مصرف بنزین در تهران ۴۲ درصد کاهش یافت

پرشین خودرو: استاندار تهران از کاهش ۴۲ درصدی مصرف بنزین در استان و در بازه زمانی ۹ تا ۱۶ فروردین ماه امسال نسبت به زمان مشابه سال قبل خبر داد.

به گزارش پرشین خودرو، انوشیروان محسنی بندپی با اشاره به اجرای طرح فاصله‌گذاری اجتماعی در استان تهران اظهار کرد: این طرح با هدف توقف چرخه انتقال ویروس کرونا از هشتم فروردین ماه اجرایی شده که تاکنون نتایج خوبی را به همراه داشته است.

وی با اشاره به اعمال محدودیت‌ها در 14 مبادی ورودی و خروجی استان تهران افزود: 700 نیرو در سه شیفت کنترل مبادی ورودی و خروجی را به عهده دارند همچنین در این مدت 45 هزار و 336 بازدید و نظارت از سوی فرماندهی انتظامی تهران بزرگ از اماکن مختلف صورت گرفته، 109 بازدید توسط فرماندهی انتظامی شرق استان تهران و 2418 بازدید توسط فرماندهی انتظامی غرب استان تهران که در مجموع 47 هزار و 863 بازدید و نظارت از اماکن مختلف استان به عمل آمده است.

استاندار تهران تصریح کرد: از ابتدای اجرای طرح تا شانزدهم فروردین 1048 واحد صنفی در حوزه فرمانده انتظامی تهران بزرگ، 73 صنف در حوزه شرق استان و 765 واحد صنفی در حوزه غرب استان تهران پلمپ شدند که در مجموع 1886 واحد صنفی متخلف در این مدت پلمپ شدند.

محسنی بندپی همچنین در مورد اعمال قانون و جریمه 500 هزار تومانی خودروهای متخلف گفت: 901 برگ جریمه توسط فرماندهی انتظامی تهران بزرگ، 205 مورد جریمه توسط فرمانده انتظامی شرق استان تهران و 386 مورد جریمه توسط فرماندهی انتظامی غرب استان صورت گرفته و در مجموع از ابتدای اجرای طرح تا 16 فروردین 1492 خودروی متخلف جریمه شدند.

 

مصرف بنزین



وی در مورد خودروهای توقیف شده نیز عنوان کرد: 6 خودرو توسط فرماندهی انتظامی تهران بزرگ، 14 خودرو توسط فرماندهی انتظامی شرق استان تهران و 9 خودرو توسط فرماندهی انتظامی غرب استان تهران از ابتدای اجرای طرح تا 16 فروردین توقیف شدند که در مجموع 29 خودرو در این مدت در استان تهران توقیف شدند.

استاندار تهران با اشاره به وضعیت مصرف بنزین از 9 تا 16 فروردین ماه ادامه داد: از 9 فروردین تا روز گذشته 53 میلیون لیتر بنزین یعنی روزانه 6 میلیون و 600 هزار لیتر بنزین در استان تهران مصرف شده که در مدت مشابه سال قبل این میزان 92 میلیون لیتر با مصرف روزانه 11 میلیون و 500 هزار لیتر بوده، از این رو مصرف بنزین با اجرای طرح فاصله‌گذاری اجتماعی 42 درصد کاهش داشته ضمن اینکه در این مدت میزان سفرهای استانی روند کاهشی داشته است.

محسنی بندپی با اشاره به وضعیت اجرای این طرح از 16 فروردین تا ساعت 14 امروز 17 فروردین ماه عنوان کرد: در این مدت 281 واحد صنفی متخلف پلمپ، 154 خودرو متخلف جریمه و 5 خودرو متخلف توقیف شدند.

وی همچنین خاطرنشان کرد: هر چند میزان مصرف بنزین از روز گذشته تا ساعت 14 امروز نسبت به مدت مشابه سال قبل 32 درصد کاهش داشته اما نسبت به زمان اجرای این طرح افزایش تردد خودروها به تهران را شاهد بودیم.

کد خبر 121640

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha