصوصاً خودروهای برقی كه نباید باتری آنها در اثر ماندن در پاركینگ كاملا خالی شود.

به گزارش پرشین خودرو، بسیاری از خودروسازان جدید كه خودروهای تمام برقی یا هیبریدی تولید می كنند، دستورالعمل هایی برای حفظ «سلامت» و «شادابی» باتری این خودروها منتشر كرده اند.


خیلی از ما به دلیل شیوع ویروس كرونا خانه نشین شده ایم. هر چقدر هم زمان این خانه نشینی طولانی تر می شود، پیدا كردن كارهایی كه سطح هیجان و انرژی را بالا نگه دارد سخت تر می شود. اما همان طور كه خیلی از خوانندگان دست به كار شده اند و با یك وسیله موسیقی در اتاق شخصی خود فیلم ویدیویی تهیه می كنند و در فضای مجازی منتشر می نمایند، بسیاری از افراد خوش ذوق در حرفه ها و صنعت های دیگر هم دست به كار شده اند و ویدیوهای خانگی در مباحث مختلف تولید و منتشر می كنند.

یكی از صنف های مرتبط با صنعت خودرو، تعمیر و نگهداری خودرو است، و بخشی از آن هم «تعمیركار خودروی خود باشیم» است. حالا برخی از مكانیك ها دست به كار شده اند و طرز نگهداری از خودرو در منزل را آموزش می دهند.

 

باتری خودرو

 

در وبسایت InsideEVs هم ویدیوهایی با این مضامین منتشر شده است. یكی از این ویدیوها به طرز نگهداری باتری خودروهای برقی مثل تسلا مدل 3 و خودروی اسمارت برقی اشاره دارد كه در زمان بی حركت ماندن خالی می كنند.

برای مثال كسانی كه خودروی تسلا دارند می توانند باتری خود را در پاركینگ منزل به 100 درصد برسانند اما دارندگان خودروی اسمارت نمی توانند. در عوض اگر دارندگان اسمارت خودروی خود را تا 40 یا 50 درصد ظرفیت شارژ كنند تا مدت طولانی باتری خالی نمی كند اما تسلا اگر به حال خود رها شود به سرعت باتری خالی می كند. به بیان ساده تر، صاحبان تسلا باید به طور منظم و دقیق باتری خود را چك كنند تا در اصطلاح «نخوابد».

در زبان انگلیسی از اصطلاح جالبی برای خالی شدن باتری حین خواب خودرو استفاده می كنند و به آن تخلیه شبح phantom drain می گویند. در تسلا این «تخلیه شبح» تا خالی شدن كامل باتری پیش می رود.

برای عدم استفاده از خودرو در طولانی مدت، نگه داشتن سطح شارژ باتری بین 30 تا 50 درصد توصیه شده و ضمن آن كه پیشنهاد شده است كه هر از گاهی درب موتور باز شود تا به اصطلاح نفس بكشد و باد تایرها چك شود، چون معمولا، در خودروی خوابیده، باد تایرهای شروع به خالی شدن می كند!

منبع: سایپا

کد خبر 121613

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha