کد خبر 121645
۱۸ فروردین ۱۳۹۹ - ۱۰:۴۰
​چرا کرونا، فروش تسلا را كاهش نداد؟!

پرشین خودرو: شركت خودروسازی آمریكایی تسلا، برخلاف تمام خودروسازان دیگر نه تنها با كاهش فروش رو به رو نشد بلكه 40 درصد بهتر از زمان مشابه سال قبل خودرو فروخت.

به گزارش پرشین خودرو، شركت خودروسازی تسلا در فصل اول سال 2020 موفق به تولید 102,672 دستگاه خودرو و تحویل 88,400 شد كه بیشتر از پیش بینی تحلیل گران صنعت بود آن هم درست در زمانی كه كل صنعت خودروی آمریكا در فصل اول سال 2020 حدود 29 درصد كاهش فروش را نسبت به مدت زمان مشابه سال قبل پشت سر گذاشت.

جین مونستر از تحلیل گران مؤسسه لوپ ونچرز Loup Ventures می گوید: «تسلا به این دلیل تقاضا را هنوز از دست نداده كه در مقایسه با رقبای برقی و بنزینی بهتر عمل كرده و این بهتر بودن قابل اندازه گیری است.»


گزارشی كه تسلا از عملكرد فصل اول سال 2020 منتشر كرده، رقم مورد انتظار برای كل سال مالی 2020 را اعلام نكرده برای همین مقایسه ای با سال مالی گذشته وجود ندارد كه در آن رقم تحویل از 500 هزار دستگاه عبور كرده، حتی برای فصل دوم نیز پیش بینی نكرده است. شاید دلیل این است كه آثار پاندمی كرونا هنوز به طور دقیق برآورد نشده است.

 

تسلا


با این حال مونستر برآورد خود را از وضعیت بیان كرده و می گوید مقایسه عملكرد اتفاقا در شرایطی فعلی اهمیت بیشتر دارد تا در حالت كلی، به احتمال زیاد در سه فصل باقیمانده سال تسلا بین 15 تا 25 درصد بهتر از سایر خودروسازان عمل خواهد كرد. این شرایط دشوار برای همه صنعت خودرو حاكم شده است.

اگر تا پایان تابستان بساط این ویروس برچیده شود و آثار این پاندمی فروكش كند، تسلا در فصل پاییز یعنی فصل چهارم 2020 با جهش به حالت عادی بازخواهد گشت.

مهمترین بخشی كه هنوز برآورد آن چندان آسان نیست، تولید تسلا در شانگهای است كه فعلا در فاز اولیه افزایش تولید است.

فعلا كارخانه های فرمانت و نیویورك تعطیل هستند تا آن كه مسئولان محلی اجازه شروع به كار را صادر كنند. در گیگافكتوری نوادا هم چراغ كارخانه نیمه روشن است.

منبع: سایپا

کد خبر 121645

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha